Αυλαία με συγκινήσεις στο 20ο Φ. Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Ανταπόκριση Δέσποινα-Ηλέκτρα Βούλγαρη
Ιδανικό ξεκίνημα για το επετειακό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που συμπληρώνει φέτος είκοσι χρόνια ζωής, με μία χιουμοριστική τελετή έναρξης και την καλύτερη ταινία, που θα μπορούσε να ανοίξει την αυλαία του Φεστιβάλ, το “Πρόσωπα και Ιστορίες” της Ανιές Βαρντά, της πρωτοπόρου της γαλλικής Nouvelle Vague.
Σύντομη και ανάλαφρη με την παρουσίαση στα χέρια δύο stand up κωμικών, του Ανδρέα Πασπάτη και της Ήρας Κατσούδα, η τελετή έναρξης του φετινού Φεστιβάλ χαρακτηρίστηκε από το εορταστικό και επετειακό πνεύμα. Η Γενική Διευθύντρια, Ελίζ Ζαλαντό και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, Ορέστης Ανδρεαδάκης αναφέρθηκαν στο πως μία μικρή εκδήλωση εξελίχθηκε σε θεσμό που κατέχει μία θέση ανάμεσα στα δέκα καλύτερα Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ παγκοσμίως, ενώ δεν θα μπορούσε να μην γίνει και ξεχωριστή μνεία στο Δημήτρη Εϊπίδη, ιδρυτή και οραματιστή του Φεστιβάλ.
Με ένα βίντεο- έκπληξη για τους θεατές του Ολύμπιον η αειθαλής Ανιές Βαρντά αναφέρθηκε στη σημασία του ντοκιμαντέρ ως κινηματογραφικού είδους, προλογίζοντας το τελευταίο δικό της δημιούργημα, ενώ έκανε και μία μικρή αποκάλυψη για τον ελληνικής καταγωγής πατέρα της, ότι γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Στα 89 της χρόνια η Ανιές Βαρντά συνεργάζεται με τον διεθνώς αναγνωρισμένο φωτογράφο και εικαστικό JR στο “Πρόσωπα και Ιστορίες”, ένα φωτογραφικό πρότζεκτ- οδοιπορικό στα χωριά της Γαλλίας και παραδίδει ένα ποίημα για τη βαθιά σχέση του ανθρώπου με τον τόπο, τη μνήμη και τη φιλία. Ταξιδεύοντας με το κινητό φωτογραφικό θάλαμο του JR, οι δύο σκηνοθέτες επισκέπτονται χωριά της Γαλλίας, συναντούν απλούς ανθρώπους, βγάζουν τη φωτογραφία τους και τις μετατρέπουν σε γιγάντιες αφίσες. Η ιστορία μίας μοναδικής κατοίκου ενός έρημου δρόμου, που αρνείται πεισματικά να τον εγκαταλείψει, ανθρακωρύχων στη Βόρεια Γαλλία, της καθημερινότητας ενός αγρότη στο τρακτέρ του, των κινηματογραφόφιλων εργαζομένων ενός εργοστασίου γίνονται στα χέρια των δημιουργών αφορμή για εικόνες και συγκεκριμένα για αφίσες- πορτρέτα στα πιο απίθανα μέρη, στους τοίχους ενός εγκαταλελειμμένου χωριού, στην πρόσοψη ενός αχυρώνα, στα κοντέινερ στο λιμάνι της Χάβρης.
Ταινία δρόμου, ιδιότυπη κωμωδία, αυτοβιογραφία, όλα συνυφαίνονται στο “Πρόσωπα και Ιστορίες” και καταλήγουν σε αυτό που κάνει ξεχωριστό το θαυμαστό κόσμο της Ανιές Βάρντα. Ανασύρει προσωπικές αναμνήσεις από το παρελθόν, χτίζει φιλία με το συν-δημιουργό της στο παρόν, στοχάζεται πάντα γύρω από την εικόνα, τι είναι, πως γεννιέται και πως μεταμορφώνεται σε σχέση με το βλέμμα, αποτυπώνει με πρωτότυπο και ανεπιτήδευτο τρόπο την αρχέγονη σχέση του ανθρώπου με τον τόπο, πεπεισμένη ότι οι άνθρωποι κάνουν τους τόπους και οι τόποι κρύβονται στους ανθρώπους.
Βραβευμένη με το Βραβείο Ντοκιμαντέρ στις Κάννες, υποψήφια για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, η Βάρντά κάνει το κοινό ανυπόμονο για το επόμενο δημιούργημά της.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...