Goodbye to all that
Κωμωδία,87′, Η.Π.Α 2014
Του Άνγκους Μακ Λάχλαν
Με τους Πωλ Σνάιντερ, Μέλανι Λίνσει
Γράφει η Μερόπη Κυριάκου-Κακόπιερος
Ο συγγραφέας και σεναριογράφος Angus MacLachlan, γνωστότερος στο κινηματογραφόφιλο κοινό από τα σενάρια τους στις ταινίες Junebug(2005) και Stone(2010), επιστρέφει στις αίθουσες, αυτή τη φορά και σε ρόλο σκηνοθέτη. Η ταινία Goodbye to all that, που κάνει πρεμιέρα τη Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014 στη Νέα Υόρκη, πρωτοπαρουσιάστηκε φέτος στο Tribeca Film Festival, όπου απέσπασε πέραν των θετικών κριτικών, το βραβείο καλύτερου ηθοποιού για τον Paul Schneider.
Πράγματι ο Schneider υποδύεται άψογα τον Otto Wall, έναν συνηθισμένο σαραντάχρονο άντρα, ο οποίος αφού βρίσκεται βίαια αντιμέτωπος με τα νέα δεδομένα της ζωής, που προκύπτουν από το διαζύγιο στο οποίο προσφεύγει η σύζυγος του, χρειάζεται ταυτόχρονα να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα όσων αφορά τις νέες γνωριμίες και γενικότερα τις διαπροσωπικές σχέσεις, εν προκειμένω με άλλες γυναίκες, όπως αυτή η πραγματικότητα διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια μέσα από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
Ο Otto, δρομέας, από τη Βόρεια Καρολίνα, απρόσεκτος, που μετά βίας διασχίζει ένα δωμάτιο χωρίς να κτυπήσει σε κάτι, τραυματίζει το πόδι του σε ένα ατύχημα με μια τετράτροχη ATV. Χαρακτηριστικός ο διάλογος σε πρώιμο σημείο της ταινίας, όπου η κόρη του, Έντι(Audrey Scott) ρωτά τη μητέρα της Άννι(Melanie Lynskey), “Γιατί αυτά τα πράγματα συμβαίνουν πάντα στον μπαμπά;” Και αυτή απαντά “Γιατί δεν δίνει προσοχή». Αυτή η ελάχιστη παρατηρητικότητα του ιδίου ως προς τον περίγυρο του είναι αυτή που θα του στοιχίσει περισσότερο στην εξέλιξη της ζωής του σε προσωπικό επίπεδο όσων αφορά τα πόσα δεν είχε αντιληφθεί και βρίσκεται προτετελεσμένου έξω από την ίδια του την οικογένεια, προσπαθώντας να καταλάβει τι του συνέβη.
Όντας αθλητής βιώνει το ίδιο του το διαζύγιο ως έναν σωματικό τραυματισμό. Αγνοεί τον πόνο έτσι ώστε να μην τον αισθάνεται. Στη διαδικασία έρχεται να τον διευκολύνει η ανακάλυψη στο προφίλ της γυναίκας του στο facebook, πως τον απατούσε προκαιρού. Αυτό του δίνει ώθηση στο να φροντίσει τη δική του προσωπική ζωή και έτσι βρίσκεται ως σαν ψάρι στα βαθειά νερά του κόσμου των νέων γνωριμιών. Πιο έτοιμος για μια νέα συμβατική και παραδοσιακή σχέση με μα καινούρια σύντροφο, βρίσκεται προ εκπλήξεως όταν ανακαλύπτει πόσο εύκολα μπορεί να βιώνει απλές και καθημερινές σεξουαλικές επαφές, με διαφορετικές συντρόφους και ότι οι γυναίκες μεγαλώνοντας ζουν πολύ πιο φιλελεύθερα απολαμβάνοντας τη ζωή τους χωρίς ταμπού.
Φαινομενικά χωρίς καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια, ο Otto Wall συνδέεται με τρεις διαφορετικές γυναίκες και παρότι απολαμβάνει αυτή του τη στιγμή φαίνεται να συγχέεται από την έλλειψη οποιουδήποτε ενδιαφέροντος βαθύτερης σύνδεσης. Η ανάγκη του όμως για ουσιαστική επικοινωνία διαφαίνεται εντονότερη από τη σχέση την οποία αποζητά από την κόρη του, που λόγω της καθημερινότητας του ιδίου, μεγαλώνει ακόμα πιο μακριά και απόμακρα, όπως και από την επαφή την οποία επιδιώκει με μια παλιά του αγαπημένη(Heather Lawless) από κάποια εφηβική καλοκαιρινή κατασκήνωση.
Ο MacLachlan δεν κάνει καμιά αναφορά στην προηγούμενη πραγματικότητα του κεντρικού ήρωα, όταν αυτός βρισκόταν ακόμη στο γάμο του, αλλά ούτε και επιχειρεί κάποιο επιτακτικά διδακτικό νόημα στην όλη αφήγηση. Ο πρωταγωνιστής του πορεύεται ανάλαφρα και με χιούμορ και τις στιγμές ακόμα που θέλει να τον φέρει αντιμέτωπο με τις προτεραιότητες του, τις οποίες αποφεύγει ηθελημένα ή άθελα το κάνει με ένα ελαφρύ κτύπημα στη πλάτη.
Βραβείο 1ου Ανδρικού ρόλου( Tribeca Film Festival)
About the author: Μερόπη Κυριάκου-Κακόπιερος
Has 51 ArticlesΗ Μερόπη εργάστηκε για μια πενταετία ως πολιτιστικός συντάκτης, σε Κυπριακή πρωινή εφημερίδα μέσα στην οποία παράλληλα ασχολήθηκε με την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων, ταινιών μικρού μήκους, όπως και με την επιμέλεια εικαστικών εκδόσεων. Τώρα ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη ως δασκάλα στα ελληνόφωνα σχολεία της παροικίας και ετοιμάζεται να εκδώσει το πρώτο της παιδικό παραμύθι, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί ως συντάκτης στο Screeneye.net
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...