18
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 78 Views

Οικογενειακή Υπόθεση (Child’s Pose)

2

6

Δράμα, 112′, Ρουμανία 2013 Γλώσσα: Ρουμάνικα

του Κάλιν Πέτερ Νέτσερ

To «Childs Pose» ή κατά την ελληνική μετάφραση «Οικογενειακή Υπόθεση» έφυγε τον Φεβρουάριο με  Χρυσή Άρκτο από το Φεστιβάλ Βερολίνου, σε μια ομολογουμένως μεγάλη ευχάριστη έκπληξη της διοργάνωση.

Το έργο αυτό αποτελεί ένα διαμάντι του σύγχρονου ευρωπαϊκού σινεμά προερχόμενο από την δυναμική σχολή του ούτω καλούμενου « Νέου Ρουμάνικου Ρεύματος»( Μουνγκίου, Μιτουλέσκου, Πούιου). Ο σκηνοθέτης  Κάλιν Πέτερ Νέτσερ που μέχρι το 2012 είχε στο ενεργητικό του 2 ταινίες μεγάλου μήκους κερδίζοντας περιφερειακά βραβεία,  θα ξεφύγει από την εμμονή που διακατέχει ένα κομμάτι των ρουμάνων δημιουργών που συνδέουν το σήμερα με το κομμουνιστικό χθες, και θα διερευνήσει την πολυπλοκότητα των σχέσεων ανάμεσα σε γονείς και παιδιά, με φόντο την περιρρέουσα κοινωνική και ηθική πτώση. Την ίδια στιγμή μας  υπενθυμίσει ότι ναι στον σύγχρονο κόσμο με το χρήμα μπορείς να εξαγοράσεις τα πάντα ακόμα και συνειδήσεις , αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις όπως καλή ώρα όπου αυτός που έχει τη δύναμη λυγίζει μπροστά στο πόνο της ανθρώπινης απώλειας.

9

Η ταινία ανοίγει με μια συζήτηση ανάμεσα σε δύο γυναίκες , και στην αποκάλυψη ότι ο γιος της Κορνηλίας  έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα προκαλώντας τον θάνατο ενός μικρού παιδιού. Μετά το αρχικό σοκ από το συμβάν, η μητέρα την οποία ερμηνεύει μοναδικά η κορυφαία Λουμινίτα Γκεοργκίου θα ξεκινήσει έναν υπόγειο αγώνα  με όλα τα μέσα . για να αθωωθεί ο γιος της που ήδη τον βαραίνει η κατηγορία της ανθρωποκτονίας.

Ο Κάλιν Πέτερ Νέτσερ δημιουργεί μοναδικά το προφίλ της ηρωίδας του βυθισμένης στον καταναλωτισμό. Μας την παρουσιάζει υπερφορτωμένη από  χρυσά κοσμήματα, βραχιόλια και περιδέραια .και ταυτόχρονα κάνει πως γνωρίζει από την υψηλή κουλτούρα, την όπερα και τα βιβλία του Παμούκ.  Ένα πρόσωπο τόσο οικείο ακόμα και στη χώρα μας θυμίζοντας τις μεγαλούτσικες κυρίες του Μεγάρου Μουσικής.

Ο Μπάρμπου ,ο γιός της, αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες του και κρύβεται πίσω από την δεδομένη εμπλοκή της μητέρας του στην υπόθεση.

20

Ο σκηνοθέτης  επηρεασμένος από το κινηματογραφικό «δόγμα 95», προσεγγίζει το όλο εγχείρημα με κάποια από τα  κλασσικά χαρακτηριστικά  αυτής της ρεαλιστικής τάσης ( κάμερα στο χέρι, φυσικός φωτισμός) πιο κοντά  σαν ιδέα βέβαια στην « Οικογενειακή Γιορτή» του Βίντερμπεργκ. Ίσως και η ελληνική εταιρεία διανομής να έδωσε τον τίτλο « Οικογενειακή Υπόθεση» βλέποντας αυτές τις ομοιότητες. 

Ο Κάλιν Πέτερ Νέτσερ φιλμάρει διαρκώς πάνω στη φιγούρα της μάνας και αναδεικνύει όλα τα συμπλέγματα ακόμα και Φροϋδικά αυτής της ιδιότυπης σχέσης μάνας και γιού. Το τέλος του έργου συνάδει πλήρως με την κορύφωση ενός σπουδαίου δράματος κρατώντας μια λιγότερο πεσιμιστική στάση για την κοινωνία, κι αφήνει τον θεατή να κρίνει για την ορθότητα των πράξεων και των εκατέρωθεν επιλογών.

Απο 17/10 στους κινηματογράφους σε διανομή Seven/Spentzos

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top