Το κομψό δημιούργημα του νοτιοκορεάτη Kim Tae Gon ” Οι Αισιόδοξοι”. Κριτική απο Φ. Θεσσαλονίκης
Κοινωνικό Δράμα 85′ Νότια Κορέα 2013, Αγγλικός Τίτλος: Sunshine Boys
του Kim Tae Gon
Ανταπόκριση- Κριτική
Ελένη Ανδρεάδου
Μια γλυκιά, καθημερινή, συγκινητική χωρίς περιττολογίες δημιουργία για τη φιλία τριών νεαρών. Κομψή στην απλότητά της, με χιουμοριστικές και αληθινές στιγμές και ένα κινηματογραφικό στιλ που ακολουθεί τη σεναριακή της απλότητα.
Ένα ταξίδι με στόχο απλό όσο και η συνολική δομή της ταινίας, που δεν είναι άλλος από την ευχαρίστηση που προκύπτει όταν ξανασυναντάς φίλους με το αβαντάζ της πρώιμης ενηλικίωσης, που σε εκθέτει πρόωρα σε μια αίσθηση ελευθερίας σχεδόν ηδονικής, που όμως δεν μπορείς ακόμα να διαχειριστείς με ωριμότητα, έστω κι αν η εν λόγω εμπειρία από μόνη της σε σπρώχνει ένα βήμα προς αυτή κατά το τέλος του ταξιδιού.
Η ταινία του Kim Tae Gon δε χρειάζεται ερμηνευτικά κλειδιά ή αποκωδικοποίηση. Είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει χωρίς υποσχέσεις για ορμητικές προσπελάσεις στην ανθρώπινη φύση, κι όμως καταφέρνει παρά τις μικρές της προσδοκίες να συνευρεθεί με το κοινό χτίζοντας την επικοινωνιακή της γέφυρα με υλικά από εμπειρίες που όλοι μας λίγο ως πολύ έχουμε ζήσει.
Μια ταινία που δεν υπονοεί, ούτε υποβάλλει τα κρυμμένα της νοήματα αλλά καταγράφει ένα μικρό απόσπασμα της καθημερινότητας. Ξεκάθαρη και λιτή χωρίς να αναστατώνει, παράγει το νόημά της μέσα από τη γραμμική της αφήγηση, κερδίζοντας τελικά την όποια πρωτοτυπία της ακριβώς γιατί δε χρειάστηκε να καταβάλει καμία προσπάθεια, αλλά σε κερδίζει γιατί γίνεσαι φίλος με τους πρωταγωνιστές και παρακολουθείς την “υποταγή” της στην απλότητα.
Η ταινία “οι αισιόδοξοι” κέρδισε τις εντυπώσεις αποσπώντας βραβείο σεναρίου γιατί δεν πάλεψε να γίνει ενδιαφέρουσα χρησιμοποιώντας την πολυπλοκότητα αυτού του κόσμου, ούτε έθεσε υπό αμφισβήτηση τις αξίες και τα ιδανικά του. Εκφράστηκε μέσα από τις εικόνες της χωρίς να αυτοϋπονομεύεται με την υιοθέτηση πολυποίκιλων και περίπλοκων κινηματογραφικών στιλ και εγκατέλειψε την πλοκή της μέσα στη διαφάνεια της ευαναγνωσιμότητάς της.