03
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 49 Views

Man on high heels

man on the high heels

man on the high heels

Της Ελένης Ανδρεάδου

Ο Yoon Ji Wook(Cha Seung Won) είναι ένας δραστήριος και ιδιαίτερα ικανός ντετέκτιβ της κορεατικής αστυνομίας. Η αποδοχή και ο θαυμασμός των συναδέλφων του αποτελούν αδιαμφισβήτητα στοιχεία της καθημερινότητάς του, εκείνος όμως ονειρεύεται μια διαφορετική ζωή μακριά από αυτό το γνωστό πλαίσιο, και με μια ταυτότητα που τoν χαρακτηρίζει πραγματικά, ως γυναίκα.

Το “Man on high heels” αποτελεί μια τολμηρή, αποκαλυπτική, βίαιη, συναισθηματική και ενίοτε διασκεδαστική δημιουργία του βραβευμένου σκηνοθέτη και ηθοποιού Jang Jin που διαθέτει μια ξεχωριστή αισθητική και διανοητική εκφραστική ικανότητα. Αυτό που ξεκινάει σαν αστυνομική περιπέτεια δράσης θα εξελιχθεί σε μια ανθρώπινη και πολυεπίπεδη ιστορία για την αναζήτηση της ταυτότητας, την επανερμήνευσή της μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο δράσης, αλλά και την εκμετάλλευση της “διαφορετικότητας”και την αντίληψη για τον σεβασμό του υποκειμένου και των χαρακτηριστικών ιδιοτήτων του που εκφράζουν την ξεχωριστή του προσωπικότητα.

Οι ήρωες του Jang Jin βιώνουν τα προσωπικά τους πάθη και τα ηθικά τους διλήμματα, το βάρος των ενοχών τους για το παρελθόν αλλά και το παρόν τους. Ο Yoon παλεύει με την αντιφατικότητα της φύσης του και της κοινωνικής του εικόνας, αυτομαστιγώνεται κάνοντας επιλογές που πληγώνουν το σώμα του, υποβάλλοντάς το συνειδητά σε ριψοκίνδυνες δοκιμασίες, παραμορφώνοντας όψεις της πραγματικότητάς του και ξορκίζοντάς την προς όφελος της καταπιεσμένης του επιθυμίας για ένα άλλο σώμα, μια άλλη αληθινή ταυτότητα. Είναι ένας χαρακτήρας που κινείται ανάμεσα στον κενό χώρο των αντιθέσεων. Από τη μια, η ιδανικότητα της κοινωνίας που θεωρεί ως αρρενωπότητα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και συμπεριφορές και αναμένει ανάλογες εκδηλώσεις τους, τις οποίες ο Yoon ενσαρκώνει παραπάνω από επιτυχώς στα μάτια των συναδέλφων και γνωστών του, και από την άλλη, η δική του τραυματισμένη ιδανικότητα, απόρροια μιας συνείδησης που έχασε την ισορροπία της επειδή υποχρεώθηκε σε απώλεια της προσωπικής βούλησης από την κοινή έλλογη ηθική. Ο Yoon ακολουθεί την πραγμάτωση της επιθυμίας του μέσω μιας εις άτοπον απαγωγής αυτογνωσία, που προκύπτει από την εικόνα του στα μάτια των άλλων για να σημειώσει τελικά ένα άλμα εμπρός ή και αναδίπλωση κατά την προσωπική κρίση του κάθε θεατή, καθώς επιλέγει να προστατέψει ό,τι πολυτιμότερο έχει, το οποίο δεν είναι άλλο παρά ένα υποκατάστατο και μια ανάμνηση της μορφής που αγάπησε, κάνοντας ίσως τη μεγαλύτερη θυσία της ζωής του, την αναβολή επ’ αορίστου της δικής του επιθυμίας . Γίνεται ο ήρωας, ο οποίος βρισκόμενος εν εξελίξει ακόμα φυλακισμένος στην μερικότητά του, υποθάλπει το όνειρό  για ολότητα διαισθανόμενος ήδη την απατηλότητά του.

Η κινηματογράφηση της ταινίας είναι σαφώς σχηματισμένη, με βέβαιες συντεταγμένες, ωστόσο, συχνά θραυσματική  αναδεικνύοντας στις λεπτομέρειες το αίσθημα της απώλειας, τον πόνο, την τραγική τύχη. Πλούσια σε ποικιλία πλάνων εκκεντρικών και μη, “πάσχει” δημιουργικά από ένα μοναδικό συνταίριασμα τόσο αντιφατικών στοιχείων όσο και ο ίδιος ο ετερόκλητος ήρωας της ταινίας.

Ο Jang Jin τοποθετεί τη δράση του κατεξοχήν στο κέντρο των πλάνων του, συλλαμβάνοντάς την αιφνιδιαστικά με τολμηρές γωνίες λήψεις, μέσω μιας αισθητικής που λειτουργεί σαν μορφασμός στην αγωνιώδη περιπέτεια του ήρωα. Η ίδια η κάμερα δεν είναι απλά ένα μέσο απόδοσης της εικόνας αλλά πεδίο δράσης, που με την “αδηφαγική” τεχνοτροπία της συλλαμβάνει τους χαρακτήρες στις λεπτομέρειες της ύπαρξής τους, χωρίς να υπερκαλύπτει τον χώρο τους. Περισσότερο μεσολαβεί προς μια οπτική εγγύτητα, εμβαθύνοντας στην περιοχή των προσωπικών τους, εντάσσοντας τον θεατή με “σεμνότητα” σ’ έναν κοινό χώρο ανάμεσα σε αυτόν και τους κινηματογραφούμενους, χωρίς να φθείρεται από υπερβολή ή επίδειξη.

Το κωμικό στοιχείο δεν αποφορτίζει μόνο από τη βία, αισθητικοποιεί την αντιφατικότητα που ειλικρινώς και απόλυτα φυσικά κυοφορείται σε κάθε δυσάρεστη κατάσταση αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία των ρυθμών της ταινίας.

Ο Cha Seung Won είναι αποκαλυπτικά υπέροχος και η μοναδική μουσική “ ένδυση” του Kim Jung Won αποτελούν ουσιωδώς αμοιβαίες αναλογίες στην καλλιτεχνική έκφραση του Jang Jin.

About the author:
Has 24 Articles

Με εξειδίκευση στον κινηματογράφο από το μεταπτυχιακό τμήμα Πολιτιστικής Διαχείρησης του Παντείου Πανεπιστημίου , η Ελένη βρέθηκε στο χώρο της κριτικής το 2004 ως η βασική συνεργάτιδα ηλεκτρονικού Cine-περιοδικού. Παράλληλα με την ιδιότητα της αυτή, αρθρογραφούσε σε έντυπα πολιτιστικά ποικίλης ύλης. Γνωρίζει όσο λίγοι το ασιατικό σινεμά και ιδιαίτερα την κορεάτικη κουλτούρα. Είναι σύμβουλος τηλεοπτικού σταθμού της Θεσσαλονίκης για την έλευση - προώθηση και προβολή κορεατικών τηλεοπτικών σειρών για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση.Διαθέτει επίσης το δικό της blog http://asianmoviesanddrama.bravesites.com/

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top