19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 486 Views

Μια Τυχαία Συνάντηση

une-rencontre p out2520out

une-rencontre p in1

Αισθηματική κομεντί, 81΄, Γαλλία 2014, Γλώσσα: Γαλλικά

Πρωτότυπος Τίτλος: “Une Rencontre”

Της Λίζα Αζουέλος

Με τους Σοφί Μαρσό, Φρανσουά Κλουζέ, Λίζα Αζουέλος

Είναι αφοπλιστικό σχεδόν το ερώτημα της σκηνοθέτιδας: «τι πρέπει να κάνουν δύο άνθρωποι που ταιριάζουν τόσο πολύ σε όλα αλλά έχουν τόσο γεμάτες ζωές όπου δεν τους λείπει τίποτα;». Η Λίζα Αζουελός , φτιάχνει μια ευχάριστη και γουστόζικη κομεντί, που φλερτάρει συνεχώς με την πνευματική καλλιέργεια των ηρώων και το απόρθητο κόσμο βεβαιότητας, αυτογνωσίας και υπεροχής που έχουν κατασκευάσει.Σε σούπερ φόρμα η εξαίσια και σέξι Μαρσό, χαμένος στις σκέψεις ο Φρανσουά Κλουζέ

Η πετυχημένη συγγραφέας Ελζά (Σοφί Μαρσό) έχει έναν και μόνο απαράβατο κανόνα σχετικά με τις ερωτικές σχέσεις: «Δεν μπλέκεις ποτέ με παντρεμένο». Ο Πιέρ (Φρανσουά Κλουζέ) είναι ένας ευτυχισμένος οικογενειάρχης, παντρεμένος εδώ και 15 χρόνια, που λατρεύει τη σύζυγό του Ανν (Λίζα Αζουέλος) και τα 2 παιδιά τους. Η χωρισμένη Ελζά γνωρίζει τυχαία τον δικηγόρο Πιέρ σε μια επαγγελματική εκδήλωση στη Ρεν.

Παρότι υπάρχει μια ακαταμάχητη έλξη ανάμεσα τους, περνούν μια ωραία βραδιά χωρίς καμία σεξουαλική νύξη, καθώς κανείς τους δεν «ψάχνεται». Όταν μετά από λίγες μέρες ξαναβρεθούν τυχαία σε ένα μπαρ θα ομολογήσουν αμφότεροι ότι σκέφτονταν συνέχεια εκείνη τη βραδιά. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να γίνει κάτι παραπάνω μεταξύ τους αφού κι οι δύο δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη ζωή τους. Μάλιστα συμφωνούν να μην ανταλλάξουν τηλέφωνα και να αφήσουν τα πράγματα στη τύχη, συνεχίζοντας την όμορφη και τακτοποιημένη καθημερινότητα τους. Αμ δε… Η Ελζά βρίσκει το τηλέφωνο του Πιέρ από ένα κοινό φίλο τους και του στέλνει το πρώτο sms…

une rencontre 2

Ο Γούντι Άλεν το έχει πει ξεκάθαρα: «Για να έχεις μια ζωή όπως την ονειρεύεσαι, πάνω από όλα χρειάζεται τύχη». Η σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος Λίζα Αζουέλος (κέρδισε το βραβείο της επιτροπής στο φεστιβάλ κωμωδίας του Μόντε Κάρλο το 2008 με το «LOL» όπου πρωταγωνιστεί και πάλι η Σοφί Μαρσό) προφανώς και προσυπογράφει την παραπάνω ρήση. Εκτός όμως της καταλυτικής ενέργειας της θεάς τύχης και του κυρίαρχου ερωτικού ζητήματος που πραγματεύεται έξυπνα και με σχετική πρωτοτυπία (οι δύο επίδοξοι εραστές ούτε αναζητούν κάποιο ευκαιριακό σεξ ούτε περνούν κάποια δύσκολη φάση στη ζωή τους) η ταινία ποντάρει κυρίως στο θέμα της φαντασίωσης. Από κάποια στιγμή και ύστερα, βλέπουμε σε παράλληλη κίνηση την πραγματική ζωή που έχουν και την πιθανότερη ζωή που θα προέκυπτε αν είχαν ενδώσει στο ερωτικό ένστικτο τους.

une rencontre 1

Είναι αφοπλιστικό σχεδόν το ερώτημα της σκηνοθέτιδας: «τι πρέπει να κάνουν δύο άνθρωποι που ταιριάζουν τόσο πολύ σε όλα αλλά έχουν τόσο γεμάτες ζωές όπου δεν τους λείπει τίποτα;». Είναι όμως έτσι; Η Αζουελός που κρατά για τον εαυτό της τον άχαρο ρόλο της συζύγου του Πιέρ, φτιάχνει μια ευχάριστη και γουστόζικη κομεντί, που φλερτάρει συνεχώς με την πνευματική καλλιέργεια των ηρώων και το απόρθητο κόσμο βεβαιότητας, αυτογνωσίας και υπεροχής που έχουν κατασκευάσει.

Οι Πιέρ και Ελζά προφανώς και πιστεύουν στα όσα λένε. Τούτες οι βεβαιότητες ζωής όμως, που προέκυψαν ύστερα από αρκετό απόσταγμα σοφίας και εμπειρίας («οι παντρεμένοι δεν είναι καλοί εραστές» υποστηρίζει με σιγουριά η ηρωίδα αλλά γνωρίζοντας τον Πιέρ δεν είναι και τόσο βέβαιη πλέον) συνθέτουν έναν κόσμο τακτοποιημένο και απόλυτα ελεγχόμενο. Όμως αν πρόκύψει η πρώτη ρωγμή σε αυτόν, το αποτέλεσμα είναι σίγουρο πως θα τείνει πρός το… χάος κι αυτό ακριβώς είναι που τρέμουν οι Πιέρ και Ελζά. Υπάρχουν κάποιες σκηνές που επαναλαμβάνονται ή δεν προσθέτουν κάτι παραπάνω στο παζλ, όμως σε γενικές γραμμές η δημιουργός του φιλμ, περιστρέφει την προβληματική της με διεισδυτικότητα ανάμεσα στο ανάλαφρο και το πιο ρεαλιστικό ύφος. Και διασκεδάζει αφάνταστα βάζοντας τους κεντρικούς χαρακτήρες της να αντιμετωπίζουν σαν πρωτάρηδες ένα ζήτημα (η ερωτική απιστία) με το οποίο πίστευαν ότι είχαν ξεμπερδέψει μια για πάντα.

une rencontre 3

Σε σούπερ φόρμα η εξαίσια και σέξι Μαρσό, χαμένος στις σκέψεις, τα όνειρα και τις εσωτερικές συγκρούσεις του ο Φρανσουά Κλουζέ των «Άθικτων», συνθέτουν ένα δίδυμο που ενώ αρχικά δεν μας έπειθε για τη χημεία του, τελικά στο φινάλε μας έπεισε. Το έχουμε ξαναπεί από αυτή την στήλη και παλιότερα: ότι έχει να κάνει με σεξ (κομεντί, καλλιτεχνικό πορνό ή υπαρξιακό δράμα) οι γάλλοι αποδεικνύονται μάστορες!

“ Μια Τυχαία Συνάντηση ” από 7/8 στους κινηματογράφους σε διανομή Rosebud/ Odeon

About the author:
Has 57 Articles

Γεννήθηκε στη Νίκαια και μεγάλωσε στον Πειραιά. Το μικρόβιο του σινεμά το κόλλησε στο ΣΙΝΕΑΚ τη μόνη πλέον αίθουσα της πόλης- κάποτε είχε 10. Βρίσκει το αμερικανικό σινεμά ασυναγώνιστο τεχνικά, το ευρωπαϊκό συγκινητικά ουμανιστικό και το ασιατικό από άλλο πλανήτη- δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό. Αγαπάει την Ανδαλουσία και το Παρίσι, ενώ θα μπορούσε να ζει μόνιμα σε ένα αεροδρόμιο όπως ο Τομ Χανκς στο «Terminal». Η λαχτάρα του για σινεμά είναι ακόρεστη. Όπως είπε κι ο αγαπημένος του Αντονιόνι «κάνουμε ταινίες για να γίνουμε πιο υπέροχοι». Εκείνος αρκείται στο να «βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες: αν έτσι γίνουμε πιο υπέροχοι, ακόμη καλύτερα». Από το 1995 εργάζεται ανελλιπώς ως κριτικός κινηματογράφου.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top