Ο αθεράπευτα ρομαντικός Ρίτσαρντ Κέρτις
Γράφει η Ναταλία Αργυράκη
Τον αποκαλούν «μετρ των ρομαντικών κομεντί» καθώς έχει υπογράψει μερικές από τις πιο αγαπημένες και επιτυχημένες κινηματογραφικές ιστορίες αγάπης: από το «Τέσσερις Γάμοι και Μία Κηδεία», μέχρι «Tο Ημερολόγιο της Bridget Jones», το «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» και το «Love Actually», ενώ τώρα επιστρέφει με το «About Time» και πρωταγωνίστρια την Rachel McAdams.
Όσα δεν γνωρίζατε για εκείνον
Το «About Time» σύμφωνα με τον ίδιο «είναι μια φιλοσοφική ταινία. Τι θα έκανες αν είχες μόνο μια μέρα να ζήσεις; Δεν θα ήθελες να αγωνιστείς για ένα Όσκαρ ούτε για ένα Ολυμπιακό μετάλλιο. Θα ήθελες να ζήσεις μια φυσιολογική μέρα. Να πάρεις πρωινό με τα παιδιά σου και να γευματίσεις με κάποιον που αγαπάς. Αυτή η ταινία εστιάζει στο τι πραγματικά αξίζει σε βάθος χρόνου. Κατά τη γνώμη μου, είναι τα πιο απλά, καθημερινά πράγματα».
Ο ρομαντικός Richard Curtis είναι ιδρυτής δύο φιλανθρωπιών: του Comic Relief και του Make Poverty History. Είναι απόφοιτος του Christ Church College της Οξφόρδης, όπου αρίστευσε στην Αγγλική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Εκτός από τα love stories, έχει υπογράψει ακόμη το σενάριο του «Mr Bean» αλλά και του υποψήφιου για Όσκαρ δράματος του Steven Spielberg « War Horse ».
Σε αρκετές από τις ταινίες του εμφανίζεται ένας χαρακτήρας ονόματι Bernard, που σύμφωνα με δημοσιεύματα είναι το όνομα του αγοριού για τον οποίο τον άφησε η σύντροφός του στο πανεπιστήμιο. Ο Bernard έχει εμφανιστεί στο «Τέσσερις Γάμοι και Μία Κηδεία», στο «Love Actually», το «Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» και το «Ημερολόγιο της Bridget Jones».
Τον Δεκέμβριο του 1993 ο Curtis τιμήθηκε για τη συνολική προσφορά του στο σινεμά από την Ένωση Σεναριογράφων της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο ίδιος έχει παραδεχτεί ότι μία προσωπική ερωτική απογοήτευση ήταν η αφορμή να ξεκινήσει να γράφει ρομαντικές κομεντί για τον κινηματογράφο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε το όνομα της Κάρολιν Μόρτον Χούπερ, που του «ράγισε» την καρδιά όταν του ζήτησε να χωρίσουν μετά από σχέση ενός χρόνου. Το ζευγάρι είχε γνωριστεί στο Πανεπιστήμιο τη δεκαετία του ’70. «Το τέταρτο κορίτσι που ερωτεύτηκα ήταν η Κάρολιν, η οποία μου ράγισε την καρδιά και σαν αποτέλεσμα, έγραφα για ραγισμένες καρδιές επί σειρά ετών. Της χρωστάω την καριέρα μου», δήλωσε πρόσφατα. «Το γεγονός ότι έχασα το κορίτσι που δεν μπορούσε να με αγαπήσει αρκετά, με ενέπνευσε να γράψω ταινίες όπου οι ερωτικοί δεσμοί είχαν καλό τέλος».
Οι ταινίες του είναι ανακουφιστικές σαν παραμύθια. Ξέρει ακριβώς πώς θέλει να αισθανθούν οι θεατές του, και πώς να το πετύχει αυτό. Εστιάζει κυρίως σε οικογενειακές καταστάσεις: Χριστούγεννα, γάμοι, κηδείες, φοιτητικές συναυλίες. Οι ήρωες του αγαπούν παράφορα, απιστούν και πενθούν με έναν δικό τους ιδιαίτερο τρόπο. Οι θεατές νιώθουν όπως και οι ήρωες.
Το μεγάλο του ταλέντο είναι να δημιουργεί το πορτραίτο μεσοαστών Βρετανών, που είναι ικανοί να αγαπήσουν πάρα πολύ, αλλά δεν έχουν την απαιτούμενη ευφράδεια λόγου για να το εκδηλώσουν.
Μπορεί οι ιστορίες του να χαρακτηρίζονται ως «μη ρεαλιστικές», όμως οι θαυμαστές του θα διαφωνήσουν: είναι ρεαλιστικές ως προς τα συναισθήματα και οι ήρωες που πραγματικά το αξίζουν γνωρίζουν την εξιλέωση και τη συγχώρεση.
Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα στις καλύτερες στιγμές της κινηματογραφικής του πορείας