Πέντε Δευτερόλεπτα Στο Κενό(A Long Way Down)
Κωμωδία, 96′ Μ. Βρετανία 2014
του Πασκάλ Σομέιγ
Με τους Πιρς Μπρόσναν, Τόνι Κολέτ, Άαρον Πολ, Ίμοτζεν Πόουτς
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς , τέσσερις άγνωστοι μεταξύ τους θα βρεθούν στην οροφή ενός Λονδρέζικου ουρανοξύστη, στο παρά ένα πριν θέσουν τέρμα στη ζωή τους. Ένας ξεπεσμένος τηλεστάρ τον οποίο ερμηνεύει ο Πιρς Μπρόσναν μια διαζευγμένη μητέρα με ένα παιδί με κινητικά προβλήματα, ένας αποτυχημένος ροκάς και μια ευκατάστατη μανιοκαταθλιπτική, η Τζες. Θα συμφωνήσουν να αναβάλουν την αυτοκτονία μέχρι την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Οι συναντήσεις τους, οι εκδρομές τους, οι μικρές χαρές της ζωής, θα είναι το κίνητρο για να μην πάρει ποτέ σάρκα και οστά η αρχική τους απόφαση.
Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα του Νίκ Χορνμπυ.
Το δαιδαλώδες ζήτημα των αυτοκτονιών στη σύγχρονη εποχή μέσα από τέσσερις διαφορετικές ιστορίες απελπισμένων ανθρώπων που βιώνουν την οδύνη και οδηγούνται την ίδια μέρα, στο ίδιο σημείο θανάτου. Κανείς δεν πρόκειται να το πράξει γιατί ο σκηνοθέτης Πασκάλ Σομέιγ θα θυμηθεί έναν φελινικό τίτλο, ότι η « Ζωή είναι Ωραία». Μέχρι εκεί φτάνουν τα κοινά σημεία του Σόγιερ με τον Φελίνι. Η ταινία από την αρχή μέχρι και το τέλος δεν μπορεί ούτε στο ελάχιστον να πείσει για το ψυχικό υπόβαθρο των υποτιθέμενων απεγνωσμένων ηρώων, στερείται συναισθηματικών στιγμών, κι ως κωμωδία που είναι στερείται επίσης και μαύρου χιούμορ.
Η πρώτη σκηνή με όλους τους χαρακτήρες να εμφανίζονται πάνω σε μια στέγη, έτοιμοι να πέσουν στο κενό(αλλά τελικά δεν πέφτει κανείς), και όσα ακολουθούν, κάνουν και τον περιστασιακό θεατή να μπορεί να προβλέψει βήμα-βήμα σχεδόν όλα τα κομμάτια του υποτιθέμενου πάζλ. Το δεδομένο αυτό μειώνει αισθητά τις ανιδιοτελείς προθέσεις του Γάλλου σκηνοθέτη που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τους παράξενους ρυθμούς της βρετανικής κωμωδίας, αλλά ούτε οι ατάκες ήταν ιδιαίτερα σπιρτόζικες ούτε ο σαρκασμός και η ειρωνεία είχαν κάτι κοινό με τις κωμωδίες καταστάσεων του Ρίτσαρντ Κέρτις (Τέσσερις Γάμοι και Μία Κηδεία).
Η ανομοιογενής αλλά έμπειρη κινηματογραφική τετράδα κατάφερε ως ένα βαθμό να διασωθεί από το όλο εγχείρημα και αυτό γίνεται αντιληπτό στο τελευταίο μισάωρο που η ταινία με τις ηθικολογίες της , μακρήγορη αδικαιολόγητα.
Το ” Πέντε Δευτερόλεπτα Στο Κενό” από 27/3 στους κινηματογράφους σε διανομή Odeon