24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 4 Views

Σονάτα σε Κλειστό Δωμάτιο

sonataoutposter

 

sonatabig-2

Κοινωνικό δράμα,  89′, Ρουμανία 2016

Πρωτότυπος Τίτλος:Ilegitim
Γλώσσα:  Ρουμανικά,    Διανομή: Seven
Του  Αντριάν Σιταρού
Με τους Άντριαν Τιτιένι, Αλίνα Γκριγκόρε, Ρόμπι Ουρς, Μπογκντάν Αλμπουλέσκου, Κριστίνα Ολτεάνου
Γράφει ο Ιάκωβος Γωγάκης

Ο πατέρας είναι γυναικολόγος. Δίπλα του στο οικογενειακό τραπέζι έχει τα τέσσερα του παιδιά. Η χαλαρή συζήτηση την ώρα του φαγητού ξεφεύγει και μετατρέπεται σε  λεκτική βία μέχρι εσχάτων. Τα τρία από τα τέσσερα αδέρφια αποφασίζουν να ανασύρουν ένα θέμα που έμαθαν πρόσφατα από το παρελθόν του πατέρα τους, όταν το 1989, στην κομμουνιστική Ρουμανία, ο ίδιος ειδοποιούσε  τις αρχές, για τα  κορίτσια και τις γυναίκες που ήθελαν να κάνουν έκτρωση, η οποία απαγορευόταν από το καθεστώς.

Παράλληλα μαθαίνουμε πως τα δίδυμα αδέρφια, η  Σάσα και ο Ρόμεο, έχουν αιμομικτική σχέση.

Ήταν το 2007 στις Κάννες, όταν ένας άγνωστος Ρουμάνος σκηνοθέτης, ο Κριστιάν Μουνγκίου, πάγωσε το θερμό και γκλάμουρ σκηνικό της γαλλικής Ριβιέρας, με το συγκλονιστικό του έργο « 4 μήνες, 3 εβδομάδες, 2 μέρες», για ένα έφηβο κορίτσι, επί Τσαουσέσκου, που αποφασίζει να ρίξει το παιδί που περιμένει.

Περίπου δέκα χρόνια αργότερα και με το νέο ρουμανικό κινηματογραφικό ρεύμα να κατακτάει την ευρωπαϊκή, ο συμπατριώτης του Αντριάν Σιταρού, έχοντας ξεκάθαρες  προθέσεις να ακολουθήσει ένα παρόμοιο προβληματισμό, με το ντεμπούτο του Μουνκίου, δημιουργεί ένα σοκαριστικό έργο , γυρισμένο σε εσωτερικούς χώρους, με μια κάμερα στο χέρι, που ξανανίγει το συγκεκριμένο θέμα, συνδυάζοντας το, με την ηθελημένη αιμομιξία, αυτή τη φορά δυο δίδυμων αδερφιών. Το εγχείρημα του, προδίδεται από την έλλειψη πρωτοτυπίας στα περισσότερα κομμάτια του σεναρίου και στο κινηματογραφικό μοτίβο( θυμίζοντας μεταξύ άλλων το Miss Violence του Αβρανά), γύρω από την άμβλωση, και στο γεγονός πως μέσα σε 85 λεπτά, τοποθετεί πολλά δράματα μαζεμένα. Μας ανταμείβει από την άλλη, με τον τρόπο που η γαλήνη μετατρέπεται σε πεδίο μάχης, στο αρχικό 15 λέπτο μονοπλάνο, πάνω στο οικογενειακό τραπέζι και  από την εξέλιξη και κατάληξη του δράματος, για το πώς το κοινωνικό – οικογενειακό περιβάλλον δημιουργεί προσωπικότητες, ακόμα και εάν αυτές προσπαθούν να επαναστατήσουν( βλέπε τον αδερφό της το Ρόμεο, αλλά και την ίδια την ουσιαστική πρωταγωνίστρια, τη Σάσα ).  Είναι πρωτότυπη αυτή η ερωτική σχέση όπως παρουσιάζεται και ενώ κανείς μπορεί να ισχυριστεί πως εδώ βλέπουμε μια κινηματογραφική υπερβολή, μέσα από τις λιγοστές επιστημονικές έρευνες για το θέμα αυτό, φαίνεται ο Σιταρού να μην υπερβάλλει, επιβεβαιώνοντας πως στις περισσότερες περιπτώσεις δημοσιοποίησης μιας τέτοιου είδους σχέσης, αυτή δεν ήταν απόρροια βιασμού, αλλά μια  οικειοθελής απόφαση και των δύο.

Μακροπρόθεσμες συνέπειες στον ψυχολογικό τομέα, σίγουρα υπάρχουν και εδώ,  η ηρωίδα μας βυθίζεται στις ακραίες ενοχές. Ερμηνείες που μένουν στη μνήμη για καιρό.

Συμμετοχή στο Φόρουμ του Φ. Βερολίνου 2015

“Σονάτα σε Κλειστό Δωμάτιο” από την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top