03
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 63 Views

Πρώτη ματιά στο βραβευμένο ντοκιμαντέρ “The Wolfpack” και στις κωμωδίες “The Overnight” & “Grandma”

grandma

Tribeca-2015-Wolfpack

The Wolfpack

Της Μερόπης Κυριάκου-Κακοπιέρου

Παρά το γεγονός ότι μεγάλωναν στο Lower East Side του Μανχάταν, τα αδέρφια Angulo μικρή εμπειρία είχαν από τον έξω κόσμο. Έξι αγόρια και ένα κορίτσι κρατούνταν έγκλειστα στο διαμέρισμα της οικογένειας, από τους υπερπροστατευτικούς γονείς τους, μακριά από ότι οι ίδιοι θεωρούσαν επικίνδυνη επιρροή, τη ζωή στη Νέα Υόρκη.

Σε μια προσπάθεια να αντεπεξέλθουν της απομόνωσης γεμίζουν τις ώρες τους με ταινίες είτε παρακολουθώντας, είτε αναπαράγοντας τες. Πλήρη σενάρια περίτεχνα σκηνικά και κοστούμια, αποτελούν τη καθημερινότητα τους αφού ο κινηματογράφος είναι η μοναδική πηγή πληροφόρησης και επαφής με τον κόσμο τον οποίο ατενίζουν αποκλειστικά από τα παράθυρα τους. Όταν κάποια στιγμή ένας από τους αδελφούς διαφεύγει, η οικογένεια αναγκάζεται να αναπροσαρμόσει τα μέτρα περιορισμού. Αυτός ο πρώτος εξερευνητής συνελήφθη στη βόλτα του, όχι γιατί διέπραξε κάτι κακό αλλά στην ανάγκη του να περάσει απαρατήρητος φόρεσε μια χειροποίητη μάσκα του Michael Mayer και περιφερόταν στους δρόμους σιωπηλά, παρακολουθώντας με ενδιαφέρον όλα όσα του έκαναν εντύπωση. Άνθρωποι τρομαγμένοι κάλεσαν τις αρχές οι οποίες για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με την υπόθεση της οικογένειας.

Η σκηνοθέτις Crystal Moselle έτυχε να συναντήσει τα έξι αγόρια κατά τη διάρκεια της πρώτης βδομάδας των κοινών τους εξόδων, χωρίς γονική επιτήρηση. Εξασφαλίζοντας πλήρη πρόσβαση στο διαμέρισμα, όπου όντας η πρώτη επισκέπτρια, με διάσπαρτα πλάνα αναπλάθει το κόσμο τους. Χωρίς να γίνεται ιδιαίτερα επεξηγηματική στα όσα παρακολουθούμε, με την πλοκή κάποιες φορές προβληματική, πράγμα το οποίο δεν είναι το μοναδικό ψεγάδι στο φιλμ, σκιαγραφεί το προφίλ της οικογένειας. Κρατώντας τον εαυτό της εντελώς αμέτοχο καταφέρνει μια ενδιαφέρουσα ουδετερότητα στη περιγραφή του θέματος, παρότι αφήνει επίσης απέξω την οπτική των κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων οι οποίοι πλέον αποτελούν μέρος του κόσμου των Angulo.

Τα προς το ζην καλύπτονται από το μισθό της μητέρας ο οποίος της καταβάλλεται από τη πολιτεία, αφού ως κάτοχος άδειας διδασκαλίας φέρει την αποκλειστική ευθύνη της εκπαίδευσης των παιδιών. Η μικρότερη ηλικιακά κόρη, ένα παιδί με νοητική υστέρηση το οποίο υπεραγαπούν τα αδέρφια. Τα αγόρια αναμφισβήτητα ευγενικά και έξυπνα, έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στη μητέρα τους, τη πηγή ισορροπίας στο σπίτι, παρουσιάζονται αρκετά αισιόδοξα και ζωντανά με μοναδική αναφορά ακραίας συμπεριφοράς ή θυμού όταν το φιλμ επικεντρώνεται στο πρόσωπο του πατέρα.
Δυναμικός και με έντονες πολιτικοκοινωνικές πεποιθήσεις, αλκοολικός με καταγωγή από το Περού, γνωρίζει και ερωτεύεται τη γυναίκα του, καταγόμενη από τις Μεσοδυτικές πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών. Αποφασίζει πως θέλει να μεταφέρει την οικογένεια του στην Ευρώπη της οποίας τα πολιτικά συστήματα δένουν περισσότερο με την ιδεολογία του. Για οικονομικούς λόγους αδυνατεί να εκπληρώσει την επιθυμία και αποφασίζει να κρατήσει την οικογένεια του μακριά από ένα ανθυγιεινό περιβάλλον. Παρότι η Moselle δεν κατακρίνει τις όποιες ενέργειες καθίσταται σαφές πως ένοχος για την τροπή της ζωής της οικογένειας είναι ο Oscar Angulo. Αναπάντητο μένει το ερώτημα γιατί όταν καταφέρνει τον πατέρα σε έναν αποκλειστικό on-camera διάλογο δεν εξερευνά εις βάθος τις σκέψεις, τα συναισθήματα όπως και την άποψη του για την αλλαγή στα δεδομένα και την έξοδο των αγοριών από το σπίτι.

Παρόλα τα κενά η Moselle καταφέρνει ένα άκρος ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ το οποίο καθιστώντας μας παρατηρητές ενός ακραίου συμβάντος, γεννά προβληματισμό και μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα. Μας αφήνει με ένα τελευταίο ερωτηματικό: αν αυτή τη σπουδαία ‘συμμορία’ τη συναντήσαμε εν αγνοία μας, κάποια στιγμή στους δρόμους της πόλης. Το Wolfpack, το οποίο εξασφάλισε το Μεγάλου Βραβείου Ντοκιμαντέρ της Κριτικής Επιτροπής στο Sundance 2015, παρακολουθήσαμε στα πλαίσια του 14ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Tribeca της Νέας Υόρκης.

Το Trailer Εδώ

The Overnight

the-overnight-Patrick-Brice

Με την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το θρίλερ «Creep», κέρδισε το βραβείο κοινού στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σικάγο το 2014 και ο Patrick Brice επιστρέφει, ένα χρόνο μετά,  με… κωμωδία.

Το «The Overnight» αφού έκανε το πέρασμα του από το Sundance μόλις τον προηγούμενο Ιανουάριο, άνοιξε χτες 21 Απριλίου 2015, στη Νέα Υόρκη, στα πλαίσια του διεθνούς κινηματογραφικού φεστιβάλ Tribeca. Η ταινία που κατάφερε ήδη να εξασφαλίσει διανομή και θα προβάλλεται τον ερχόμενο Ιούνιο στους κινηματογράφους της πόλης, περιγράφει μια πρώτη συνάντηση τεσσάρων χαρακτήρων, μια θερινή νύχτα στο Λος Άντζελες.

Ο Alex(Adam Scott) και η Emily(Taylor Schilling), ένα νεαρό ζευγάρι από το Σιάτλ, μετακομίζει στο Λος Άντζελες, μαζί με το μικρό τους γιο. Σε μια προσπάθεια να ξανακτίσουν τη ζωή τους στο νέο χώρο διαμονής αρχίζουν ταυτόχρονα μια αναζήτηση για καινούριες φιλίες. Μια τυχαία συνάντηση στο πάρκο με τον Kurt(Jason Swartzman), ο οποίος επίσης συνοδεύει το γιο του, τους οδηγεί στο σπίτι του τελευταίου, προσκεκλημένους σε οικογενειακό δείπνο. Στην προσπάθεια τους να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για κοινωνικοποίηση, δράττονται της ευκαιρίας και αποδέχονται τη πρόσκληση. Στη πολυτελή έπαυλη, τους υποδέχεται η σύζυγος του Kurt, Charlotte(Judith Godreche). Καθώς η νύχτα προχωρά καθίσταται ασαφές εάν το ραντεβού για παιχνίδι αφορούσε τα δυο μικρά αγόρια ή τους τέσσερις ενήλικες γονείς.

Εύπεπτη, χαριτωμένη και πικάντικη η ιστορία του Brice, η οποία καταφέρνει να σταθεί αξιοπρεπώς κυρίως στις ερμηνείες των τεσσάρων συντελεστών και που δεν δίνει ουσιαστικό λόγο οποιασδήποτε μνείας μισή ώρα αφότου έχουν πέσει οι τίτλοι του τέλους.

 

Grandma

grandma

Έμπειρος στο είδος της οικογενειακής κωμωδίας, ο Paul Weitz(American Pie, About a boy) επιστρέφει με το «Grandma»το οποίο όπως ο ίδιος δήλωσε στη πρεμιέρα της ταινίας στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Tribeca, είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της πρωταγωνίστριας του Lily Tomlin. Πράγματι η 76χρονη πλέον Tomlin φέρει με επιτυχία εις πέρας την αποστολή ως γιαγιά Elle, τη κεντρική ηρωίδα της ιστορίας. Παρότι το «Grandma» έχει εμφανώς διάθεση one woman show αναφέρεται σε τρεις γενεές γυναικών: κόρης, μητέρας και γιαγιάς, οι οποίες με αφορμή ένα συμβάν αναγκάζονται να εξερευνήσουν το εσωτερικό και τα όρια των δεσμών μεταξύ τους.

Η Elle Reid, μια ηλικιωμένη, ποιήτρια, γκέι, σούπερ γιαγιά η οποία θρηνεί το θάνατο της μακροχρόνιας συντρόφου της, που έχασε ενάμιση χρόνο πριν. Το φιλμ ανοίγει στο σπίτι της Elle εν το μέσω ενός καυγά και εν τέλη χωρισμού με τη πρόσφατη ολιγόμηνη σχέση της. Με τα πρώτα κιόλας πλάνα ο Weitz καταφέρνει να δώσει όλα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας της: εκκεντρική, φεμινίστρια, αντικομφορμίστρια, μισάνθρωπος, αλλά όταν το θέμα έρχεται στην οικογένεια προκύπτει ως καλός συμπαραστάτης. Η νεαρή εγγονή της Sage (Julia Garner) εμφανίζεται απρόσμενα στο κατώφλι της με μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Έχοντας ανάγκη από 600 δολάρια αλλά φοβούμενη να τα ζητήσει από τη μητέρα της απευθύνεται στη γιαγιά της.

Ανίκανη να εκπληρώσει άμεσα την επιθυμία της εγγονής της η Elle, αποφασίζει να απευθυνθεί σε φίλους για να τη βοηθήσουν. Ξεκινά μια οδική οδύσσεια για τις δυο γυναίκες σε μια προσπάθεια να μαζέψουν τα απαιτούμενα χρήματα, για την άμβλωση. Παρότι η διακοπή της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης είναι το στοιχείο που εξελίσσει την πλοκή και παρόλο τον κωμικό χαρακτήρα του φιλμ, αντιμετωπίζεται με αρκετή σοβαρότητα και η μητρότητα είναι κάτι το οποίο ενδιαφέρει τον Weitz στην ιστορία του. Με ένα παλιό Dodge επισκέπτονται πρόσωπα από το παρελθόν της Elle. Οι σκελετοί τους οποίους κρατά καλά κριμένους στη ντουλάπα της αρχίζουν το κροτάλισμα και ανασύρουν καλά κρυμμένα μυστικά.

Καθώς η περιδιάβαση τους στη πόλη βρίσκετε σε εξέλιξη οι δυο γυναίκες καταλαβαίνουν πως η ανάμιξη της μητέρας της Sage, Judy (Marcia Gay Harden) είναι αναπόφευκτη και έτσι καταφεύγουν κοντά της για τη χρηματική βοήθεια. Το οδικό ταξίδι παίρνει τέλος και η νεαρή κόρη προχωρεί για την άμβλωση. Παρότι δεν είναι η μόνη συναισθηματική στιγμή σε ολόκληρο το φιλμ ο Paul Weitz ξέρει καλά πως να κάνει επίλογο. Οι τρεις γυναίκες συναντιούνται σε ένα στενάχωρο θάλαμο ιατρείου σε συνθήκες προσωρινής μεν, αμοιβαίας δε, κατανόησης.

Οι διάλογοι είναι αυτοί που κρατούν το χιούμορ ενεργό στο ‘Grandma’ και παρότι δεν πρόκειται για κινηματογραφικό διαμάντι το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό με την Tomlin να δίνει ρεσιτάλ.

About the author:
Has 51 Articles

Η Μερόπη εργάστηκε για μια πενταετία ως πολιτιστικός συντάκτης, σε Κυπριακή πρωινή εφημερίδα μέσα στην οποία παράλληλα ασχολήθηκε με την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων, ταινιών μικρού μήκους, όπως και με την επιμέλεια εικαστικών εκδόσεων. Τώρα ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη ως δασκάλα στα ελληνόφωνα σχολεία της παροικίας και ετοιμάζεται να εκδώσει το πρώτο της παιδικό παραμύθι, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί ως συντάκτης στο Screeneye.net

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top