14
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2021
screeneye.gr
No Comments 13 Views

Μια Τετάρτη του Μαΐου

chaharshanbeh_19_ordibehesht-100801390-large

Wednesday may 9

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης,

Μια ξεχασμένη ιρανική ταινία του 2015, παρουσιάζεται στις ελληνικές αίθουσες για πρώτη φορά , έχοντας -σχεδόν-όλα τα αναπόσπαστα κομμάτια που απαρτίζουν το πάζλ του σύγχρονου ιρανικού σινεμά. Ρεαλιστική αφήγηση, κοινωνική κριτική, σασπένς, αξιοθαύμαστες ερμηνείες.
Το διακύβευμα της ταινίας, βρίσκεται σε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, το οποίο προτίθεται να μοιράσει ένας φιλάνθρωπος- ονόματι Τζαμάλ- σε φτωχούς συμπατριώτες του.
Θα βάλει αγγελία στην εφημερίδα και έξω από το γραφείο του, αρχίζουν να συρρέουν πλήθη.
Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Βαχίντ Τζαλιλβάν  , ξεδιπλώνει τρεις διαφορετικές ιστορίες. Του ιρανού φιλάνθρωπου και δύο νεαρών γυναικών.
Οι δύο- άγνωστες μεταξύ τους- γυναίκες χρειάζονται χρήματα για να βοηθήσουν τους συζύγους τους. Ο ένας είναι κατάκοιτος σε αναπηρικό καροτσάκι κι ο άλλος στη φυλακή, επειδή παντρεύτηκε χωρίς να πάρει την έγκριση των συγγενών της νεαρής κοπέλας.
Ο δημιουργός της ταινίας, αφήνει στην άκρη τις αλληγορίες και τους συμβολισμούς, δηλαδή τα γνώριμα χαρακτηριστικά των ιρανικών ταινιών. Αντιθέτως, με αιχμηρή κινηματογραφική γλώσσα και δραματοποιημένες κορυφώσεις, αναγάγει τα οικογενειακά δράματα των δύο ηρωίδων αλλά και του Τζαμάλ, σε modus vivedi για το Ιράν και για τον μουσουλμανικό κόσμο.
Από τη μία πλευρά, οι μεσαιωνικές αντιλήψεις που παγιδεύουν πρωτίστως τις γυναίκες, τα παιδιά, αλλά και κάποιους προοδευτικούς άνδρες, από την άλλη η εξουσία, η οποία είναι απούσα από τα κοινωνικά προβλήματα, αλλά και η φιλανθρωπία , τα όρια της και οι ενοχές του ευεργέτη, βρίσκονται, είτε ξεχωριστά είτε μαζί, σε κάθε μία από τις τρεις ιστορίες.
Ο σκηνοθέτης, ακολουθεί δυναμικό ρυθμό, παίζει με τους κοφτερούς διαλόγους, τα κοντινά πλάνα και με τις εντάσεις που πυροδοτούνται. Τον ακραίο μελοδραματισμό, δεν τον αποφεύγει ( ναι, σε κάποιες στιγμές χαρήκαμε που εμείς είμαστε Ευρωπαίοι) και σκιαγραφεί καλύτερα τη μία από τις δύο γυναίκες, δίνει μονόπλευρη βαρύτητα στα δικά της δεινά.
Ωστόσο, αφαιρεί τις περιττές σκηνές, προσέχει την κάθε σκηνή και αποκαλύπτει τις διάσπαρτες βελόνες στο κέντημα του «σύγχρονου Ιράν».

Επίσημη συμμετοχή τμήμα Ορίζοντες Φεστιβάλ Βενετίας 2015

Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών  Fipresci

Από την Πέμπτη 23/9 στις αίθουσες

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top