07
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2022
screeneye.gr
No Comments 11 Views

Η Παγίδα

hudas-salon-dutch-movie-poster(1)

Hudas-Salon

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Μερικά 24ώρα απομένουν από τη διεξαγωγή εκλογών στο Ισραήλ .Πρόκειται για την πέμπτη εκλογική αναμέτρηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια και με μία νέα σοβαρή έξαρση βίας να βρίσκεται προ των πυλών στη Δυτική Όχθη.

Μέσα στη συγκύρια αυτή , κυκλοφορεί στις αίθουσες η «Παγίδα» ( Huda’s Salon) του αγαπημένου στην Ελλάδα Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Χανί Αμπού Ασάντ, ο οποίος διακρίθηκε στο παρελθόν, για τις κοινωνικοπολιτικές ταινίας « Ο Παράδεισος Τώρα» και « Ομάρ.»

Η νέα του ταινία, αντλεί τα νοήματά της πρωτίστως μέσα από τους συμβολισμούς και την ειρωνεία. Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης χρησιμοποιεί ενίοτε ύφος ανάλαφρο, αιχμηρό, κυνικό και δραματοποιημένο, σε μια ιστορία όπου ισχύει η φράση « πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένη.»
Η Παλαιστίνια παντρεμένη γυναίκα και μητέρα ενός νεογέννητου μωρού, ονόματι Ρεμ, εκβιάζεται και παγιδεύεται από την κομμώτρια της, την Χούντα, ούτως ώστε να γίνει κατάσκοπος των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών. Η Ρεμ στην πορεία δεν έχει να αντιμετωπίσει μονάχα τον στυγνό εκβιασμό, αλλά κυριεύεται κι από το φόβο για τη ζωή της . Ενισχύεται ο φόβος και από την εμπλοκή των Παλαιστινίων ανταρτών, που την υποπτεύονται. Ταυτόχρονα κι ο σύζυγός της, με την φαλλοκρατικές του αντιλήψεις , θέτει στη Ρεμ, επιπρόσθετα εμπόδια.
Ο Χανί Αμπού Ασάντ χρησιμοποίει την τέχνη και τη δύναμη της εικόνας, για να καταδείξει ποια πλευρά φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη, όπως επί παραδείγματι είναι η ανάδειξη στο έργο του τείχους, δημιούργημα του ισραηλινού ηγέτη Αριέλ Σαρόν.
Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης ρίχνει πλαγίως τα βέλη του και προς τους συμπατριώτες του, για το πώς μετεξελίχθηκε η παλαιστινιακή αντίσταση, την οποία με τη σημερινή της μορφή, δεν τον εκφράζει. Ο Ασάντ, γαλουχήθηκε με τις  αξίες και τα οράματα του Αραφάτ και η επικράτηση της Χαμάς, αλλοίωσε –κατά τον σκηνοθέτη- τον αγώνα των Παλαιστινίων, αλλά έφερε μαζί της και την ακραία μουσουλμανική θέση για τις γυναίκες.
Όλα αυτά στο έργο φανερώνονται με το γάντι. Στην « Παγίδα» τα μεγαλύτερα θύματα και οι πραγματικά παγιδευμένοι, είναι οι γυναίκες και τα παιδιά.
Υπάρχουν εμφανείς αστοχίες στο πως ξεδιπλώνεται το εγχείρημα του Ασάντ και μια υπερβολή στις ερμηνείες , ιδίως από τις καταξιωμένες ηθοποιούς Mάισα Αμπντ Ελχάντ, Μανάλ Αουάντ.

“Η Παγίδα” από 27/10 στους κινηματογράφους

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top