22
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 56 Views

Πρεμιέρες… από 16 Απριλίου

movies in cinemas
Επιμέλεια- Κριτικές Ιάκωβος Γωγάκης

 

1.Η Καινούργια Φιλενάδα

ikainourgiafilenadapostersmall

Δράμα, 105′, Γαλλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Une Nouvelle Amie/The New Girlfriend

Γλώσσα: Γαλλικά

Του Φρανσουά Οζόν

Με τους  Ρομαίν Ντυρίς, Αναΐς Ντεμουστιέ, Ραφαέλ Περσονάζ

ΠΛΟΚΗ

Μετά το θάνατο της καλύτερής της φίλης, η Κλαιρ πέφτει σε βαθιά κατάθλιψη, ώσπου μια καινούργια φιλενάδα, που κρατά ένα εντελώς ασυνήθιστο μυστικό, μπαίνει στη ζωή της. Η νέα αυτή σχέση την οδηγεί σε πολλές αναπάντεχες ανακαλύψεις που ενώ αρχικά την σοκάρουν, ταυτόχρονα της ανοίγουν νέους ορίζοντες και τελικά την οδηγούν στο να ξαναβρεί το κέφι της για ζωή μέσα από μια νέα μεταμορφωμένη προσωπικότητα.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Το τρομερό παιδί του γαλλικού σινεμά, ο εργασιομανής σκηνοθέτης Φρανσουά Οζόν, με τις τρεις ταινίες μεγάλου μήκους σε διάστημα δύο ετών αποφασίζει να προκαλέσει για μια ακόμα φορά το πολυπληθές κοινό του, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα θέμα ταμπού, για τους τρανσέξουαλ, μακριά από ηθικολογικούς κανόνες, πέριξ του ζητήματος του σεξουαλικού προσανατολισμού. Παρότι η ταινία αυτή δεν είναι ίσης αξίας με τις πρόσφατες του “Νέα και Όμορφη” και στο “Σπίτι”  και μοιάζει πολύ με το ” Λόρενς για Πάντα” του Ξαβιέ Ντολάν, υπάρχουν στιγμές που αποδεικνύει την ιδιοφυΐα του και την ευχέρεια του να ελίσσεται και να ισορροπεί πάνω σε μια λεπτή γραμμή διασκέδασης, χιούμορ, κοινωνικής περισυλλογής. Βέβαια, δείχνει να ζορίζεται -αρχικά-, μέχρι να μας εισάγει στο θέμα, επικεντρωμένος σε μια ανούσια διαδικαστικού τύπου ανάλυση των  χαρακτήρων. Ο θάνατος της Λάουρα τον απελευθερώνει και η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του Ντέιβιντ και της Κλερ θέτει  το θέμα που τον “καίει”, σε όλες του τις ταινίες, το “τι είναι αγάπη και πως αυτή προσδιορίζεται”, ως τη βασική υπαρξιακή ανησυχία, των δύο του πρωταγωνιστών.

 

 

 

2.Τα Δικά Μας Παιδιά 

tadikamaspaidiasmall

Δράμα, 92′, Ιταλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: I Nostri Ragazzi/The Dinner

Γλώσσα: Ιταλικά

Του Ιβάνο Ντε Ματέο

Με τους Αλεσάντρο Γκάσμαν, Τζιοβάνα Μετζοτζιόρνο, Λουίτζι Λο Κάσκιο, Μπάρμπορα Μπομπούλοβα

ΠΛΟΚΗ

Δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους αδέρφια με διαφορετικές επιλογές ζωής, ο Μάσιμο, ένας μοντέρνος δικηγόρος και ο Πάολο, ένας παιδίατρος, είναι συνεχώς σε σύγκρουση. Παρόλα αυτά, προς σεβασμό στην παράδοση, μια φορά το μήνα συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο, μαζί με τις γυναίκες τους.
Η εύθραυστη ισορροπία κλονίζεται όταν υποψιάζονται ότι τα παιδιά τους έχουν εμπλακεί σε ένα θανατηφόρο ατύχημα. Πώς οι δύο άνδρες, οι δύο διαφορετικές οικογένειες θα αντιμετωπίσουν το τραγικό γεγονός που τους εμπλέκει τόσο βαθιά; Βασισμένο στο μπεστ σελλερ του Herman Koch «Tο Δείπνο».

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ακολουθώντας την πεπατημένη του σύγχρονου ιταλικού σινεμά( “Είμαι ο Έρωτας”, “Η Τέλεια Ομορφιά”, “Ανθρώπινο Κεφάλαιο”) ο Ιβάνο Ντε Ματέο εξετάζει τις πράξεις και τη συμπεριφορά έξι Ιταλών μεγαλοαστών, υπό το πρίσμα-εδώ- μιας οικογενειακής τραγωδίας, με την εμπλοκή σε φόνο 2 ξαδελφιών και τις ηθικές αμφιταλαντεύσεις των ευκατάστατων γονέων τους, εάν πρέπει να αποκαλύψουν στις Αρχές τους ενόχους(δηλαδή τα παιδιά τους) ή να αποκρύψουν-τελικώς- το συμβάν.
Η σεναριακή ιδέα ανακυκλώνεται συχνά-πυκνά στην κινηματογραφική οθόνη, μπορεί όμως να ιντριγκάρει, όπως έγινε με την ρουμάνική ” Οικογενειακή Υπόθεση” του 2013, αλλά εδώ η αφηγηματική κατασκευή του Ντε Ματέο είναι το αδύνατο σημείο της ταινίας του. Οι περισσότεροι χαρακτήρες δεν σκιαγραφούνται επαρκώς, κάποιες από τις τελικές τους ενέργειες δεν συνάδουν με τον τρόπο που δομείται -καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου- η προσωπικότητα τους, όπως του δοτικού πατέρα- συζύγου, φιλεύσπλαχνου γιατρού και  ουμανιστή, του Πάολο, με το άσπρο να γίνεται αδικαιολόγητα μαύρο, σε μια λογική ” φάσκω και αντιφάσκω”. Ο Ιβάνο Ντε Ματέο πέραν όλων των άλλων, που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γαλουχείται μέρος της νέας γενιάς, επιθυμούσε να αναδείξει τις υπόγειες κόντρες και τους ανταγωνισμούς που υπάρχουν μεταξύ αδελφιών και μέχρι που μπορούν να φτάσουν. Έξυπνη η σκέψη του, μη επαρκώς δουλεμένη στο γυαλί και εν τέλει παραμένει σκοτεινή,  ίσως περνάει και  απαρατήρητη. Τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας 2014.

 

3. Child 44 

child44

Δράμα, Θρίλερ  137′, Η.Π.Α 2015

Πρωτότυπος Τίτλος:  Child 44

Γλώσσα: Αγγλικά

Του  Ντανιέλ Εσπινόζα

Με τους  Τομ Χάρντι, Νούμι Ράπας, Γκάρι Όλντμαν, Τζόελ Κίναμαν, Τζέισον Κλαρκ, Τσαρλς Ντανς, Βενσάν Κασέλ

ΠΛΟΚΗ

ΕΣΣΔ: Έχοντας ήδη διαπράξει 43 φόνους, ανενόχλητος, ο Χασάπης του Ροστόφ, ένας από τους πιο σεσημασμένους και επικίνδυνους κακοποιούς στην Ιστορία της Ανθρωπότητας σχεδιάζει με μανία τις επόμενές του κινήσεις. Το κράτος κάνει τα στραβά μάτια και αρνούμενοι όλοι να παραδεχτούν ότι πρόκειται περί στυγνών και βάναυσων εγκλημάτων, βαφτίζουν τις δολοφονίες ατυχήματα.Ο Λέο Ντεμίντοφ ένας μυστικός πράκτορας σε κρίση συνείδησης, χάνει την κοινωνική του θέση, την εξουσία και το σπίτι του, αρνούμενος να αποκηρύξει την ίδια του τη γυναίκα, Ραΐσα για την υποτιθέμενη συμμετοχή της σε συνωμοσία εναντίον της πατρίδας τους. Εξόριστοι από τη Μόσχα σε ένα θλιβερό επαρχιακό φυλάκιο, ο Λέο και η Ραΐσα συνεργάζονται πλέον με τον τοπικό Αρχηγό της Αστυνομίας, Μιχαήλ Νέστεροφ για να εντοπίσουν τον κατά συρροή δολοφόνο που κυνηγά νεαρά αγόρια.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Γυναίκα που κατασκοπεύει το σταλινικό καθεστώς, με σύζυγο κορυφαίο στρατιωτικό, πιστό στις αξίες του κομμουνισμού και της ιεραρχίας, Ρώσοι μυστικοί πράκτορες, κρατικός εκφοβισμός, εσωτερικές φατρίες κι ένας από τους γνωστότερους serial killers όλων των εποχών, ξεφυτρώνει στο έργο… από το πουθενά, δίνοντας το ερέθισμα και για τον τίτλο της ταινίας, όλα αυτά συνθέτουν το κινηματογραφικό δημιούργημα του Ντανιέλ Εσπινόζα. Η δύναμη της ταινίας  βρίσκεται στους εξαιρετικούς της ηθοποιούς, με ναυαρχίδα τον κεντρικό ήρωα Λέο( Τομ Χάρντι) και τον Γκάρι Όλντμαν, σε ρόλο guest. Το συνονθύλευμα που μόλις περιγράψαμε- πρακτικώς- οδηγεί σε αδιέξοδο, γιατί στις δύο και πλέον ώρες του, το κέντρο βάρους των ομόκεντρων ιστοριών του έργου, διαρκώς μετατοπίζεται, σε γεγονότα και καταστάσεις ασύνδετες μεταξύ τους( από το δίλημμα έρωτας ή εθνικό καθήκον, σε μια ταινία μυστηρίου όπως είναι το  ”Seven”) και η όποια προσπάθεια συρραφής τους, γίνεται με παιδαριώδη τρόπο, σε μια προσπάθεια να χωρέσουν ” τα πάντα όλα”, όπως επί παραδείγματι η ταύτιση στο τέλος -ως κερασάκι στην τούρτα- του σταλινισμού με τον χιτλερισμό.

 

 

4. Τα Κορίτσια

takoritsiasmallposter

Δράμα, 113′,  Γαλλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Bande de filles /Girlhood

Γλώσσα: Γαλλικά

Της Σελίν Σιαμά

Με τους Καριτζά Τουρέ, Ασά Σιλά, Λιντσέι Καραμό, Μαριετού Τουρέ

ΠΛΟΚΗ

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος της προς την ελευθερία.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Περισσότερο ως ντοκιμαντέρ και λιγότερο ως ταινία μυθοπλασίας, η βραβευμένη για το ” Αγοροκόριτσο” (του 2011 ) Σελίν Σιαμά ακολουθεί κατά πόδας τέσσερα νεαρά μαύρα και ατίθασα κορίτσια, των γαλλικών προαστίων, εσωτερικά εξεγερμένα, που φλερτάρουν με την παρανομία ακόμα και με το bullying.
Το αισθητικό της κομμάτι είναι περίτεχνο, όπως και η μουσική της, αλλά η καταγραφή της είναι επιφανειακή, άνευ ουσίας και περιεχομένου. Αδυνατεί να παρουσιάσει στο κοινό κάτι πέρα από το στερεότυπο των νέων παιδιών, μεταναστών δεύτερης ή τρίτης γενιάς,  που έχουν χάσει τη μπάλα και ψάχνουν μια σταθερή πορεία, για τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής τους. Δείχνει ατολμία να ακουμπήσει ενδελεχώς την σεξουαλική συμπεριφορά των εφήβων, περνάει αλλά δεν ακουμπάει το θέμα της έμφυλης θυματοποίησης των γυναικών -που εξακολουθεί να υφίσταται- και ποντάρει σε έναν επιτηδευμένο μελοδραματισμό, των επιλογών της κεντρικής της ηρωίδας, της Μαριέμ ( Καριτσά Τουρέ). Διλήμματα του τύπου” είμαι 16 δεν μπορώ να καθαρίζω  άλλο σκάλες, έχω την ευκαιρία να βγάλω λεφτά από τα ναρκωτικά, φοράω περούκα, αλλάζω όνομα…και μπλέκω στην παρανομία, μα δεν το θέλω πραγματικά , γίνομαι βαποράκι -με κατεβασμένα τα μούτρα- κάποια στιγμή θα κάνω την επανάσταση μου”, δεν μπορούν να μας πείσουν και κυρίως δεν μπορούν να κατευθύνουν το έργο σε μια ρεαλιστική αποτύπωση της καθημερινότητας των τεσσάρων ηρωίδων της.  Αργόσυρτο φιλμ και κουραστικό.

 

 

 

 

5. Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α. (Φίλη Λόγω Όγκου Μάζας Περιφέρειας και Ασχήμιας)

 

theduff

Κωμωδία,  101′, Η.Π.Α 2015

Πρωτότυπος Τίτλος: The Duff

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Άρι Σαντέλ

Με τους Μέι Ουίτμαν, Ρόμπι Αμέλ, Μπέλα Θορν, Μπιάνκα Σάντος, Σκάιλερ Σάμουελς

 

ΠΛΟΚΗ

Η Μπιάνκα είναι μια σχετικά ευτυχισμένη μαθήτρια λυκείου όταν ο κόσμος καταρρέει: μαθαίνει ότι οι συμμαθητές της αναφέρονται σε αυτήν ως η «Φλόμπα» (Φίλη Λόγω Όγκου Μάζας Περιφέρειας και Ασχήμιας) των πιο όμορφων και πιο δημοφιλών φιλενάδων της. Η Μπιάνκα αγνοεί τα σοφά λόγια του αγαπημένου της καθηγητή και ζητά τη βοήθεια του Ουέσλι, που είναι ένας από τους γοητευτικούς και δημοφιλείς συμμαθητές της, για να την βοηθήσει στην πολιορκία του έρωτά της, Τόμπι, και την τόνωση της αυτοπεποίθησής της. Αποστολή της είναι να υπενθυμίσει σε όλους ότι, ανεξάρτητα από το πώς είναι ή φέρονται οι άνθρωποι, όλοι είμαστε η «Φ.Λ.Ο.Μ.Π.Α.» κάποιου… και αυτό δεν είναι πρόβλημα.

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top