13
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 904 Views

Οι 5 κορυφαίες ασιατικές ταινίες όλων των εποχών. Ανακοινώθηκαν χθες στο Φεστιβάλ Μπουσάν της Ν. Κορέας

20151005ec331

 20151005ec331

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μπουσάν της Νοτίου Κορέας γιορτάζει την 20η επέτειό του, με την ανακοίνωση μιας λίστας των καλύτερων ασιατικών ταινιών όλων των εποχών, που βασίζεται σε μια ψηφοφορία ανάμεσα σε 73 σκηνοθέτες και κριτικούς κινηματογράφου.

1  Tokyo Story (ΙΑΠΩΝΙΑ)Γιασουχίρο Όζου

Χρονικά τοποθετημένο οχτώ χρόνια μετά τη λήξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, το Tokyo Story διηγείται την επίσκεψη ενός ηλικιωμένου ζευγαριού στα παιδιά τους, που διαμένουν με τις οικογένειές τους στο Τόκιο. Εκεί όμως θα αντιμετωπίσουν την αδιαφορία, την αγνωμοσύνη και τον εγωισμό, ειδικά όταν θα τους στείλουν να μείνουν σε ένα ξενοδοχείο ενός τουριστικού θέρετρου, με αποτέλεσμα να υποχρεωθούν να γυρίσουν στο χωριό τους, πληγωμένοι και πικραμένοι. Τότε όμως τους περιμένει μια μεγαλύτερη τραγωδία: η ηλικιωμένη γυναίκα πεθαίνει από άγνωστη αιτία και η ταινία εμβαθύνει σε μια ιδιαίτερα συγκινητική μελέτη για την θνητότητα. Ελεγειακή ιστορία απογοήτευσης και μεταβαλλόμενων αξιών, η οποία αποφεύγει περίτεχνα το μελόδραμα και δίνει περισσότερη έμφαση στην εικόνα για να προκαλέσει το αίσθημα του θεατή, παρά στα λεγόμενα των ηθοποιών. Η κινηματογραφική γλώσσα του Ozu είναι ως συνήθως εξόχως λιτή και απέριττη. Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι των ηλικιωμένων είναι πλασμένο με πολύ αγάπη, που προδίδει και την εύνοια του σκηνοθέτη στις αξίες και παραδόσεις της Ιαπωνίας.

2 Rashomon (ΙΑΠΩΝΙΑ) Ακίρα Κουροσάβα

Στην Ιαπωνία του 12ου αιώνα, μια γυναίκα βιάζεται ενώ ο ευγενής σύζυγός της δολοφονείται από τον πασίγνωστο ληστή Tajomaru (Toshiro Mifune). Ο δράστης σύντομα συλλαμβάνεται αλλά η κατάθεσή του, είναι εντελώς διαφορετική από την κατάθεση του θύματος. Ένας αυτόπτης μάρτυρας που βρήκε το πτώμα του άντρα, καλείται για να δώσει φως στην υπόθεση αλλά περιπλέκει περισσότερο την κατάσταση καθώς η κατάθεση του είναι επίσης διαφορετική από τις υπόλοιπες. Όλη η ταινία βασίζεται στην αφηγηματική τεχνική του υποκειμενικού φλας μπακ. Η αφήγηση γίνεται από τις διαφορετικές οπτικές γωνίες των πρωταγωνιστών και ο καθένας προσφέρει μια διαφορετική εκδοχή του γεγονότος, βυθίζοντας έτσι τον θεατή σ’ έναν αληθινό γνωσιολογικό εφιάλτη. Αυτή ακριβώς η αφηγηματική τεχνική είναι και η σημαντικότερη αρετή της ταινίας, η οποία μάλιστα θεωρήθηκε ότι μεταφέρει δύο αντιφατικές ερμηνείες της ιστορίας: η μία λέει ότι μεταφέρει τη φιλοσοφική άποψη πως υπάρχουν πολλές υποκειμενικές αλήθειες, ενώ η άλλη ότι υπάρχουν μόνο τα γεγονότα, άρα τρεις από τους τέσσερις πρωταγωνιστές ψεύδονται. και είναι η τοποθεσία κοντά στο Κιότο όπου εκτυλίσσεται η ταινία.

3  In the Mood for Love- Ερωτική Επιθυμία (ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ) Γουόνγκ Καρ Γουάι

Η ταινία αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας ανεπίσημης τριλογίας, μαζί με το πρώτο μέρος, Ημέρες Αγριότητας (αγγλικός τίτλος: Days of Being Wild), του 1991 και το τελευταίο 2046 του 2004.

Η ταινία εκτυλίσσεται στο Χονγκ Κονγκ, το 1962. Ο Τσόου Μο Γουαν, δημοσιογράφος, νοικιάζει ένα διαμέρισμα την ίδια μέρα με τη Σου Λε Ζεν, γραμματέα σε ναυτιλιακή εταιρεία. Είναι γείτονες, και παντρεμένοι με συζύγους που τους αφήνουν μόνους για λόγους δουλειάς. Παρά την παρουσία των γειτόνων και της σπιτονοικοκυράς, ο Τσόου και η Σου συναντιούνται μόνοι συχνά, και αρχίζουν να γίνονται φίλοι.

Εκμυστηρεύονται τις υποψίες τους ότι οι δυο τους σύζυγοί είναι παράνομο ζευγάρι. Ο Τσόου πείθει τη Σου να “παίξουν” αυτό που φαντάζονται ότι συμβαίνει με τους συντρόφους τους, και σιγά σιγά η λεπτή γραμμή ανάμεσα στο παιχνίδι και το αληθινό ειδύλλιο χάνεται.

Ο Τσόου ζητά από τη Σου να τον βοηθήσει να γράψει μια σειρά με θέμα τις πολεμικές τέχνες για την εφημερίδα του. Καθώς η σχέση τους γίνεται πιο στενή, οι γύρω τους αρχίζουν να το παρατηρούν, και ο Τσόου με τη Σου προσπαθούν να πείσουν ο ένας τον άλλο ότι δεν θα επαναλάβουν αυτό που έκαναν οι σύζυγοί τους.

4 Aparajito- Ο Ανίκητος (Ινδία) Σατιαζίτ Ρέι

Οι Χαριχάρ, Σαρμπαζαγιά και ο δεκάχρονος γιος τους Απού, ζουν στο Ναό της πόλης του Βαρανάσι, στις όχθες του ιερού ποταμού Γάγγη. Ο Χαριχάρ κερδίζει ένα πενιχρό εισόδημα απαγγέλλοντας θρησκευτικές γραφές. Η ταινία ανοίγει με την περιπλάνηση και την εξερεύνηση της πόλης από τον Απού.

Μία ταινία που στερείται υπερβολών τόσο ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο, καθώς ακόμα και τα πιο τραγικά γεγονότα γίνονται με κομψότητα, πολυβραβευμένη σε διεθνές επίπεδο, και η δεύτερη της τριλογίας του Απού.

5   A City of Sadness-  Η Πόλη της Θλίψης (Ταϊβάν) Χου Χσιάο Χσιέν

Ο Χου Χσιάο Χσιέν το 1989  στρέφει την προσοχή στην αποκαλούμενη «Λευκή Τρομοκρατία» που υπήρξε στην Ταϊβάν μετά την άφιξη των Κουόμινταγκ, μετά τον εμφύλιο πόλεμο. Εστιάζει στην οικογένεια Λιν που κάθε μέλος της υποφέρει φρικτά στα χέρια των αρχών.

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top