02
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 543 Views

Ο Πολάνσκι ανακυκλώνει μία από τις αγαπημένες του θεματικές στη νέα του ταινία

based

based-on-a-true-story-copertina

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Εξακολουθεί  να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα,  σαράντα χρόνια μετά. Οι κατηγορίες το 1977  της -13χρόνης τότε- Σαμάνθα Τζέιμερ κατά του  Ρόμαν Πολάνσκι , για βιασμό της από το διάσημο  σκηνοθέτη, εξακολουθούν να απασχολούν τις δικαστικές αίθουσες και τη κοινή γνώμη, από το 2009 και μετά, όταν ο Πολάνσκι συνελήφθη στη Ζυρίχη μετά από τις αμερικανικές πιέσεις, με στόχο να εκδοθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρόσφατο  “σκάνδαλο Γουάινστιν”, δεν καταλαγιάζει την υπόθεση αλλά τη φουντώνει, με τον Γαλλοπολωνό δημιουργό, να παραμένει στο Παρίσι, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί εκτός Γαλλίας.

Το τελευταίο δημιούργημά του,  το “  Μια Αληθινή Ιστορία” βασίζεται μερικώς σε πραγματικά γεγονότα, όπως τα αποτύπωσε στο μυθιστόρημα της η  Ντελφίν ντε Βιγκάν, ενώ το σενάριο έγραψε μαζί με τον  Ολιβιέ Ασαγιάς. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η μούσα και σύντροφος του Πολάνσκι, η Εμανουέλ Σενιέ , ενώ συμπρωταγωνίστρια της, είναι η ωραία Εύα Γκριν.

Ο Πολάνσκι ανακυκλώνει μία από τις αγαπημένες του θεματικές, αυτή των εμμονών, κυρίως των σεξουαλικών( θυμόμαστε “ Τα Μαύρα Φεγγάρια του Έρωτα”).

Η εμμονή παρουσιάζεται όπως ορίζεται, ως μια  εθιστική ψυχοπαθολογική διαταραχή, ενός ατόμου προς ένα άλλο άτομο, εν προκειμένω της Ελ( Εύα Γκριν) προς μια διάσημη συγγραφέα, την Ντελφίν ( Εμανουέλ Σενιέ).

Το παθιασμένο πρόσωπο με το ίνδαλμα του, έχει μέθοδο και πανούργα τακτική για να δελεάσει το ανυποψίαστο “θύμα” και γίνεται εμφανής από τα αρχικά στάδια του έργου.  Είναι άραγε θύμα η Ντελφίν ή  γοητεύεται από το νέο πρόσωπο που εισβάλλει στη ζωή της; Πως άραγε  διαχειρίζεται τις επιθυμίες της και πόσο ικανή είναι να βάλει όρια στο ειδύλλιο , να τα τηρήσει και να απεξαρτηθεί;

Θέτουμε ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν από το δελεαστικό σενάριο, εντούτοις , ο Ρόμαν Πολάνσκι δεν   κατευθύνει το έργο, ψάχνοντας απαντήσεις, όπως το συνήθιζε στο παρελθόν και δεν μεταμορφώνει τις βαρετές λεπτομέρειες( η Ντελφίν ετοιμάζεται για να βγει από το σπίτι, είναι μέσα στο βαγόνι του μετρό και κρατάει το χερούλι), σε ένα ακραία δυναμικό και δηλητηριώδες σχόλιο για τις ερωτικές επιθυμίες, τις εξαρτήσεις και τον σαδομαζοχισμό, όπως τόσο παιχνιδιάρικα τα αποτύπωσε στο προτελευταίο του δημιούργημα “ Η Αφροδίτη με τη Γούνα”.

Ως εκ τούτου, το γυναικείο πρωταγωνιστικό δίδυμο έχασε τη δυνατότητα να αναδείξει την μεταξύ του χημεία και τις αρετές του, μένοντας-ιδίως η Εμανουέλ Σενιέ- σε μια στατική και μονοδιάστατη υποκριτική παρουσία.

 Μια Αληθινή Ιστορία από την Πέμπτη  24/5 στους κινηματογράφους

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top