Ο Πολάνσκι ανακυκλώνει μία από τις αγαπημένες του θεματικές στη νέα του ταινία
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης
Εξακολουθεί να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, σαράντα χρόνια μετά. Οι κατηγορίες το 1977 της -13χρόνης τότε- Σαμάνθα Τζέιμερ κατά του Ρόμαν Πολάνσκι , για βιασμό της από το διάσημο σκηνοθέτη, εξακολουθούν να απασχολούν τις δικαστικές αίθουσες και τη κοινή γνώμη, από το 2009 και μετά, όταν ο Πολάνσκι συνελήφθη στη Ζυρίχη μετά από τις αμερικανικές πιέσεις, με στόχο να εκδοθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρόσφατο “σκάνδαλο Γουάινστιν”, δεν καταλαγιάζει την υπόθεση αλλά τη φουντώνει, με τον Γαλλοπολωνό δημιουργό, να παραμένει στο Παρίσι, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί εκτός Γαλλίας.
Το τελευταίο δημιούργημά του, το “ Μια Αληθινή Ιστορία” βασίζεται μερικώς σε πραγματικά γεγονότα, όπως τα αποτύπωσε στο μυθιστόρημα της η Ντελφίν ντε Βιγκάν, ενώ το σενάριο έγραψε μαζί με τον Ολιβιέ Ασαγιάς. Στην ταινία πρωταγωνιστεί η μούσα και σύντροφος του Πολάνσκι, η Εμανουέλ Σενιέ , ενώ συμπρωταγωνίστρια της, είναι η ωραία Εύα Γκριν.
Ο Πολάνσκι ανακυκλώνει μία από τις αγαπημένες του θεματικές, αυτή των εμμονών, κυρίως των σεξουαλικών( θυμόμαστε “ Τα Μαύρα Φεγγάρια του Έρωτα”).
Η εμμονή παρουσιάζεται όπως ορίζεται, ως μια εθιστική ψυχοπαθολογική διαταραχή, ενός ατόμου προς ένα άλλο άτομο, εν προκειμένω της Ελ( Εύα Γκριν) προς μια διάσημη συγγραφέα, την Ντελφίν ( Εμανουέλ Σενιέ).
Το παθιασμένο πρόσωπο με το ίνδαλμα του, έχει μέθοδο και πανούργα τακτική για να δελεάσει το ανυποψίαστο “θύμα” και γίνεται εμφανής από τα αρχικά στάδια του έργου. Είναι άραγε θύμα η Ντελφίν ή γοητεύεται από το νέο πρόσωπο που εισβάλλει στη ζωή της; Πως άραγε διαχειρίζεται τις επιθυμίες της και πόσο ικανή είναι να βάλει όρια στο ειδύλλιο , να τα τηρήσει και να απεξαρτηθεί;
Θέτουμε ερωτήματα, τα οποία προκύπτουν από το δελεαστικό σενάριο, εντούτοις , ο Ρόμαν Πολάνσκι δεν κατευθύνει το έργο, ψάχνοντας απαντήσεις, όπως το συνήθιζε στο παρελθόν και δεν μεταμορφώνει τις βαρετές λεπτομέρειες( η Ντελφίν ετοιμάζεται για να βγει από το σπίτι, είναι μέσα στο βαγόνι του μετρό και κρατάει το χερούλι), σε ένα ακραία δυναμικό και δηλητηριώδες σχόλιο για τις ερωτικές επιθυμίες, τις εξαρτήσεις και τον σαδομαζοχισμό, όπως τόσο παιχνιδιάρικα τα αποτύπωσε στο προτελευταίο του δημιούργημα “ Η Αφροδίτη με τη Γούνα”.
Ως εκ τούτου, το γυναικείο πρωταγωνιστικό δίδυμο έχασε τη δυνατότητα να αναδείξει την μεταξύ του χημεία και τις αρετές του, μένοντας-ιδίως η Εμανουέλ Σενιέ- σε μια στατική και μονοδιάστατη υποκριτική παρουσία.
Μια Αληθινή Ιστορία από την Πέμπτη 24/5 στους κινηματογράφους
RELATED ARTICLES
-
-
Perfect Days
21/02/2024, 18:08 -
-
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 03:37 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου: « All the Long Nights» & «Η Κουζίνα»
Κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Η ιαπωνική
Διαβάστε Περισσότερα...