22
ΙΟΥΛΙΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 13 Views

Midnight Special

Midnight-Special-Poster

4

Δράμα επιστημονικής φαντασίας,112′, Η.Π.Α 2015

Του Τζεφ Νίκολς

Με τους Μάιλ Σάνον, Τζόελ Έντζερτον, Άνταμ Ντράιβερ, Κίρστεν Ντανστ, Σαμ Σέπαρντ

Γράφει η   Ελίνα Τραιφόρου

To «Midnight Special» του Αμερικανού σκηνοθέτη Τζεφ Νίκολς (Ένα καλοκαίρι) βρέθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου, με ένα ισχυρό και γνώριμο σε όλους μας πρωταγωνιστικό καστ  Μάιλ Σάνον, Τζόελ Έντζερτον, Άνταμ Ντράιβερ, Κίρστεν Ντανστ, Σαμ Σέπαρντ .

Η υπόθεση αφορά ένα νεαρό αγόρι το οποίο κυριεύεται από υπερφυσικές δυνάμεις. Τον απαγάγουν ο πατέρας του και ένας φίλος του, με σκοπό να φτάσει σε προορισμό, ο οποίος σταδιακά αποκαλύπτεται. Στο μεταξύ, τους κυνηγάει μια χριστιανική σέχτα, αστυνομικές δυνάμεις και η υπηρεσία εθνικής ασφάλειας.

 Ο ίδιος ο σκηνοθέτης περιγράφει την ταινία ως επιστημονική φαντασία με στοιχεία καταδίωξης.

2

Η αρχή του έργου εντυπωσιάζει με τον γρήγορο ρυθμό, την ένταση, τη δράση και το γεγονός ότι ο θεατής βρίσκεται στη μέση μιας υπόθεσης, προσπαθώντας να ξεδιαλύνει το πάζλ των διάφορων χαρακτήρων. Το αγόρι βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος για όλους και φοράει κολυμβητικού τύπου γυαλιά, τα οποία λειτουργούν σαν αποκαλυπτήρια και σχετίζονται με τις υπερφυσικές του δυνάμεις. Υπάρχουν σκηνές γρήγορης ταχύτητας, με αυτοκίνητα να αναποδογυρίζονται, πιστολίδι, ατυχήματα, αίματα, εκρήξεις και άπλετο… φως.

5

 Η προσπάθεια του Τζεφ Νίκολς να αναμείξει δράμα δίχως ψυχολογικό υπόβαθρο, δράση, εξωγήινες δυνάμεις και χιούμορ, σε ποικίλες σκηνές, επιβεβαιώνουν πως όταν αναμιγνύεις  πολλά δρώμενα μέσα σε μια ιστορία, δεν εμβαθύνεις αλλά μειώνεις και την επιρροή όλων των μεμονωμένων στοιχείων. Θέλει μεγάλη μαστοριά για να δέσεις πολλά κινηματογραφικά είδη και ο Νίκολς σίγουρα δεν είναι… Κοέν στα καλύτερά τους! Έτσι ενώ στην αρχή παρακολουθείς μια ρεαλιστική ταινία καταδίωξης, από τη στιγμή που αρχίζει το υπερφυσικό παιχνίδι με το παιδί, ο ρεαλισμός πάει περίπατο. Περισσότερο γέλιο προκαλεί, παρά μια κατάσταση που μπορείς να την πάρεις στα σοβαρά. Ακόμα κι όταν η μάνα κλαίει ότι θα χάσει το παιδί της, ο θεατής στέκεται αδιάφορος με την όποια δραματουργική εξέλιξη να επικαλύπτεται από ειδικά εφέ. Αλήθεια υπάρχει καν εσωτερική δράση ή απλά χρησιμεύει για να ωθήσει την πλοκή «καταδίωξη-επιστημονική φαντασία»; Πολύ συμβατικά όλα αυτά και χολιγουντιανών προτύπων. Σε μια στιγμή του έργου, όπου απουσιάζει το κυνηγητό, το παιδί βλέπει για πρώτη φορά τον ήλιο να ανατέλλει και γυρίζει πίσω λέγοντας «τώρα ξέρω ποιος είμαι» σαν μια ποιητική, υπαρξιακή, ατμοσφαιρική, αισθαντική πινελιά. Σαν μια σκηνή όπου κυνηγάς τις λεπτομέρειες της ζωής. Στο τόσο καθημερινό και μαγευτικό, στο παράξενο κι απλό ταυτόχρονα ενός τοπίου, του φωτός. Το φως του υπερφυσικού παιδιού και η απόπειρα πολλαπλών κινηματογραφικών προσεγγίσεων αντίθετα κουράζουν το τοπίο. Ο Νίκολς λοιπόν ας θυμηθεί για την επόμενη ταινία του αν επιθυμεί ένα «σπέσιαλ» αποτέλεσμα ότι πολλές φορές η ομορφιά βρίσκεται στο λίγο.

“Midnight Special” από 21 Απριλίου στους κινηματογράφους σε διανομή Tanweer 


 

Tagged with:
About the author:
Has 66 Articles

H Ελίνα Τραϊφόρου σπούδασε κινηματογράφο στο Reading της Αγγλίας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο σενάριο και τη σκηνοθεσία στο Sheffield. Δίδαξε θεωρία κινηματογράφου στο Ash in Art και έχει γυρίσει ταινίες μικρού και μεσαίου μήκους, κυρίως ντοκιμαντέρ. Έχει εντρυφήσει στο πολωνικό σινεμά και ιδιαίτερα στη φιλμογραφία του Κριστόφ Κισλόφσκι. Έχει εκδώσει επίσης διάφορες ποιητικές συλλογές.

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top