03
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 84 Views

Οι ταινίες που σημάδεψαν την τρίτη μέρα του Φεστιβάλ Καννών

LETO1

LETO1

Ανταπόκριση από Φεστιβάλ Καννών

Ιάκωβος Γωγάκης

Την τρίτη μέρα του 71ου Φεστιβάλ Καννών, επιλέξαμε τρεις ταινίες από διαφορετικά τμήματα της διοργάνωσης.

1. The Summer( Διαγωνιστικό) 3/5

Πρόκειται για έργο του Ρώσου σκηνοθέτη Κιρίλ Σερεμπρένικοφ,γνωστός στη χώρα του πρωτίστως για τα θεατρικά του ανεβάσματα, αλλά τα τελευταία επτά χρόνια, έχει και κινηματογραφική παρουσία, με άλλες δύο ταινίες, το 2012 και το 2015.  Είναι ο δεύτερος δημιουργός της φετινής διοργάνωσης( μετά τον Ιρανό Τζαφάρ Παναχί) που βρίσκεται σεκατ οίκον περιορισμό, εξαιτίας των κατηγοριών που του έχει προσάψει το Υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας για υπεξαίρεση 70 εκατομμυρίων ρουβλιών από μία μη κερδοσκοπική-καλλιτεχνική εταιρία  που διατηρούσε στη Μόσχα. Ο  Σερεμπρένικοφ αρνείται τις κατηγορίες και ισχυρίζεται πως διώκεται για τη δριμεία κριτική που ασκεί στην πολιτική της κυβέρνησης Πούτιν.  Κατά την επίσημη προβολή της ταινίας υπήρξε ολιγόλεπτη ακτιβιστική δράση, από συντελεστές της ταινίας και φίλους του σκηνοθέτη, που ζητούν την απελευθερωσή του.

Το έργο του, το οποίο ξεκίνησε να το ετοιμάζει λίγες μέρες προτού συλληφθεί, στηρίζεται σε πραγματικά γεγονότα και μας γυρίζει πίσω στα τέλη του ’80, στο Λένιγκραντ, στην καθημερινότητα ενός μουσικού της ροκ, του Μάικ, έχοντας για είδωλά του, μόνο Αμερικανούς, τον Λου Ριντ, τον Ντίλαν, ενώ στηριγμά του, στέκεται η συντροφός του Νατάσα. Στην παρέα θα διεισδύσει ένας ακόμα μουσικός ο Βίκτορ Τσόι, ο οποίος αργότερα θα γίνει το μεγαλύτερο αστέρι της ροκ σκηνής, της Σοβιετικής Ένωσης.

Ο Σερεμπρένικοφ αφαιρεί το χρώμα, επενδύοντας σε μια ρετρό αισθητική, ενώ  χρησιμοποιεί αρκετό κινηματογραφικό χρόνο, για να αποτυπώσει το σλόγκαν “η εποχή του κομμουνισμού έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί”. Η νέα γενιά στη Ρωσία καθοδηγεί τις εξελίξεις και στρώνει το δρόμο προς της Δύση.

Η μουσική παίζει πρωτεύοντα ρόλο στο έργο, ενώ το επαναλαμβανόμενο μοτίβο, το σπάει η ερωτική ιστορία που θα δημιουργηθεί με τον πλατωνικό έρωτα της Νατάσα για τον Βίκτορ, εν γνώσει του συντρόφου της.

Ο υπό κράτηση σκηνοθέτης, βρήκε τον τρόπο να δώσει υπόσταση στο ρομαντικό κομμάτι του έργου, θυμίζοντας-σε μερικά στάδιά του, το σινεμά του Λινκλέιτερ- και αυτό το γεγονός, λειτούργησε ως καταλύτης, για να ξεφύγει από το  κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο και τη βαθιά του επιθυμία να καταγράψει την εναντίωσή του στον κομμουνισμό.

2. Border( Παράλληλο Πρόγραμμα)

BORDER_by_Ali_Abassi_Still3-®Meta_Spark_and_Kñrnfilm_2018-1400x587

Έργο ενός Δανού σκηνοθέτη με ιρανικές καταβολές, του  Αλί Αμπάσι, λάτρης των ταινιών τρόμου, σκηνοθέτησε πριν από δύο χρόνια το ” Shelley”, το οποίο προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Το νέο του έργο, στηρίζεται σε μυθιστόρημα του Αγβιντέ που είχε γράψει το ” Άσε το Κακό να Μπει”. Ηρωίδα του η Τίνα, μια γυναίκα με αποκρουστική εμφάνιση, η οποία εργάζεται ως τελωνειακή υπάλληλος. Με την όσφρηση της και μόνο, τεντώνοντας τα ρουθούνια, μπορεί να εντοπίσει οτιδήποτε παράνομο κυκλοφορεί. Οι απίστευτες ικανότητες της, θα μαθευτούν στα υψηλά κλιμάκια των μυστικών υπηρεσιών, αναθετωντάς της, επιπρόσθετες ευθύνες.

Ο Βορέ, ένας επίσης αποκρουστικός και άγριος τύπος, θα περάσει τον εξονυχιστικό έλεγχό της από το τελωνείο. Θα τον υποπτευθεί, τελικά όμως θα τον αφήσει ελεύθερο. Οι δυο τους θα έρθουν κοντά, θα τον ερωτευτεί, όμως το έξυπνο πουλί από το μύτη πιάνεται.

Ο Αμπάσι δημιουργεί μια ταινία, όπου ο τρόμος υπονοείται, υπάρχει στην ατμόσφαιρα, αλλά ποτέ δεν παίρνει σάρκα και οστά. Έχει φιλοσοφικές αναφορές το έργο αυτό, θυμίζοντάς μας το ” Shape of Water” του Ντελ Ντόρο, για την ανάγκη του έρωτα και της αλληλοκατανόησης, ακόμα και σε όσους και όσες θεωρούνται υποδεέστεροι, αλλά καταλήγει και μια ταινία αυτοπροσδιορισμού, για το ποιοι νομίζουμε ότι είμαστε και τι είμαστε πραγματικά.

3. Άγριος( Semaine de la Critique)

b8b23a1c32f6f3c68fe4a50eb5724839

Η πρώτη ταινία του Camille Vidal-Na quet είναι ένα οδοιπορικό στην ανδρική πορνεία και στην ανάγκη του κεντρικού ήρωα  να βρει την αγάπη και τον έρωτα. Αναζητά το φιλί στις ερωτικές συνευρέσεις και ενώ ελπίζει, τελικά πλανάται πλάνην οικτρά  ότι θα βρει ανταπόδοση. Ο τίτλος της ταινίας είναι και ρεαλιστικός και μεταφορικός. Ο ρεαλισμός έγκειται στον τρόπο που παρουσιάζεται η αγριότητα και η κυνικότητα των σχέσεων και των ερωτικών επιθυμιών, ενώ ο 22χρόνος Λεό είναι έτοιμος να προσφέρει απλόχερα τα συναισθήματά του.

Το έργο στηρίζεται πάνω στον νεαρό ηθοποιό Φελίξ Μαριτό, τον οποίο γνωρίσαμε από την ταινία που έκανε την έκπληξη στο περυσινό Φεστιβάλ Καννών” 120 χτύποι το λεπτό”.

 

 

 

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top