08
ΜΑΪΟΥ
2020
screeneye.gr
No Comments 59 Views

Όλα τα Λεφτά του Κόσμου

allthemoney

allthemoney

Γράφει ο Ιάκωβος Γωγάκης

Ευρύτερα γνωστός για τις επιτυχημένες ταινίες επιστημονικής φαντασίας “Blade Runner”, “Alien”, ΄όπως επίσης και για κάποιες ιστορικές “ Μονομάχος” και “Χριστόφορος Κολόμβος”, ο 80άρης Ρίντλεϊ Σκοτ  κουβαλάει μαζί του κι άλλες, σε ύφος διαφορετικό, όπως το κλασικό φεμινιστικό φιλμ “ Θέλμα και Λουίζ”.
Το πιο πρόσφατο του έργο “ Όλα τα λεφτά του Κόσμου” ακολουθεί βατούς δρόμους, μιας εξωφρενικής υπόθεσης διαδραματιζόμενη τη δεκαετία του ‘70, όταν ο Αμερικανός μεγιστάνας Πολ Γκετί αρνήθηκε να καταβάλει 17 εκατομμύρια δολάρια, λίτρα στους Ιταλούς απαγωγείς , για την απελευθέρωση του εγγονού του, ο οποίος απήχθη στη Ρώμη. Η απάντησή του σοκαριστική “Δεν θα δώσω τίποτα”. Έχω άλλα 14 εγγόνια κι αν πληρώσω , τότε θα μου απαγάγουν και τα υπόλοιπα “.Αργότερα, όταν οι απαγωγείς μείωσαν αισθητά τις απαιτήσεις τους, προσφέρθηκε να συνδράμει, αλλά και αυτά τα χρήματα που θα έδινε, στόχευαν σε φοροελαφρύνσεις από το κράτος. Είχαν προλάβει να κόψουν το ένα αυτί του 16χρόνου αγοριού.
Οι απέλπιδες προσπάθειες της μητέρας να σώσει το παιδί της, έπεφταν στο κενό.

Ο Ρίντλει Σκοτ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μια καθοριστική αλλαγή του κεντρικού πρωταγωνιστή, αντικαθιστώντας τον Κέβιν Σπέισι(μετά τη χιονοστιβάδα των σεξουαλικών σκανδάλων), με τον Κρίστοφερ Πλάμερ. Η πληθωρικότητα , οι νωχελικές κινήσεις και το μυστήριο που εκπέμπει η φυσιογνωμία του βετεράνου ηθοποιού είναι το εχέγγυο να διατηρείται μερικώς το ενδιαφέρον ζωντανό. Ο σκηνοθέτης θυμήθηκε τον παλιό καλό εαυτό του, στην φωτογραφία στην στιλιζαρισμένη κινηματογράφηση, ακόμα και στη μέθοδο που έδεσε τα flashbacks, μια ατμόσφαιρα μουντή και ζοφερή. Τη μητέρα-η οποία έχασε τη γη κάτω από τα πόδια- την ερμήνευσε η Μισέλ Ουίλιαμς, βαθιά μέσα στον τριπλό ρόλο του εσωτερικού πόνου, της ενστικτώδους πονηράδας -ξεγελώντας τους απαγωγείς- και της αξιοπρέπειας, αρνούμενη να εκλιπαρήσει για τα εκατομμύρια του πεθερού της.
Εξαιρουμένων των δύο ερμηνειών, το έργο ακολουθεί συμβατικό δρόμο και αφήγηση, δεν παίξει με μια δεύτερη ανάγνωση πιο πέρα από το προφανές, αρνείται επίσης να μπει σε λεπτομέρειες για τα κίνητρα των απαγωγέων και ενίοτε τους διακωμωδεί. Η φιλαργυρία αντιθέτως και η σημασία της τσιγκουνιάς στον κόσμο των πλουσίων, εξυψώνεται.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top