Γλυκό Φασόλι
Γράφει η Ελένη Ανδρεάδου
Ταινία που ανοίγει δημιουργικά με την απλότητά της ένα προωθήσιμο μονοπάτι ανθρωπιάς μέσα στην κοινωνία. Μ’ έναν σταθερό, σχεδόν συμπαγή πυρήνα πλοκής γύρω από τον οποίο κατανέμει τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων της, η Naomi Kawase διαχειρίζεται το υλικό της με τρυφερότητα και μορφολογική λιτότητα. Σχηματίζει τις αισθητικές της αποχρώσεις κλειδώνοντας τις κυρίως σε πλάνα λεπτομέρειας, ικανά να αποδώσουν ξεκάθαρα την πολυμορφία των ανθρώπων αλλά και τις ομοιότητές τους.
Τα συναισθήματα εκδηλώνονται αργά χωρίς επισφάλεια, “χτίζονται” διακριτικά γεφυρώνοντας τα εξωτερικά ερεθίσματα και τις εσωτερικές εντυπώσεις, μνήμες και εμπειρίες για να γεννήσουν τελικά μια βαθιά αφοσίωση ανάμεσα στους πρωταγωνιστές. Οι ήρωες, δε διεκδικούν την πρώτη θέση. Αναζητούν, ψηλαφίζοντας με διακριτική αξιοπρέπεια και αγάπη τον κόσμο, τη δική τους θέση μέσα σ’ αυτόν χωρίς να εκλιπαρούν παρά την όποια ανάγκη τους. Ζώντας σε ένα περιθώριο που έχει επιβληθεί είτε από την κοινωνία είτε από το δικό τους αξιολογικό σύστημα ηθικής οι τρεις σύμμαχοι- πρωταγωνιστές προτάσουν στην επιφυλακτικότητα των έμψυχων εκπροσώπων του κόσμου τον αγώνα της ίδιας της φύσης για επιβίωση και εν τέλει την ομορφιά που διασφαλίζεται μέσα από την αέναη προσπάθειά της για συνέχεια, ανεξάρτητα από τους ανθρώπινους κανόνες.
Η ψυχοσύνθεση των ηρώων της γίνεται ίσως το πιο αποκαλυπτικό και εύχρηστο εργαλείο στα χέρια της Kawase, για να αποδώσει με τις εικόνες της το μήνυμα της κινηματογραφικής της δημιουργίας. Έτσι αυτό που ξεκινά ως καταθλιπτική πιθανότητα μετατρέπεται σε επιλογή ελευθερίας και παρηγοριάς μέσα από τη σκηνοθετική της ματιά που ξεχωρίζει για την αισθητική και συναισθηματική της λεπτότητα και αρμονία.
Το ” Γλυκό Φασόλι” από 9 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους σε διανομή Μικρόκοσμος
About the author: Ελένη Ανδρεάδου
Has 24 ArticlesΜε εξειδίκευση στον κινηματογράφο από το μεταπτυχιακό τμήμα Πολιτιστικής Διαχείρησης του Παντείου Πανεπιστημίου , η Ελένη βρέθηκε στο χώρο της κριτικής το 2004 ως η βασική συνεργάτιδα ηλεκτρονικού Cine-περιοδικού. Παράλληλα με την ιδιότητα της αυτή, αρθρογραφούσε σε έντυπα πολιτιστικά ποικίλης ύλης. Γνωρίζει όσο λίγοι το ασιατικό σινεμά και ιδιαίτερα την κορεάτικη κουλτούρα. Είναι σύμβουλος τηλεοπτικού σταθμού της Θεσσαλονίκης για την έλευση - προώθηση και προβολή κορεατικών τηλεοπτικών σειρών για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση.Διαθέτει επίσης το δικό της blog http://asianmoviesanddrama.bravesites.com/
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...