Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Συνέντευξη στον Ιάκωβο Γωγάκη
Κάπως αυτονομημένη από τις δύο προηγούμενες του ταινίες, δηλαδή από την καυστική μαύρη κωμωδία και πορτρέτο του ελληνικού μικρόκοσμου με τον τίτλο «Bank Bang» του 2008 αλλά και από το έργο που αποτέλεσε καίριο χτύπημα για τη μεταπολιτευτική γενιά, το «Wasted Youth» του 2011, η νέα παραγωγή του σχεδόν 40άρη δημιουργού και δεκάδων διαφημιστικών σποτ Αργύρη Παπαδημητρόπουλου είναι άρτια σκηνοθετημένη και εκτινάσσει την αδρεναλίνη, γυρισμένη το καλοκαίρι του 2015 στην Αντίπαρο.
Πρωταγωνιστής της ιστορίας του «Suntan»( Μαύρισμα στον Ήλιο) είναι ένας γιατρός (επίσης 40 ετών) τον οποίο υποδύεται ο Μάκης Παπαδημητρίου, που φτάνει στο νησί , για να δουλέψει στο Κέντρο Υγείας του. Η καθημερινότητα του εργασιομανή, σχολαστικού και εσωστρεφή Κωστή ανατρέπεται, όταν αρχές Αυγούστου θα εξετάσει μια νεαρή Ελληνίδα τουρίστρια, η οποία θα τον φλερτάρει και αυτός θα «τυφλωθεί» από το ερωτικό πάθος.
Η ταινία αυτή κατάφερε να προσελκύσει το μαζικό ενδιαφέρον των διανομέων του εξωτερικού, ήδη από 8 χώρες μέχρι τώρα, θα προβληθεί κάποια στιγμή και στις Η.Π.Α.
Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος απαντάει στις ερωτήσεις μας, λίγες μέρες προτού το «Suntan» ανοίξει στις ελληνικές αίθουσες.
Το ηλικιακό χάσμα του Κωστή και της Άννας φαίνεται να οδηγεί σε καταστροφικό φαύλο κύκλο για τον πιο αδύναμο χαρακτήρα. Η συγκεκριμένη οπτική του σεναρίου άραγε βρίσκεται εκεί για να κατακρίνει, για να δείξει τη ματαιότητα των σχέσεων τέτοιου τύπου ή θα μπορούσε από την άλλη να είναι ένα μεμονωμένο γεγονός;
Θα έλεγα το αντίθετο, όχι μόνο δεν το κατακρίνω αλλά χαίρομαι όταν βλέπω ανθρώπους να ορμάνε στις απολαύσεις. Όταν είσαι νέος βρίσκεσαι μέσα στην πηγή τους και στην ανεμελιά της νιότης. Υπάρχουν σχέσεις ζευγαριών όπου η ηλικιακή διαφορά τους ξεπερνάει τα 20 χρόνια και τα πάνε μέλι-γάλα, είναι επιτυχημένες και άλλες που δεν μπορούν να λειτουργήσουν.
Το να είσαι μεγαλύτερος από κάποιον δεν σου στερεί το δικαίωμα να ερωτεύεσαι νεότερους, ούτε όταν είσαι νεότερους να ερωτεύεσαι μεγαλύτερους. Από την άλλη, όταν κουβαλάς χρόνια αρκετά στην πλάτη είναι διαφορετικό, έχεις υποχρεώσεις, από το πρωινό ξύπνημα, μέχρι ακόμα το άγχος για να βρεις τα χρήματα για την εξόφληση των λογαριασμών. Εν ολίγοις, όσο μεγαλώνεις δεν μπορείς να κάνεις ο,τι θέλεις.
Φαίνεται πως κινείσαι στην ίδια γραμμή με την προηγούμενη σου ταινία, όσον αφορά τη νεολαία, δείχνοντας τους νέους στη λογική του “sex drugs and rock and roll” χωρίς να έχουν αίσθηση της πραγματικότητας, δηλαδή έχουν την ίδια στάση ζωής είτε βρίσκονται σε διακοπές είτε όχι. Προσέγγισες το έργο και μέσα από αυτό το πρίσμα;
Το «Suntan» έχει να κάνει με την αθωότητα των νιάτων ,όπως είχε να κάνει και στο «Wasted Youth». Ούτε αυτά τα παιδιά ούτε τα παιδιά της προηγούμενης μου ταινίας βλέπουν με κριτική ματιά τον κόσμο ή ως κάποια παιδιά που κάνουν κάτι λάθος ,κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν, να βουτάνε στις ηδονές.
Ο ήρωας σου βρίσκεται σε κρίση μέσης ηλικίας. Θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμα και ένα δυσλειτουργικό άτομο;
Ο Κωστής βλέπει το σώμα του και θυμάται τι έχει ζήσει και τι δεν έχει ζήσει. Ένα πρόσωπο που βρίσκεται σε μια διαρκή στασιμότητα στα ερωτικά του, ξαφνικά ερωτεύεται, παθιάζεται, αποκτά μνήμη ελέφαντα, συγχωρεί, αλλά πέρα από τα συγκεκριμένο και την κρίση μέσης ηλικίας, μοιάζει να έχει και κάτι ( ίσως ψυχολογικό), που το κουβαλάει μαζί του από παλιά, αλλά δεν θέλω να δίνω ιδιαίτερη σημασία στα backstories των ηρώων, ούτε τα ψάχνω πολύ, με ενδιαφέρει η προσωπικότητα του κάθε ήρωα να ξεκινάει από το πρώτο καρέ και να τελειώνει στο τελευταίο της ταινίας.
Μετά από 5 χρόνια, επιλέγεις ξανά να θέσεις στο επίκεντρο σου την εποχή του καλοκαιριού, σε μια νέα ιστορία πόθου αλλά και ακραίων καταστάσεων. Θεωρείς ότι η συγκεκριμένη περίοδος απογειώνει τα πάθη;
Δεν ξέρω εάν τα απογειώνει, όμως σίγουρα έχει να κάνει με την ιδιοσυγκρασία μου. Αγαπώ τον ήλιο και τη θάλασσα, απεχθάνομαι το χειμώνα, όπως τον βιώνει κανείς στην Αθήνα(δεν της ταιριάζει) και επιδιώκω τα σενάρια και τα γυρίσματα μου, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να προβάλουν ιστορίες ενταγμένες στην καρδιά του ελληνικού καλοκαιριού.
Να υποθέσω πως η Αντίπαρος είναι για σένα αγαπημένος τόπος διακοπών ή έχεις και καταγωγή απ’ εκεί.
Μεγάλωσα στο αστικό τοπίο της Αθήνας, δεν έχω καταγωγή από κάπου αλλού, ούτε παππούδες και γιαγιάδες να με σέρνουν από μικρό παιδί σε κάποιο χωριό. Δεκαέξι ετών επισκέφτηκα σαν έφηβος τουρίστας την Αντίπαρο και από τότε έγινε το δικό μου χωριό, διαμένοντας στο κάμπινγκ της ή σε κάποιο δωμάτιο, αποφασίζοντας να γυρίσω εκεί την ιστορία του Κωστή και της Άννας.
Το πλούσιο ταλέντο του Μάκη Παπαδημητρίου λίγο έως πολύ όλοι τον γνωρίζουν, την Έλλη Τρίγκου ελάχιστοι και τα σχόλια από το Φεστιβάλ του Ρότερνταμ και του Τέξας, ήταν άκρως κολακευτικά και για τη νεαρή Ελληνίδα ηθοποιό. Ήτα επιλογή προσωπικής γνωριμίας ή την ανακάλυψες μέσα από κάστινγκ ;
Είδα περίπου 100 νεαρά κορίτσια. Ήθελα να συνδυάζουν την ομορφιά, την εξυπνάδα, το ταλέντο και να έχουν άνεση με το σώμα τους και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα είδα όλα αυτά να τα έχει πλήρως η Έλλη Τρίγκου.
Μικρούς ρόλους κρατάνε και οι καταξιωμένοι σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης και Σύλλας Τζουμερκας. Θέλεις να μας μιλήσεις λίγο για αυτή τη συνεργασία;
Είναι ταλαντούχοι και σαν ηθοποιοί. Ο Σύλλας Τζουμερκας συνυπογράφει και το σενάριο. Επέλεξα να τους έχω εκεί, γιατί πρώτον, είναι ωραίο να δουλεύεις με φίλους και δεύτερον, κλείνεις στο μάτι σε μια γενιά που το προσπάθησε , που παλεύει ακόμα μόνη της και αν κάτι αξίζει από όλο αυτό είναι η συναδελφική αλληλεγγύη.
Είχες τη στήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου;
Καμία στήριξη από το Κέντρο. Την παραγωγή ανέλαβε η Marni Films και στην πορεία συμμετείχε η Faliro House και κάποιοι ξένοι φίλοι από τη Γερμανία.
Η ταινία συμμετείχε στα Φεστιβάλ του Ρότερνταμ και του Τέξας αποσπώντας θετικές κριτικές και ανοίγει τη Πέμπτη 31/3 στους ελληνικούς κινηματογράφους.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 03:37 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου: « All the Long Nights» & «Η Κουζίνα»
Κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Η ιαπωνική
Διαβάστε Περισσότερα...