12
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 16 Views

Άστραψε και βρόντηξε ο Τακέσι Κιτάνο για τη βιομηχανία του ιαπωνικού κινηματογράφου

takeshikitano

takeshikitano

Ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και κωμικός Τακέσι Κιτάνο άσκησε δριμύτατη κριτική στην τοπική βιομηχανία του κινηματογράφου σε ομιλία που έδωσε χθες προς νέους και ανερχόμενους κινηματογραφιστές με θέμα τις ταινίες και το μέλλον των παραγωγών στην Ιαπωνία.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στα πλαίσια του Tokyo International Film Festival, όπου παρέλαβε το φετινό εναρκτήριο βραβείο Samurai, ο σκηνοθέτης δήλωσε: «Το κακό με την ιαπωνική βιομηχανία είναι πως οι εταιρίες παραγωγής έχουν σχέσεις με τους κινηματογράφους. Αν δείτε τα βραβεία της Ακαδημίας στην Ιαπωνία, τα περισσότερα πάνε σε ταινίες των εταιριών Toho, Toei, Shochiku, άντε και της Nikkatsu. Ποτέ δικιά μου ταινία δεν έχει μπει υποψήφια για βραβείο της Ακαδημίας.

«Αναρωτιέμαι γιατί δεν ονοματίζει (η Ακαδημία Κινηματογράφου της Ιαπωνίας) ως υποψήφιες και άλλες ταινίες; Ποια είναι τα μέλη που ψηφίζουν; Πιστεύω πως και ο κύριος Κουροσάβα το είχε αναφέρει αυτό. (…) Και οι εφημερίδες δεν αναφέρουν τίποτα επ’αυτού γιατί χρειάζονται τις διαφημίσεις και θα τους ήταν επιβλαβές.»

Ο Κιτάνο κρίνοντας την τάση που επικρατεί τελευταία να γίνονται ταινίες από μυθιστορήματα και manga (ιαπωνικά κόμικ) είπε:«Γιατί; Γιατί έτσι θα προσελκύσετε το κοινό. Οι εταιρίες δεν έχουν το θάρρος να πληρώσουν κάποιον άγνωστο σεναριογράφο, κι έτσι έχουμε έλλειψη αυθεντικών σεναριογράφων»

Συνέχισε την έξω από τα δόντια ομιλία του λέγοντας πως όσο αντιμετωπίζεται ο κινηματογράφος σαν επιχείρηση δεν θα υπάρξει άλλη επιλογή, αλλά ελπίζει πως θα εμφανιστεί κάποια καλή ταινία που θα ανατρέψει αυτήν την τάση.

Δήλωσε επίσης πως δεν του αρέσει το animation και δεν είναι φαν του Μιγιαζάκι, πράγμα που σόκαρε δεδομένου ότι η Ιαπωνία έχει τεράστια παραγωγή animation και την προηγούμενη μέρα σε άλλη εκδήλωση είχε τιμηθεί ο Μιγιαζάκι.

Στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή τα μέλη της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ του Τόκιο Κριστιάν Ζεν από το φεστιβάλ των Καννών και Τόνι Ρέινς από το φεστιβάλ του Βανκούβερ και τα όσα είπαν δεν ήταν λιγότερο σοκαριστικά για το κοινό.

Ιδιαίτερα καταιγιστική ήταν η απάντηση σε ερώτηση που έγινε στον Ρέινς σχετικά με την δημοτικότητα των κορεατικών φιλμ και αν πιστεύει πως θα μπορέσουν να τα συναγωνιστούν τα ιαπωνικά, αν και κάποιοι βετεράνοι στο κοινό έδειξαν πως συμφωνούσαν με τα λεγόμενά του. Ο Ρέινς απάντησε πως η (Νότια) Κορέα είναι μια πολύ δυναμική χώρα που βρίσκεται εν μέσω πολιτικών και οικονομικών αλλαγών, οπότε οι ταινίες που είναι βασισμένες σ’αυτήν την αλλαγή είναι πολύ δυναμικές.

«Όταν κοιτάω την Ιαπωνία δεν βλέπω κοινωνική και οικονομική αλλαγή.», συνέχισε, «Βλέπω στασιμότητα. Βλέπω δεξιούς ηλίθιους που αρνούνται την ύπαρξη των comfort women (γυναικών ανακούφισης) και των εγκλημάτων πολέμου. Βλέπω το ίδιο πράγμα στην Ιαπωνία τα τελευταία 30-40 χρόνια. Αν δεν υπάρξει κάποια αλλαγή σε αυτούς τους αιώνιους παράγοντες στην ιαπωνική κοινωνία, δεν θα δείτε τον ίδιο δυναμισμό στις ιαπωνικές ταινίες όπως στον κορεατικό κινηματογράφο».

Στη συνέχεια , σε ερώτηση για την ευθύνη του σκηνοθέτη ο Κιτάνο είπε πως όταν κάνει μια ταινία δεν έχει συγκεκριμένο θέμα στο μυαλό του. «Βρίσκω μια σκηνή τέλους, σαν φωτογραφία της τελευταίας σκηνής, και κοιτάω πόση ιστορία μπορώ να χτίσω πάνω σε αυτό. Το θέμα το βρίσκουν οι κριτικοί (…)Αν μπορούσα να πω με λόγια αυτό που θέλω, δεν θα έφτιαχνα την ταινία».

Λίγα λεπτά αργότερα, όταν ερωτήθηκε για την επόμενη ταινία του, είπε πως έχει τελειώσει τα γυρίσματα, αλλά του είπαν να μην μιλήσει γι’αυτό. Λες και προσπαθούσαν να κάνουν επίδειξη του συντηρητισμού για τον οποίο μίλησαν νωρίτερα τόσο ο Κιτάνο όσο και ο Τόνι Ρέινς, ο παρουσιαστής της βραδιάς παρενέβη και είπε πως δεν θα δεχτούν τέτοιες ερωτήσεις.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top