26
ΜΑΪΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 5 Views

Φιλομένα(Philomena)

philomena new poster 2

philomena_movie_poster

Δράμα, 98′, Μ. Βρετανία 2013

του Στίβεν Φρίαρς

Με τους Τζούντι Ντέντς, Στιβ Κούγκαν, Σοφι κένεντι Κλαρκ ,

        Μεϊρ Γουίνινγκχαμ , Μπάρμπαρα Τζεφορντ Σοφι

Μια περίεργη αληθινή ιστορία για μια γυναίκα με εξίσου περίεργο όνομα. Η Φιλομένα Λι  εμπνέει τον επιτυχημένο Βρετανό σκηνοθέτη Στίβεν Φρίαρς( High Fidelity, Επικίνδυνες Σχέσεις, Dirty Pretty Things), ο οποίος θα πιάσει το νήμα από την αρχή, στηριζόμενός  στη κινηματογραφική του εμπειρία και στο δυνατό πρωταγωνιστικό δίδυμο (Τζούντι Ντέντς, Στιβ Κούγκαν). Το έργο δεν συγκαταλέγεται στα  2-3 καλύτερα του σκηνοθέτη, είναι όμως η πιο ενδιαφέρουσα ταινία του, ίσως  από το 2006 που είχε σκηνοθετήσει τη « Βασίλισσα» με την Έλεν Μίρεν να κερδίζει το Όσκαρ γυναικείας ερμηνείας.

philomena 3

Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο η  Τζούντι Ντέντς  θα επαναλάβει την επιτυχία της Μίρεν, κατά την απονομή των Αμερικανικών βραβείων στις 2 Μαρτίου με το έργο να έχει λάβει 4 υποψηφιότητες . Παραμένει άγνωστο. Είναι  όμως  συγκλονιστική στο ρόλο της Φιλομένα, ενός τραγικού προσώπου, που το 1952 θα μείνει έγκυος και θα σταλεί σε μοναστήρι της Ιρλανδίας. Ο θρησκευτικός  νόμος των καθολικών  είναι αμείλικτος για τις έφηβες ανύπαντρες μητέρες. Μετά τη γέννα, αναγκάζεται να υπογράψει ένα έγγραφο που λέει ότι δεν πρόκειται ποτέ να αναζητήσει το παιδί της. Η καθολική εκκλησία όπως έπραξε σε εκατοντάδες άλλες περιπτώσεις, έστειλε το νεογέννητο τέκνο της για υιοθεσία εκτός της Μ. Βρετανίας.

Η κινηματογραφική ιστορία του Φρίαρς ξεκινάει 50 χρόνια αργότερα, όταν η Φιλομένα παρά τις προσπάθειες της να αναζητήσει τα ίχνη του γιού της, αυτές πέφτουν στο κενό. Τότε γνωρίζει τον Μάρτιν έναν πρώην δημοσιογράφο του BBC που θέλει να βγάλει στο φως όλα τα γεγονότα. Από εκείνο το σημείο οι δύο τους θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι μέχρι τις Η.Π.Α που οι ενδείξεις  θέλουν το γιο της να βρίσκεται εκεί.

Philomena-2

Ο Στίβεν Φρίαρς σκηνοθετεί το ανθρώπινο δράμα πάνω στα δικό του γνώριμο ύφος του κοινωνικού ρεαλισμού, μακριά από αυτό που λέγεται « art cinema», και δίνει όλο το βάρος στη συγκινητική ιστορία και στα κεντρικά πρόσωπα. Ο σκηνοθέτης διαθέτει το γνωστό φλεγματικό χιούμορ των βρετανών συμπατριωτών του, κι όπου χρειάζεται το χρησιμοποιεί επιτυχημένα και στη μεγάλη οθόνη. Η συνεργασία του εδώ με τον πασίγνωστο κωμικό Στιβ Κούγκαν, λειτουργεί κι ως ένα παιχνίδι πινγκ πονγκ πανέξυπνων ατακών που αποφορτίζουν τη δεδομένη ψυχολογική φόρτιση των ίδιων των γεγονότων.

Υποπτευόμαστε ότι ο Φρίαρς έδωσε το ελεύθερο στον Κούγκαν να κάνει παιχνίδι αυτοσχεδιασμών, που είναι τελικά ένα από τα δυνατά σημεία του έργου.

Παράλληλα, ο  βρετανός δημιουργός  με την ιστορία της Φιλομένα Λι, ρίχνει τα βέλη του προς την καθολική εκκλησία και τον πουριτανισμό της, αλλά και προς το  Βρετανικό κράτος για την  αδιαφορία του  ( όπως ακριβώς και στο «Dirty Pretty Things»), που άφηνε να διαιωνίζεται ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα χωρίς να παίρνει θέση.

_D3S1363.NEF

Η σκηνή προς το τέλος του έργου,  όπου  η Φιλομένα κι ο Μάρτιν θα επιστρέφουν στο μοναστήρι, ο Φρίαρς  μέσα εκεί  θα θυμηθεί τα πρώτα του καλλιτεχνικά βήματα και  το θεατρικό του παρελθόν. Σε ένα δωμάτιο θα παιχτεί η τελευταία πράξη του δράματος. Όπως και στο θέατρο πριν την υπόκλιση,  έτσι κι εδώ, θα εμφανιστούν όλα τα πρόσωπα που απαρτίζουν το κοινωνικό δράμα , σε μια στιγμή απαράμιλλης καλλιτεχνικής και υποκριτικής αξίας που θα ζήλευε και το West End του Λονδίνου.

“Φιλομένα” από 27/2 στους κινηματογράφους σε διανομή Feelgood

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top