22
ΙΟΥΛΙΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 7 Views

Στο θέατρο είναι Γκράντ…στο σινεμά; Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Μάικλ Γκράντατζ

2

1

Κριτική από Φ. Βερολίνου Ελίνα Τραιφόρου

Το «Genius», η πρώτη κινηματογραφική απόπειρα του θεατρικού σκηνοθέτη Μάικλ Γκράντατζ βρίσκεται στο διαγωνιστικό τμήμα της Berlinale και έχει Τζουντ Λο, Κόλιν Φερθ, Νικόλ Κίντμαν και Λόρα Λίνεϊ.

Η ταινία εξερευνά τη σχέση του συγγραφέα Τόμας Γουλφ(Τζουντ Λο) με τον επιμελητή κειμένων Μάξγουελ Πέρκινς (Κόλιν Φερθ), η οποία θα αποφέρει καρπούς, επιτυχία, κριτική και εμπορική αλλά και κρίση στις οικογένειες των δύο αντρών.

Δεν θέλει και πολλή σκέψη για να αντιληφθεί κανείς πως οι δύο χαρακτήρες λειτουργούν ως αντιθετικοί κι όμως συμπληρωματικοί πόλοι. Ο Γουλφ γράφει μυθιστορήματα πολλών χιλιάδων σελίδων και μαζί με τον Πέρκινς θα μάθει, με πόνο καρδιάς πολλές φορές, πως θα πρέπει να αποχωριστεί μεγάλο μέρος τους, ξεχωρίζοντας το ουσιώδες από το επουσιώδες. Τελικά ποιος είναι η ιδιοφυΐα; Και οι δύο μαζί, η συνεργασία τους είναι η πραγματική ιδιοφυΐα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Γουλφ θέλησε να αφιερώσει το δεύτερο μυθιστόρημά του στον Πέρκινς.

2

Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως γίνεται ο Τζουντ Λο να ερμηνεύει τόσο άσχημα, υπερβολικά, εκνευριστικά έναν τέτοιο ρόλο και ο Κόλιν Φερθ να ερμηνεύει τόσο κουμπωμένα και υποτονικά. Μήπως όμως με αυτή τη διαφορετική ερμηνευτική προσέγγιση ο Γκράντατζ απλά πάει ένα βήμα παραπέρα την συγγραφική προσέγγιση των δύο αντρών; Θέλω να πιστεύω ότι από την μία ο Γουλφ και η οικογένειά του εκπροσωπούν την υπερβολή σε χαρακτήρα και πένα, ενώ ο Πέρκινς κόβει προτάσεις και συναισθήματα σε μια οικογένεια πιο χαμηλών τόνων. Να σημειωθεί κι ότι παρότι προκαλεί γελοιότητα η σκηνή με την Νικόλ Κίντμαν που βγάζει ένα πιστόλι ο Κόλιν Φερθ της λέει «δεν νομίζεις ότι υπερδραματοποιείς;».

Αν ισχύουν όμως όλα αυτά η ταινία συνολικά γιατί μοιάζει τόσο κλισέ, στις λήψεις, στη μουσική επένδυση, στην όλη ατμόσφαιρα που εκπέμπει; Δεν θα έπρεπε κάποια στιγμή μέσα από αυτή την σύνδεση (με πινελιά κρυμμένης ομοφυλίας) των δύο αντρών να αλλάξουν τα δεδομένα έτσι ώστε ο Τζουντ Λο να γειώσει λίγο την ερμηνεία του ενώ ο Κόλιν Φερθ να την απογειώσει; Είναι αργά για δάκρυα και αργά για σύντμηση συναισθημάτων σε ένα χαρτί αλληλογραφίας. Η ερμηνευτική ασυμφωνία ξενίζει τόσο πολύ, που δεν μπορείς να καταλάβεις τι βρίσκει ο Πέρκινς στον Γουλφ, που κινείται και μιλάει με στόμφο σαν να βρίσκεται σε αρχαία ελληνική θεατρική παράσταση που θέλουμε να ξεχάσουμε. Η Νικόλ Κίντμαν ισχυρίζεται μέσα στο έργο πως της πήρε πολύ χρόνο για να μην νιώθει τίποτα. Κι όμως πήρε 104 λεπτά για να μην νιώσουμε στο τέλος τίποτα γι αυτό το έργο.

About the author:
Has 66 Articles

H Ελίνα Τραϊφόρου σπούδασε κινηματογράφο στο Reading της Αγγλίας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο σενάριο και τη σκηνοθεσία στο Sheffield. Δίδαξε θεωρία κινηματογράφου στο Ash in Art και έχει γυρίσει ταινίες μικρού και μεσαίου μήκους, κυρίως ντοκιμαντέρ. Έχει εντρυφήσει στο πολωνικό σινεμά και ιδιαίτερα στη φιλμογραφία του Κριστόφ Κισλόφσκι. Έχει εκδώσει επίσης διάφορες ποιητικές συλλογές.

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top