03
ΜΑΡΤΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 15 Views

Jackie

jackieposterout

jackie poster 1

Γράφει ο Ιάκωβος Γωγάκης

Έξι ανεξάρτητες εταιρίες παραγωγής, αναθέτουν στον σεναριογράφο μπλογκμπάστερ Νόουα Οπενιμ και στον art-house Χιλιανό σκηνοθέτη του « No» Πάμπλο Λαρέν, να μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη τη βιογραφία της Τζάκι Κένεντι( ή Ζακλίν), στον απόηχο της δολοφονίας στο Τέξας του συζύγου της-μπροστά στα μάτια της- στις 22 Νοεμβρίου 1963. Η ταινία είναι χρονικά οριοθετημένη,  από τη μέρα του τραγικού συμβάντος, μέχρι και μία βδομάδα μετά την κηδεία του Τζον Κένεντι, σχηματίζοντας με τη φαντασία , πως η πρώτη κυρία των Η.Π.Α,  διηγείται  τα γεγονότα, σε δημοσιογράφο ενός περιοδικού.

Το συναρπαστικό παράδοξο, είναι το γεγονός πως  ο  Κένεντι στο έργο είναι πανταχού παρών, έτσι ο τίτλος της ταινία λίγο μας ξεγελάει, αν και φωτίζεται η προσωπικότητά του, από τα μάτια της γυναίκας του. Προβάλλονται, η πολιτική του ματαιοδοξία, ο αντί-κομμουνισμός του, η βαθιά ριζωμένη του θέληση να δώσει τον πρώτο λόγο  στο λαό, παράλληλα με τις φιλοδοξίες του αδερφού του Μπόμπι, αλλά και του αντικαταστάτη του, Λίντον Τζόνσον, σε ένα σενάριο όμως, πλήρως κατακερματισμένο, , όπου δεν χωράει το ««λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν», θυμίζοντας μας, την υπερφίαλη τελευταία κοινή δουλειά του πρώην ζεύγους Πιτ-Τζολί, στο « Δίπλα στη Θάλασσα».

Αλλά η  ρίγανη δεν βρίσκεται στην ιστορία, μα πάνω στην ερμηνευτική δεινότητα της  Νάταλι Πόρτμαν, φυσιογνωμικά όμοια με την Τζάκι.

Οι ενδυματολόγοι και ο make up artist το μόνο που είχαν να κάνουν,  είναι να διαμορφώσουν το στιλ της σε συνθήκες χαράς και πένθους ( τα τεράστια γυαλιά ηλίου, τα  καπέλα, τα  φορέματα, το ρουζ, οι περούκες, τα φανταχτερά στρογγυλά κολιέ ),  την καθοδηγούν ακόμα και στον τρόπο βάδισης και στον τόνο της φωνής της, αφήνοντας στην αμερικανίδα ηθοποιό, το ελεύθερο του αυτοσχεδιασμού, να αποτυπώσει τη γεμάτη αντιφάσεις προσωπικότητα της ηρωίδας, την επιθυμία της να μοιράζεται εξίσου με τον άντρα της τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ η επιβαρυμένη της συνείδηση, με τύψεις και ενοχές, την οδηγούν αθόρυβα, στην αναζήτηση πνευματικής καθοδήγησης.

Η Πόρτμαν διεισδύει βαθιά στην ιδιοσυστασία της Τζάκι, αποδίδοντας της,  ψυχολογική αστάθεια( δεν έχασε μόνο τον άντρα της, μα και ένα παιδί στη γέννα απάνω) , αλλά και  διαταραγμένη ταυτότητα μεταιχμιακού τύπου( η δολοφονία του Τζον Κένεντι ερμηνεύεται από την ίδια ως εγκατάλειψη, δεν μπορεί να την  αποδεχθεί, αφήνοντας η ταινία αμυδρά να εννοηθεί, πως αυτός είναι και ο λόγος αναζήτησης άμεσα   νέου συντρόφου, πέφτοντας αμαχητί στο φλερτ του Αριστοτέλη  Ωνάση).  Ταυτόχρονα, τα  συναισθήματα και οι πεποιθήσεις της  διαρκώς μεταβάλλονται( χαρακτηριστικό παράδειγμα  οι αναφορές της για το σύζυγό της, από τη μια τον μυθοποιεί και μετά τον αποδομεί, έχοντας για πολιτικό της πρότυπο τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ).

 Ορθά νοσηρή μα και παράλληλα εκθαμβωτική( όπως αρμόζει στην Τζάκι) η παρουσία της Πόρτμαν, προσπαθεί να απορροφήσει τα κενά ενός φτωχού σεναρίου και στο μέτρο του εφικτού, το επιτυγχάνει.

“Jackie” από την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους σε διανομή Feelgood

 


RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top