Το Μικρό Νησί
Έγκλημα, Θρίλερ, 106′, Ισπανία 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: La Isla Mínima
Γλώσσα: Ισπανικά
Του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ
Με τους Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Ραούλ Αρεβάλο, Μαρία Βαρόντ, Πέρικο Θερβάντες, Τζέσους Ορτίζ, Τζέσους Καρόζα
Ισπανικό αστυνομικό θρίλερ, για το πορτρέτο μιας σκοτεινής περιόδου της χώρας, στα χρόνια της μετάβασης στο δημοκρατικό πολίτευμα, από την δικτατορία του Φράνκο, με φόντο την εξαφάνιση δύο κοριτσιών. Εξόφθαλμες οι επιρροές από ανάλογες μεγάλες αμερικάνικες ταινίες, όπως επί παραδείγματι το «Seven», o Ανδαλουσιανός σκηνοθέτης Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ μπλέκει τα όνειρα των εφήβων και τις επιθυμίες τους για άνετη ζωή, με τη φρίκη των αρρωστημένων μυαλών, το ψέμα των αρχών και την αδιαφορία-το φόβο των κατοίκων του χωριού, σε μια ταινία με υπέροχη φωτογραφία, με άριστη τεχνική κατεύθυνση των πλάνων και των εναλλασσόμενων χαρακτήρων, ταυτόχρονα περιγράφοντας ευκρινώς, το νοσηρό κοινωνικό περιβάλλον και διατηρώντας το μυστήριο μέχρι την τελευταία σκηνή.
1980. Η χώρα πασχίζει ακόμα να επουλώσει τις πληγές της από τις αγριότητες της περιόδου της δικτατορίας του Φράνκο. Μια σειρά από βάναυσες δολοφονίες έφηβων κοριτσιών σε μια απομονωμένη πόλη φέρνει κοντά δύο παντελώς ανόμοιους χαρακτήρες, δύο ντετέκτιβ του τμήματος ανθρωποκτονιών που στέλνονται από τη Μαδρίτη για να ξεδιαλύνουν την υπόθεση. Στοιχειωμένοι και οι ίδιοι από το παρελθόν τους στη σκιά του απολυταρχικού καθεστώτος, ο Χουάν και ο Πέδρο θα πρέπει να παραμερίσουν τις διαφωνίες και τις βαθιές ιδεολογικές διαφορές.
Ενώ ως γνωστόν, ο κάθε γρίφος φέρει πάντα τη δικιά του ιστορία, μέχρι τη λύση του συγκεκριμένου, θα βρεθούμε μπροστά σε συσσωρευμένες πληροφορίες που δεν αξιοποιούνται πάντα από τον σκηνοθέτη, μια χαλαρή ανάπτυξη των υπο-ιστοριών, αλλά κι έναν σταθερά βραδύ κινηματογραφικό ρυθμό, που μαζί με την έλλειψη έντονων διαλόγων, μας έκανε κάποιες στιγμές να θεωρήσουμε το έργο βαρετό και να χάσουμε το ενδιαφέρον μας. Γρήγορα όμως το ανακτήσαμε, εξαιτίας του πονηρού προβοκατόρικου ερωτήματος που θέτει ο Ροντρίγκεζ για το ποιος είναι ένοχός και ποιος αθώος, μέσα σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα ενός έξυπνου θρίλερ, που παίζει με την απόκρυψη πληροφοριών, την εσκεμμένη σύγχυση και τις εκατέρωθεν αμφιβολίες, για τα κίνητρα των δύο πρωταγωνιστών και των δευτερευόντων ρόλων.
Οι πολιτικές αναφορές για τα αποτυπώματα της σκληρής δικτατορίας στην ισπανική κοινωνία είναι ορατά , ο Ροντρίγκεζ όμως δεν αναπτύσσει το συγκεκριμένο κομμάτι με σαφήνεια και ένταση, όπως πράττει επανειλημμένα ο Νταβίντ Τρουέμπα (Η Ζωή είναι Ωραία με τα Μάτια Κλειστά), διαθέτει βέβαια την ικανότητα να ενσωματώσει αυτές τις ανοιχτές πληγές, μέσα στο καλοδουλεμένο του θρίλερ. Κέρδισε 10 βραβεία Γκόγια
“Το Μικρό Νησί” από 18 Ιουνίου στους κινηματογράφους σε διανομή Weird
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...