Ο Γίγαντας
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης
Ταινία για τις αντίθετες “όχθες” των ανθρώπινων αντιλήψεων, της παράδοσης και του εκσυγχρονισμού και για την έναρξη του βασκικού ζητήματος, εντούτοις οι ιστορικές επεξηγήσεις από εμάς ,καθίστανται αναγκαίες για το “ γιγαντιαίο” δημιούργημα του σκηνοθετικού διδύμου Άιτορ Αρέγκι- Γιόν Καράνο , γιατί χωρίς αυτές, περιορίζονται αισθητά τα προτερήματά του έργου.
Η Ισπανία του 19ου αιώνα κλυδωνίζεται από τη διαμάχη της Χριστίνας ( μητέρα της ανήλικης Βασίλισσας Ισαβέλας Β’ ) και του Κάρλος Μαρία, με τον τελευταίο να αυτοανακηρυσσεται το 1833 Βασιλιάς, θεωρώντας πως έπρεπε να διαδεχθεί στο θρόνο τον αδερφό του, τον Φερδινάνδο, μετά το θάνατο του τελευταίου.
Τα προσωπικά κίνητρα αποτελούσαν τη βασική πτυχή μιας μακροχρόνιας για την Ισπανία τραγωδίας, αλλά υπήρχαν και πολιτικά. Οι πλούσιοι Βασιλικοί επεδίωκαν να εφαρμόσουν συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης, ενώ στις τάξης των αποκαλούμενων “καρλικών”, συστοιχίστηκαν οι Βάσκοι, οι οποίοι θεωρούσαν τους αυλικούς της βασίλισσας Ισαβέλας, ως εχθρούς της αυτονομίας τους, ενώ σύσσωμος και ο κλήρος, στήριξε τον “ επαναστάτη”Κάρλος.
Οι Καρλικοι πόλεμοι ήταν μακροχρόνιοι κι εκτυλίχθηκαν σε τρία στάδια.
Η ταινία χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια κι αρχίζει με μια αφήγηση του Μάρτιν” ο κόσμος αλλάζει”, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του πολέμου ( 1843).
Επιστρέφει τραυματισμένος στη βασκική γη του( είχε πολεμήσει με τους ηττημένος καρλικούς), για να βρεθεί μπροστά σε ένα απίστευτο φαινόμενο. Ο μεγαλύτερος του αδερφός έχει γίνει grand, πολύ grand, ένας γίγαντας.
Πραγματικότητα ή μύθος; Αποτελεί πραγματικό γεγονός η ύπαρξη του. Mε βάση τις αναφορές το ύψος του έφτανε τα δυόμισι μέτρα. Από αυτό το σημείο ξεκινάει η σεναριακή μυθοπλασία, όπου την σπάνια σωματική του διάπλαση ο Χοακίν θα την εκμεταλλευτεί για βιοποριστικούς λόγους, ξεκινώντας μαζί με τον Μάρτιν ένα ταξίδι στην Ευρώπη.
Οι πεποιθήσεις για τη ζωή των δύο αδερφών τοποθετούνται από τους Άιτορ Αρέγκι και Γιόν Καράνο στα δύο άκρα. Υπάρχει μεταξύ τους μια σχέση αλληλοεξάρτησης, ενώ την ίδια στιγμή ο συμβολισμός του σκηνοθέτη είναι ευρύτερος, αποδεικνύοντας το χάσμα των αντιλήψεων για τον κόσμο, από τους Ισπανούς, την εποχή της εκβιομηχάνισης.
Παρατηρείται μια εξαιρετική αποτύπωση του 19ου αιώνα. Συμβάλει καθοριστικά η προσεγμένη φωτογραφία και τα κουστούμια, ενώ η μουσική του Πασκάλ Γκεγν( έγραψε και τη μουσική για την εξαιρετική ταινία “ Η Ελιά”), είναι πλήρως ενταγμένη στο ιστορικό πλαίσιο της ταινίας και μεταλλάσσεται, ανάλογα με το πως εξελίσσεται η ιστορία.
Ηθοποιός με μεγάλες προοπτικές ο 24 χρόνος Ενέκο Σαγαρδόι,( Χουακίν) αποτελεί ένα από τα νέα αστέρια του ισπανικού σινεμά.
Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν.
“Ο Γίγαντας” από την Πέμπτη 28 Ιουνίου στους κινηματογράφους σε διανομή Weird Wave
RELATED ARTICLES
-
-
Perfect Days
21/02/2024, 18:08 -
-
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 03:37 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου: « All the Long Nights» & «Η Κουζίνα»
Κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Η ιαπωνική
Διαβάστε Περισσότερα...