20
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 107 Views

Ο Γίγαντας

ogigantas

 

Handia

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Ταινία για τις αντίθετες “όχθες” των ανθρώπινων αντιλήψεων, της παράδοσης και του εκσυγχρονισμού και για την έναρξη του βασκικού ζητήματος, εντούτοις οι ιστορικές επεξηγήσεις από εμάς ,καθίστανται αναγκαίες για το “ γιγαντιαίο” δημιούργημα του σκηνοθετικού διδύμου  Άιτορ Αρέγκι- Γιόν Καράνο , γιατί χωρίς αυτές, περιορίζονται αισθητά τα προτερήματά του έργου.

Η Ισπανία του 19ου αιώνα κλυδωνίζεται από τη διαμάχη της Χριστίνας ( μητέρα της ανήλικης Βασίλισσας Ισαβέλας Β’ ) και του Κάρλος Μαρία, με τον τελευταίο να αυτοανακηρυσσεται το 1833 Βασιλιάς, θεωρώντας πως έπρεπε να διαδεχθεί στο θρόνο τον αδερφό του, τον Φερδινάνδο, μετά το θάνατο του τελευταίου.
Τα προσωπικά κίνητρα αποτελούσαν τη βασική πτυχή μιας μακροχρόνιας για την Ισπανία τραγωδίας, αλλά υπήρχαν και πολιτικά. Οι πλούσιοι Βασιλικοί επεδίωκαν να εφαρμόσουν συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης, ενώ στις τάξης των αποκαλούμενων “καρλικών”, συστοιχίστηκαν οι Βάσκοι, οι οποίοι θεωρούσαν τους αυλικούς της βασίλισσας Ισαβέλας, ως εχθρούς της αυτονομίας τους, ενώ σύσσωμος και ο κλήρος, στήριξε τον “ επαναστάτη”Κάρλος.
Οι Καρλικοι πόλεμοι ήταν μακροχρόνιοι κι εκτυλίχθηκαν σε τρία στάδια.

Η ταινία χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια κι αρχίζει με μια αφήγηση του Μάρτιν” ο κόσμος αλλάζει”, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του πολέμου ( 1843).

Επιστρέφει τραυματισμένος στη βασκική γη του( είχε πολεμήσει με τους ηττημένος καρλικούς), για να βρεθεί μπροστά σε ένα απίστευτο φαινόμενο. Ο μεγαλύτερος του αδερφός έχει γίνει grand, πολύ grand, ένας γίγαντας.

Πραγματικότητα ή μύθος; Αποτελεί πραγματικό γεγονός η ύπαρξη του. Mε βάση τις αναφορές το ύψος του έφτανε τα δυόμισι μέτρα. Από αυτό το σημείο ξεκινάει η σεναριακή μυθοπλασία, όπου την σπάνια σωματική του διάπλαση ο Χοακίν θα την εκμεταλλευτεί για βιοποριστικούς λόγους, ξεκινώντας μαζί με τον Μάρτιν ένα ταξίδι στην Ευρώπη.

Οι πεποιθήσεις για τη ζωή των δύο αδερφών τοποθετούνται από τους Άιτορ Αρέγκι και Γιόν Καράνο στα δύο άκρα. Υπάρχει μεταξύ τους μια σχέση αλληλοεξάρτησης, ενώ την ίδια στιγμή ο συμβολισμός του σκηνοθέτη είναι ευρύτερος, αποδεικνύοντας το χάσμα των αντιλήψεων για τον κόσμο, από τους Ισπανούς, την εποχή της εκβιομηχάνισης.

Παρατηρείται μια εξαιρετική αποτύπωση του 19ου αιώνα. Συμβάλει καθοριστικά η προσεγμένη φωτογραφία και τα κουστούμια, ενώ η μουσική του Πασκάλ Γκεγν( έγραψε και τη μουσική για την εξαιρετική ταινία “ Η Ελιά”), είναι πλήρως ενταγμένη στο ιστορικό πλαίσιο της ταινίας και μεταλλάσσεται, ανάλογα με το πως εξελίσσεται η ιστορία.

Ηθοποιός με μεγάλες προοπτικές ο 24 χρόνος Ενέκο Σαγαρδόι,( Χουακίν) αποτελεί ένα από τα νέα αστέρια του ισπανικού σινεμά.

Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν.

“Ο Γίγαντας” από την Πέμπτη 28 Ιουνίου στους κινηματογράφους σε διανομή Weird Wave

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top