23
ΜΑΪΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 20 Views

Ο Κινηματογραφικός Τομ Γουέιτς

tomw1

tomw1

Γράφει ο Ιάκωβος Γωγάκης

Στα 65 του πια και έχοντας διανύσει μια καριέρα γεμάτη επιτυχίες, διεγείροντας το κοινό με αντικρουόμενα συναισθήματα, χαράς μα και λύπης, ο τραγουδοποιός με την υπέροχη βραχνή φωνή, ο Τόμ Γουέιτς( για την ακρίβεια Τόμας Άλαν Γουέιτς) συνεχίζει να πειραματίζεται, ντύνοντας μουσικά, κινηματογραφικές ταινίες και σειρές, όπως το πρόσφατο θρίλερ «Ο Νο1 καταζητούμενος», το κύκνειο άσμα του Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν. Το τραγούδι από το συγκεκριμένο φιλμ “Hoist That Rag” αντικατοπτρίζει ένα συγκεκριμένο και επαναλαμβανόμενο θεματικό πεδίο του Γουέιτς, για τους χαρακτήρες που φτάνουν και ξεπερνούν τα όρια τους, θυμίζοντας πρόσωπα, από μυθιστορήματα του Μπουκόφσκι και του Μπάροουζ.

a-most-wanted-man-poster3

Το ντεμπούτο του στο σινεμά δεν ξεκίνησε δυναμικά- χωρίς να φέρει ο ίδιος κάποια ευθύνη-, παίζοντας πιάνο στο αδιάφορο δράμα του 1978 «Βίαιοι Δρόμοι», με πρωταγωνιστή τον Σιλβέστερ Σταλόνε. Η συνεργασία του στην ρομαντική ταινία « Μια Μέρα Ένας Έρωτας» 3 χρόνια αργότερα, με τον σκηνοθέτη θρύλο της εποχής, Φράνσις Φόρντ Κόπολα, του έδωσε την πρώτη ουσιαστική ώθηση, στον χώρο της κινηματογραφικής μουσικής επένδυσης, γράφοντας μερικά εξαιρετικά τραγούδια, όπως το Is There Any Way Out of This Dream? Και το Picking Up After You, σε συνεργασία με την Κρίσταλ Γκέιλ, χαρίζοντας του μια υποψηφιότητα στα Όσκαρ του 1982, παρότι η ταινία πέρασε σχεδόν απαρατήρητη και φέρνοντας τον Κόπολα με τα πρώτα του οικονομικά προβλήματα.

Tom-Waits-One-From-The-Hear-506248

Την επόμενη χρονιά ο Τομ Γουέιτς έπαιξε έναν μικρό ρόλο στην επίσης εισπρακτική πανωλεθρία του Κόπολα, στον «Αταίριαστο», αλλά και στους «Επαναστάτες χωρίς αύριο», στο «Κότον Κλαμπ», όπως και στον « Δράκουλα» του 1992, χωρίς να έχει την επιμέλεια των soundtrack.

Το ταλέντο του στην ηθοποιία , επιβραβεύτηκε το 1984 με την πρωταγωνιστική εμφάνιση στο ασπρόμαυρο φιλμ « Πέρα από τον Παράδεισο», του σχετικά νεοφερμένου τότε Τζίμ Τζάρμους, μια γνωριμία και συνεργασία που ξεκίνησε εκείνη την χρονιά και διατηρείται μέχρι σήμερα. Ο μουσικόφιλος και ικανότατος σκηνοθέτης του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά, ενώ είχε δίπλα του έναν καλλιτέχνη πραγματικό διαμάντι, όπως ήταν Τομ Γουέιτς, για την συγκεκριμένη ταινία και για τις επόμενες δύο ( Στην Παγίδα του Νόμου και Mystery Train) επέλεξε να διατηρήσει στις μουσικές τον παιδικό του φίλο Τζον Λούρι, έναν επίσης ταλαντούχο συνθέτη, ηθοποιό και ζωγράφο. Τομ Γουέιτς και Τζον Λούρι συνυπάρχουν υποκριτικά «Στην Παγίδα του Νόμου» του 1986 στους ρόλους του Τζακ και του Ζακ (μαζί τους και ο Ρομπέρτο Μπενίνι),δυο μικροκομπιναδόροι, που καταλήγουν σε ένα κελί, σε φυλακή της Νέας Ορλεάνης. Μετά από 5 χρόνια όμως, ο Τομ Γουέιτς επιμελείται εξολοκλήρου το soundtrack της ταινίας του Τζάρμους « Μια Νύχτα στον Κόσμο»(Night on Earth) κι εκεί μέσα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων το υπέροχο κομμάτι “On the other side of the world”.

Signature:ed7551a86b012bd0e081b7684eeb099217c78282d25ddfb2e17ff4d4f6760a9b
Ο Τομ Γουέιτς έπαιξε και το 2003 στο «Καφές και Τσιγάρα», τελευταία του συνεργασία, με τον Τζίμ Τζάρμους.

Μουσικές έγραψε μεταξύ άλλων για το « Τέλος της Βίας» του Βιμ Βέντερς, για την βραβευμένη κωμωδία του 1995 με τίτλο « Καπνός» για το «Fight Club» του Ντέιβιντ Φίντσερ για το « Σύρριζα» του Σαμ Μέντεζ.

Την αφορμή για το αφιέρωμα , μας της έδωσε το Φεστιβάλ “A week under the spirit of the music of Tom Waits” που πραγματοποιείται στην Αθήνα από 16-21 Ιουνίου. Περισσότερα για το Φεστιβάλ ΕΔΩ

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top