Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα...Ο Κλοντ Λελούς, ένας από τους ακούραστους σκηνοθέτες της Γαλλίας, επέστρεψε φέτος στις Κάννες με μια προβολή εκτός συναγωνισμού της ταινίας του Les plus belles années d’une vie, συνέχεια της Un homme et une femme που το 1966 του χάρισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του μίλησε για τις ταινίες που δεν μπόρεσε να κάνει και φαίνεται πως ο κινηματογράφος έχασε την ευκαιρία για κάποια πολύ ενδιαφέροντα πρότζεκτ. Το 1966 εκτός από το μεγάλο βραβείο στις Κάννες, κέρδισε και δύο Όσκαρ το οποίο του άνοιξε νέες προοπτικές στην καριέρα του. Δεν ήταν όμως κάτι που ήθελε τελικά καθώς προτεραιότητά του ήταν να έχει τον δημιουργικό έλεγχο.
Απέρριψε μάλιστα δουλειές στις οποίες θα συνεργαζόταν με τους Μάρλον Μπράντο και Στιβ ΜακΚουήν επειδή δεν ήθελε να γίνει “σκλάβος των παραγωγών”. Απέρριψε μέχρι και την ευκαιρία να δουλέψει με έναν από τους πιο διάσημους κινηματογραφικούς χαρακτήρες στον κόσμο, τον Τζέιμς Μποντ.
“Πάντα πίστευα πως οι σκηνοθέτες ήταν πιο σημαντικοί από τους παραγωγούς, αλλά στο Χόλιγουντ οι παραγωγοί είναι πιο σημαντικοί. (…) Θα μου άρεσε πολύ να είχα κάνει ταινίες με τον Μάρλον Μπράντο και τον Στιβ ΜακΚουήν αν μπορούσα να κάνω αυτά που ήθελα να κάνω. Αλλά ήθελαν να έχουν τον τελευταίο λόγο. Μου ζήτησαν κάποια φορά να κάνω μία ταινία Τζέιμς Μποντ και θα μου άρεσε να ραγίσει την καρδιά του Μποντ μια γυναίκα. Θα ήθελα να τον κάνω να μοιάζει περισσότερο με άντρα και όχι με έναν υπερήρωα.”