20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 66 Views

Ο “Θίασος” του Αγγελόπουλου μία από τις 25 καλύτερες ευρωπαϊκές ταινίες

3220

o-thiasos

Ενόψει Brexit πέντε κριτικοί κινηματογράφου της βρετανικής εφημερίδας Observer επέλεξαν 25 ταινίες που αποδίδουν κατά τη γνώμη τους καλύτερα την αίσθηση του τι θα πει ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Οι Mark Kermode, Simran Hans, Wendy Ide, Guy Lodge και Jonathan Romney επέλεξαν λοιπόν τις 25 αυτές ταινίες όχι προσπαθώντας να επιλέξουν τις καλύτερες ταινίες, ούτε να τις θέσουν σε κάποια σειρά προτεραιότητας, να τις βάλουν να διαγωνιστούν αναμεταξύ τους, αλλά να επιλέξουν αυτές που οι ίδιοι θεωρούν σημαντικές, καινοτόμες και επιδραστικές – ταινίες που ξεχώρισαν.

3220

“Στην εποχή του Brexit, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ασχοληθούμε και να νιώσουμε μέρος της πλούσιας κληρονομιάς του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, σε όλες τις παράξενες και υπέροχες μορφές του. Όποιες κι αν είναι οι επιπτώσεις των σημερινών πολιτικών και κοινωνικών αναταράξεων, είναι ξεκάθαρο πως οι κινηματογραφιστές (και οι λάτρεις του κινηματογράφου) στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι μέρος μιας ευρύτερης παράδοσης ενός κινηματογράφου χωρίς σύνορα που πρέπει να  γιορτάσουμε και να εξερευνήσουμε τώρα περισσότερο από ποτέ.”

 

Προσπάθησαν να καλύψουν ένα μεγάλο γεωγραφικό, θεματικό και χρονικό εύρος επιλέγοντας ταινίες από το 1922 μέχρι το 2017, ενός αιώνα σχεδόν κινηματογράφου.  Ο Θίασος του Θόδωρου Αγγελόπουλου επιλέχθηκε ως η καλύτερη ελληνική ταινία καθώς παρουσιάζει την Ελλάδα της επαρχίας από το 1939 μέχρι το 1952 με όλες τις κοινωνικοπολιτικές αλλαγές που έγιναν κατά εκείνη την περίοδο πλέκοντας την μυθολογία πάνω στην ιστορία. Μια ταινία απαιτητική όσο και απαραίτητη.

Οι ταινίες που επιλέχθηκαν χρονολογικά είναι οι εξής:

Νοσφεράτου (Φ.Β. Μουρνάου, 1922, Γερμανία)
Τα Πάθη της Ζαν ντ’ Αρκ (Καρλ Ντράγιερ, 1928, Γαλλία)
Αταλάντη (Ζαν Βιγκό, 1934, Γαλλία)
Οι Βιτελόνοι (Φεντερίκο Φελίνι, 1953, Ιταλία)
Ο Ηδονοβλεψίας (Μάικλ Πάουελ, 1960, Βρετανία)
Ο Ρόκο και τ’ Αδέρφια του (Λουκίνο Βισκόντι, 1960, Ιταλία)
Persona (Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, 1966, Σουηδία)
Daisies (Βέρα Χιτίλοβα, 1966, Τσεχοσλοβακία)
Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά (Ρ.Β. Φασμπίντερ, 1973, Γερμανία)
Η Σελίν και η Ζιλί πάνε Βαρκάδα (Ζακ Ριβέτ, 1974, Γαλλία)
Το Αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ (Βέρνερ Χέρτζογκ, 1974, Γερμανία)
H Κυρία και ο Ναύτης (Λίνα Βερτμίλερ, 1974, Ιταλία)
Ζαν Ντιλμάν (Σαντάλ Άκερμαν, 1975, Βέλγιο/Γαλλία)
Ο Θίασος (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1975, Ελλάδα)
Το Δέντρο με τα Τσόκαρα (Ερμάνο Όλμι, 1978, Ιταλία)
Stalker (Αντρέι Ταρκόφσκι, 1979, ΕΣΣΔ)
A Lonely Woman (Ανιέσκα Χόλαντ, 1981, Πολωνία)
Οι Λεγεωνάριοι (Κλερ Ντενί, 1999, Γαλλία)
Τραγούδια από τον Δεύτερο Όροφο (Ρόι Άντερσον, 2000, Σουηδία)
Fat Girl (Κατρίν Μπρεγιά, 2001, Γαλλία)
Μίλα της (Πέδρο Αλμοδόβαρ, 2002, Ισπανία)
Μακριά (Νουρί Μπίλγκε Τζεϊλάν, 2002, Τουρκία)
4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες (Κρίστιαν Μουνγκίου, 2007, Ρουμανία)
Girlhood (Σελίν Σιαμά, 2014, Γαλλία)
Η Ψυχή και το Σώμα (Ίλντικο Ενιέντι, 2017, Ουγγαρία)

(Πηγή)

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top