Πρεμιέρες… από 18- 24 Σεπτεμβρίου
1. Αμνησία
Θρίλερ μυστηρίου,92′, Η.Π.Α 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Before I Go to Sleep
Του Ρόουαν Τζόφε
Με τους Νικόλ Κίντμαν, Κόλιν Φερθ,Μαρκ Στρογκ
ΠΛΟΚΗ
Η Κριστίν Λούκας μετά από ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, χάνει τη μνήμη της. Χρόνια αργότερα η ζωή της είναι ριζικά διαφορετική, αναζητώντας πληροφορίες για τον προγενέστερο της βίο. Κρυφά από τον άντρα της Μπεν, θα ζητήσει τη βοήθεια ενός νευρολόγου, του Νας. Σταδιακά θα βγουν στο φως συγκλονιστικές λεπτομέρειες από το παρελθόν, που αποκαλύπτουν τη σκοτεινή προσωπικότητα του συζύγου της.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Σε διάστημα ενός έτους, Κόλιν Φερθ και Νικόλ Κίντμαν επανεμφανίζονται μαζί στην μεγάλη οθόνη, σε έργο με ένα και μόνο κοινό σημείο με το προηγούμενο(Railway Man). Στο προσκήνιο η απώλεια μνήμης και οι βασανιστικές θολές αναμνήσεις, ενός τραυματικού παρελθόντος.
Το έργο είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Σι Τζέι Γουότσον, με τον σκηνοθέτη Ρόουαν Τζόφε να χρησιμοποιεί πάμπολλες γνώριμες μεθόδους των κλασικών ταινιών θρίλερ ..από το « Vertigo» του Χίτσκοκ μέχρι την «Αποστροφή» του Πολάνσκι. Είναι τόσο χιλιοπαιγμένο το στόρι αλλά και ο τρόπος που ξεδιπλώνεται το υποτιθέμενο μυστήριο, με το παιχνίδι του flashback , των κοντινών λήψεων στο πρόσωπο της αλλοπρόσαλλης ηρωίδας -που μια θυμάται και την άλλη ξεχνά- του συντρόφου της, που μπορεί κανείς να ανιχνεύσει τις προθέσεις του από τα αρχικά στάδια του έργου, με αυτά και με εκείνα το μυστήριο γρήγορα εξασθενεί και εν τέλει ελάχιστα ενδιαφέρει τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Ο Κόλιν Φερθ θυμίζει όλους τους πρόσφατους του «κλισέ» ρόλους( Ο Κύκλος των Αναμνήσεων,Τα Δεσμά του Διαβόλου), αντίθετα η Νικόλ Κίντμαν έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι της πάει γάντι ο ρόλος γυναίκα-θύμα(Dogville, Έτοιμη για Όλα), μα εδώ οι σεναριακές και σκηνοθετικές περιστάσεις δεν την ευνοούν, για να μας δώσει μια ανάλογη και μεγάλη ερμηνεία.
2. Ο Λαβύρινθος
Δράση Μυστηρίου/Επιστημονικής Φαντασίας, 113’, Η.Π.Α 2014
Πρωτότυπος τίτλος: The Maze Runner
Του Ουές Μπολ
Με τους Ντίλαν Ο’Μπράιαν,Ουίλ Πούλτερ,Κάγια Σκοντελάριο,Πατρίσια Κλάρκσον
ΠΛΟΚΗ
Ο Τόμας ξυπνά μέσα σε ένα σκοτεινό ασανσέρ το οποίο κινείται αργά και βασανιστικά με κατεύθυνση προς τα επάνω. Κάποια στιγμή, καθώς ο μυστηριώδης θάλαμος ακινητοποιείται ξαφνικά, ανοίγει μια πόρτα και ο Τομάς έρχεται αντιμέτωπος με μια “αγέλη” αγοριών που τον καλωσορίζουν στην Κοιλάδα. Αυτό θα είναι πλέον το καινούριο του σπίτι, χωρίς ωστόσο ο ίδιος να θυμάται και ποιο ήταν το προηγούμενό του. Η μνήμη του είναι παντελώς κενή. Δεν έχει την παραμικρή ιδέα σχετικά με το ποιος είναι, από πού προέρχεται, και ποιοι είναι οι γονείς του. Το παρελθόν του δεν υπάρχει, ούτε ως μακρινή ανάμνηση…
Ο Τόμας και τα υπόλοιπα αγόρια δεν γνωρίζουν υπό ποιες συνθήκες βρέθηκαν σε τούτο το απόκοσμο μέρος. Η γνώση τους σχετικά με τη νέα τους κατοικία περιορίζεται στο αινιγματικό και πελώριο άνοιγμα που σχηματίζεται κάθε πρωί στον θεόρατο τσιμεντένιο φράχτη που τους περιβάλει – μια πόρτα που οδηγεί σε έναν αχανή και τρομακτικό λαβύρινθο. Κάθε που βραδιάζει, ο λαβύρινθος ξανακλείνει και ανά τριάντα ημέρες ένα καινούριο αγόρι καταφτάνει, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και ο Τόμας, στην περίφημη Κοιλάδα…
ΚΡΙΤΙΚΗ
Λαβύρινθος πολλών ερωτημάτων και ερωτηματικών για να περνάει η ώρα. Πως βρέθηκε ο Τόμας, τα υπόλοιπα νεαρά αγόρια και το μοναδικό κορίτσι στη συγκεκριμένη περιοχή; Γιατί δημιουργήθηκε αυτό το πράγμα; Υπάρχει τρόπος να ξεφύγουν από τον κυκεώνα του θανάτου; Τι κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά; Η απάντηση απλή. Το Χόλιγουντ και οι επιφανειακές πολιτικόφιλοσοφικές του ανησυχίες, τίποτα δεν μας εκπλήσσει σε μια προσαρμογή ενός ακόμη εμπορικά επιτυχημένου βιβλίου. Ήδη από τα μισά του έργου μπορεί κανείς να καταλάβει ότι έπεται και συνέχεια, που ίσως ολοκληρωθεί σε τρία μέρη, στο πρότυπο των « Αγώνων Πείνας».
3.Η Barbie στο μυστικό βασίλειο
Κινουμένων Σχεδίων 81′, Η.Π.Α 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Barbie and The Secret Door
ΠΛΟΚΗ
Η Barbie είναι η Αλέξα, μια συνεσταλμένη και ρομαντική πριγκίπισσα που ανακαλύπτει μια μυστική πόρτα. Από εκεί θα οδηγηθεί σ’ ένα μυστικό βασίλειο γεμάτο θαύματα, μαγικά πλάσματα και εκπλήξεις. Θα συναντήσει τη γοργόνα Ρόμι και τη νεράιδα Νόρι και θα μάθει την ιστορία της κακομαθημένης βασίλισσας Μαλούσια που θέλει να στερήσει τη μαγεία από τη χώρα. Όμως, εντελώς αναπάντεχα η Αλέξα ανακαλύπτει ότι διαθέτει μαγικές δυνάμεις σε αυτόν τον κόσμο και οι φίλες της είναι σίγουρες ότι μπορεί να σώσει τη μαγεία που απειλείται από τα σχέδια της Μαλούσια. Μη χάσετε αυτό που θα συμβεί όταν η Αλέξα βρει το θάρρος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και ανακαλύψει ότι η δύναμη της φιλίας είναι πιο πολύτιμη και από τη μαγεία.
Επιμέλεια& Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης
RELATED ARTICLES
-
-
Επίσημο τρέιλερ για την ” Βασίλισσα της Ερήμου” του Βέρνερ Χέρτσογκ
15/06/2015, 10:12 -
Πρεμιέρες… από 6 Νοεμβρίου
06/11/2014, 00:01 -
Interstellar
05/11/2014, 21:07
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...