22
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 41 Views

Πρεμιέρες… από 22 Ιανουαρίου

movies in cinemas

 

1.Birdman

birdman3

Κωμωδία, 119′, Η.Π.Α 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Birdman

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Αλεχάντρο Ιναρίτου

Με τους Μάικλ Κίτον,Ζακ Γαλιφιανάκης, Έντουαρντ Νόρτον, Αντρέα Ράιζμπορο, Έιμι Ράιαν, Έμα Στόουν, Ναόμι Γουότς

ΠΛΟΚΗ

Η ιστορία του άλλοτε διάσημου ηθοποιού Ρηγκαν Τόμσον στην προσπάθειά του να ανεβάσει ένα έργο στο Μπρόντγουεϊ. Ο ηθοποιός αυτός  ελπίζει πως με το παράτολμο ανέβασμα ενός υποσχόμενου θεατρικού έργου θα καταφέρει, μεταξύ άλλων, να αναβιώσει την άλλοτε συναρπαστική και σπουδαία καριέρα του, αποδεικνύοντας τελικά στους γύρω του ότι δεν είναι ένας ακόμη ξοφλημένος, πρώην χολιγουντιανός αστέρας

Αναλυτική Κριτική+Τρέιλερ

 

 

2. Οδηγός Επιτυχίας

maps to the stars

Κοινωνικό δράμα, 111′ , Η.Π.Α 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Maps to the Stars

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ

Με τους   Τζούλιαν Μουρ, Τζον Κιούζακ, Μία Γουασικόφσκα,Ρόμπερτ Πάτινσον,Ολίβια Γουίλιαμς ,Σάρα Γκέιντον

ΠΛΟΚΗ

Η μητέρα, Κριστίνα, κυρίως φροντίζει την καριέρα του γιου τους, Μπέντζι, ήδη σταρ στην ηλικία των 13. Μια από τις ασθενείς του Σάνφορντ, η Αβάνα, είναι ηθοποιός και ονειρεύεται να γυρίσει ριμέικ της ταινίας που έκανε τη μητέρα της, Κλαρίς, διάσημη τη δεκαετία του ’60. Η Κλαρις έχει πεθάνει, αλλά στοιχειώνει την Αβάνα σε νυχτερινά οράματα. Για να κλείσει ο κύκλος, ο Μπέντζι έχει μόλις ολοκληρώσει το πρόγραμμα αποτοξίνωσης που ξεκίνησε στα 9 του κι η αδελφή του, Αγκαθα, βγαίνει από το σανατόριο όπου νοσηλευόταν για εγκληματική πυρομανία.

 

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ο αντισυμβατικός Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ επιστρέφει, 2 χρόνια μετά το διχασμό που προκάλεσε στη κοινή γνώμη το δικό του “Κοσμόπολις”. Στο προσκήνιο της νέας του μαύρης κοινωνικής σάτιρας- την οποία κρατούσε στο συρτάρι για 8 χρόνια- βρίσκεται   η ατομική αμετροέπεια( απληστία, διπροσωπία, ναρκισσισμός), το χρήμα που εξουσιάζει  και διαφθείρει, οι υποταγμένες προσωπικότητες -στη ματαιότητα των επαγγελματικών τους φιλοδοξιών. Το σκηνικό είναι βγαλμένο μέσα από τις δικές του προσλαμβάνουσες, δηλαδή του Χόλιγουντ και του σάπιου σταρ σύστεμ, σαρκάζοντας μέχρι εσχάτων, τη παράνοια, τις κοινωνικές νευρώσεις της εποχής,  τους ψυχή τε και σώματι άρρωστους ήρωες τους… ενήλικες μα και παιδιά.

Ενώ  οι διάλογοι του είναι εύστοχοι με χιούμορ, ταυτόχρονα και το μήνυμα του έργου από τα αρχικά του  στάδια είναι σαφές,  οι παράλληλες ιστορίες από την άλλη, είναι αποσπασματικές, εξελίσσονται με  ανοργάνωτη δομή κι ως εκ τούτου η καρδία της ταινίας , που είναι η  ιστορία των δύο αδελφιών έρχεται σε δεύτερη μοίρα και αναπόφευκτα  εκφυλίζεται με το οπτικό στιλ που παραπέμπει στο σπλάτερ.

Η Τζούλιαν Μουρ στο ρόλο μιας ξεπεσμένης ατάλαντης ντίβας που πατάει επί πτωμάτων, καταθλιπτική και περιτριγυρισμένη από φαντάσματα και εμμονές,  υπερβαίνει κατά πολύ τους βαθιά συναισθηματικούς χαρακτήρες που μας έχει συνηθίσει, και κερδίζει το στοίχημα.

Ιάκωβος Γωγάκης

 

 

3. Ένα Σπίτι στο Παρίσι 

my old lady1

Κωμωδία/ Δράμα, 107′, Αγγλία/Γαλλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: My Old Lady

Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

Του Ισραελ Χόροβιτς

Με τους  Μάγκι Σμιθ,Κέβιν Κλάιν, Κρίστιν Σκοτ Τόμας

ΠΛΟΚΗ

Η τύχη του Mathias ενός αποτυχημένου και άφραγκου Νεοϋορκέζου, αλλάζει όταν κληρονομεί ένα διαμέρισμα στο Παρίσι από τον αποξενωμένο πατέρα του. Σύντομα όμως ανακαλύπτει ότι το διαμέρισμα είναι κατειλημμένο από τη Mathilde μια εκλεπτυσμένη ηλικιωμένη κυρία και την υπερπροστατευτική της κόρη Chloe. Επίσης, ενημερώνεται ότι σύμφωνα με τη γαλλική νομοθεσία δεν μπορεί να αποκτήσει το εν λόγω περιουσιακό στοιχείο, παρά μόνο μετά τον θάνατο της Mathilde.

 ΚΡΙΤΙΚΗ

Κινηματογραφική διασκευή του επιτυχημένου ομώνυμου θεατρικού έργου “My Old Lady”(2002) με τη σκηνοθετική σφραγίδα του ίδιου του βετεράνου συγγραφέα Ισραελ Χόροβιτς.
Το έργο διαδραματίζεται σχεδόν εξολοκλήρου σε μια αρχοντική μονοκατοικία του Παρισιού,( εύστοχη η ελληνική απόδοση του τίτλου), μεταφέροντας στην μεγάλη οθόνη αυτούσιο το θεατρικό σκηνικό. Ο συγκεκριμένος-οριοθετημένος χώρος, χρησιμοποιείται πολλάκις από τους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες( όπως επί παραδείγματι ο Πολάνσκι στην ” Αφροδίτη με τη Γούνα” ) χωρίς να αποτελεί εμπόδιο, εάν τα σκηνοθετικά ευρήματα είναι επιτυχημένα. Αντίθετα σε αυτό εδώ, η ιστορία δεν αιφνιδιάζει, είναι εξαρχής προβλέψιμή. Αντιληπτά στο κοινό -πριν καν φανερωθούν- μυστικά και ντοκουμέντα μιας ηλικιωμένης γυναίκας, που σταδιακά ξεσκεπάζονται, μπροστά στα μάτια της κόρης της κι ενός φαινομενικά άγνωστου άντρα, που ρίχνουν βαριά σκιά, ιδίως στον Ματίας, κατά τη διάρκεια του εκκολαπτόμενου του ειδυλλίου με τη Χλόη. Όλο αυτό θυμίζει το κάπως ξεπερασμένο- για το σινεμά- κλασσικό γαλλικό μπουλβάρ του Σασά Γκιτρί με μια μίξη από το αμερικάνικό οικογενειακό ανθρωπόδραμα του Ευγένιου Ο’Νηλ, δοσμένο και με θρησκευτικού τύπου ηθικά διδάγματα(πέριξ του θέματος των εξωσυζυγικών σχέσεων και των επιπτώσεων τους).
Ο Ισραελ Χόροβιτς επιλέγει τρεις πρωτοκλασάτους οσκαρικούς ηθοποιούς, δοκιμασμένους και στο θεατρικό σανίδι, την 80χρόνη Μάγκι Σμιθ, τον 67χρόνο Κέβιν Κλάιν και την 54χρόνη Κρίστιν Σκοτ Τόμας, να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, να κρατάνε πάνω τους το έργο, αβοήθητοι όμως από το ντεμοντέ κείμενο αλλά σίγουρα ιδανικό… για τις γιαγάδες μας.

Ιάκωβος Γωγάκης

 

 

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top