Η σχέση του Λένον και της Γιόκο Ονο δεν ήταν μόνο θυελλώδης. Ήταν και δημιουργική. Το Above Us Only Sky εξερευνά το εμβληματικό ” Imagine”
Κριτική από το In-Edit Θεσσαλονίκης Δέσποινα-Ηλέκτρα Βούλγαρη
Ένα από τα πιο σημαντικά τραγούδια του 20ου αιώνα, ένας από τους πιο επιδραστικούς δίσκους της σύγχρονης μουσικής, ένας από τους πιο εμβληματικούς τραγουδοποιούς της μουσικής ιστορίας είναι το κατάλληλο υλικό για ένα κλασικό μουσικό ντοκιμαντέρ, που καταγράφει και συγκινεί.
Το “Above Us Only Sky” του Michael Epstein αναμειγνύει πλούσιο αρχειακό υλικό του 1971 με σύγχρονες συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών για τη σύνθεση του “Imagine” ως τραγουδιού και του ομώνυμου δίσκου.
Η κάμερα ακολουθεί τον John Lennon και τη Yoko Ono στο σπίτι τους και στούντιο στην αγγλική εξοχή, έξω από το Λονδίνο, αποκαλύπτοντας το βάθος της δημιουργικής τους σχέσης και τον καθοριστικό καλλιτεχνικό ρόλο της Ono στο εμβληματικό “Imagine”. Δανείζεται λέξεις από το βιβλίο της Ono, ντύνει με εικόνες της το εξώφυλλο του δίσκου, συμμετέχει σε διαδηλώσεις υπέρ της ειρήνης μαζί της. Πέρα όμως από τη συμβολή της Ono στο καλλιτεχνικό έργο του Lennon, γίνεται φανερό μέσα από το ντοκιμαντέρ σε ποιο σημείο μετά τη διάλυση των Beatles βρίσκεται το πρώην Σκαθάρι μουσικά, πολιτικά, προσωπικά.
Ενώ η προσωπικότητα του Lennon και ο αντίκτυπος της σχέσης του με την Ono σκιαγραφείται ξεκάθαρα, ελάχιστα μαθαίνουμε για την πλευρά της ίδιας, μίας ιδιαίτερης καλλιτεχνικής περσόνας, που ήταν γνωστή σε έναν πολύ κλειστό κύκλο κι έγινε παγκοσμίως γνωστή για τον Lennon και τη σχέση τους. Πέρα από την παιδική της ηλικία στην Ιαπωνία και κάποιες πτυχές της εννοιολογικής τέχνης με την οποία καταπιανόταν κι η οποία επηρέασε τον Lennon, τα υπόλοιπα γύρω από την εικόνα της παραμένουν μυστήριο.
Με ελάχιστες αναδρομές στο παρελθόν και με μόνο την παρουσία του George Harrison ως μουσικού στην παραγωγή του δίσκου να θυμίζει τους Beatles, με φόντο το κίνημα υπέρ της ειρήνης που απασχολούσε την πολιτική επικαιρότητα της εποχής, το “Above Us Only Sky” δίνει μία γεύση του πολιτικού κλίματος της δεκαετίας των ‘70s, αλλά και της δημιουργίας ενός δίσκου ως δημιουργική, καλλιτεχνική διαδικασία. Η ταινία είναι μία μοναδική ευκαιρία να κρυφοκοιτάξουμε στα παρασκήνια της μουσικής ιστορίας, δικαιώνοντας έτσι το σύνθημα του In- Edit Music Film Festival: “μουσική από τα παρασκήνια, μουσική για τα μάτια”.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...