Realite (Reality)
Της Μερόπης Κυριάκου-Κακοπιέρου
Ο Quentin Dupieux (Rubber, Wrong) αφήνει και πάλι τη φαντασία να αναλάβει τα ινία, καταφέρνοντας ένα πολυνηματικό φιλμ, που ομοιάζει με αίθουσα κατόπτρων. Η μοναδική παρουσία πραγματικότητας περιορίζεται στο όνομα ενός κοριτσιού. Το “Realite” άνοιξε την προηγούμενη Τρίτη 5 Μαΐου 2015, αποκλειστικά στο IFC Center της Νέας Υόρκης.
Ένα μικρό κορίτσι η Reality(Kyla Kenedy) βρίσκει μια VHS στα σπλάχνα ενός κάπρου, τον οποίο ο πατέρας της προορίζει για βαλσάμωση. Έχοντας τη πεποίθηση πως η κασέτα κρύβει κάποιο μεγάλο μυστικό συζητά το θέμα με τους γονείς της οι οποίοι διαψεύδουν την ύπαρξη του αντικειμένου και το παρουσιάζουν ως αποκύημα της φαντασίας της. Παράλληλα ένας τηλεοπτικός παρουσιαστής με κοστούμι αρουραίου, ο οποίος φιλοξενεί μια εκπομπή μαγειρικής πλήττεται από μια ακατανίκητη αίσθηση φαγούρας. Πιστεύοντας ότι του προκαλείται από έκζεμα την ύπαρξη του οποίου επιβεβαιώνει μόνο ο ίδιος, επισκέπτεται έτσι το γιατρό του για να του πει πως όλο αυτό βρίσκεται μέσα στο κεφάλι του.
Ένας εικονολήπτης ο Jasson(Alain Chabat), ο οποίος εργάζεται για την εκπομπή μαγειρικής θέλει να χρησιμοποιήσει τον Dennis στην ταινία του η οποία θα φέρει το τίτλο «Waves»(Κύματα). Επίκεντρο της υπόθεσης θα αποτελούν οι τηλεοράσεις που πρώτα θα κάνουν τους ανθρώπους ηλίθιους και στη συνέχεια θα τους σκοτώνουν. Ο Jonathan Lambert επανασυνδέεται με τον Dupieux και ενσαρκώνει τον τηλεοπτικό παραγωγό Bob. Συμφωνεί με τον Jasson να αναλάβει τη ταινία του εάν ο τελευταίος καταφέρει εντός 48 ωρών να του παρουσιάσει μια οσκαρική κραυγή θανάτου η οποία θα αποτελεί τη κατάληξη των ανθρώπων που θα πεθαίνουν από τις τηλεοράσεις. Πριν ο Jason φέρει εις πέρας αυτό που του ζητήθηκε ανακαλύπτει πως η ταινία του υπάρχει ήδη κινηματογραφικά αλλά και ο ίδιος υπάρχει εις διπλούν. Ο John Glover υποδύεται τον ιδιοφυή σκηνοθέτη Zog ο οποίος επί της ουσίας θα μπορούσε να είναι ο ίδιος ο Dupieux. Οι δρόμοι των δυο σκηνοθετών πραγματικού και φανταστικού διασταυρώνονται δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα χιουμοριστική στιγμή.
Η πλοκή είναι πολυδιάστατη με τα όσα εκτυλίσσονται, να υφαίνουν τη τελική εικόνα καταφέρνοντας ένα καλό και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Θεματικά το «Realite» δεν υποδεικνύει τίποτε το καινοτόμο, απεναντίας, θυμίζει μερικές ακόμη παραγωγές της χρονιάς που μας πέρασε, οι οποίες έθιξαν τις ίδιες ιδέες, περί της συγχώνευσης πραγματικότητας και φαντασίας. Η χρωματική υφή του φιλμ θυμίζει κάτι από 70’, επιλογή καθόλου τυχαία, αφού ο Dupieux έχει προ-πολλού δείξει το σχολιαστικό του ενδιαφέρον στα B-Movies το οποίο διακρίνεται στους χαρακτήρες του, αλλά και στα όσα διηγείται. Αφήνει για άλλη μια φορά το κοινό του διαιρεμένο: σε όσους η αισθητική του φαίνεται θεμιτή και σε όσους την απορρίπτουν ως ακαταλαβίστικη.
About the author: Μερόπη Κυριάκου-Κακόπιερος
Has 51 ArticlesΗ Μερόπη εργάστηκε για μια πενταετία ως πολιτιστικός συντάκτης, σε Κυπριακή πρωινή εφημερίδα μέσα στην οποία παράλληλα ασχολήθηκε με την παραγωγή θεατρικών παραστάσεων, ταινιών μικρού μήκους, όπως και με την επιμέλεια εικαστικών εκδόσεων. Τώρα ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη ως δασκάλα στα ελληνόφωνα σχολεία της παροικίας και ετοιμάζεται να εκδώσει το πρώτο της παιδικό παραμύθι, ενώ παράλληλα αρθρογραφεί ως συντάκτης στο Screeneye.net
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...