A Hard Day
Έγκλημα,Θρίλερ, 111′, Νότια Κορέα 2014
Πρωτότυπος Τίτλος: Kkeut-kka-ji-gan-da Γλώσσα: Κορεάτικα
Του Kim Sung Hoon
Με τους Sun-kyun Lee, Jang In-sub, Man-sik Jeong
Γράφει η Ελένη Ανδρεάδου
Ο ντετέκτιβ Gun-Soo μπλέκει σε μια απίστευτη περιπέτεια, που κινείται στα όρια της παράλογης κακοτυχίας, στη διαδρομή προς την κηδεία της μητέρας του.
Διαφθορά, βρώμικο χρήμα, ξεπούλημα συνειδήσεων, δωροδοκίες, ναρκωτικά, βία και η χρεοκοπία του σύγχρονου κοινωνικού οικοδομήματος είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν τον δημιουργικό οίστρο του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Kim Sung Hoon, σ’ αυτή την ταινία δράσης.
Δανειζόμενο χαρακτηριστικά ταινιών θρίλερ με έντονο σασπένς, το “A hard day” διακρίνεται όχι για την θεματολογική του πρωτοτυπία αλλά κατεξοχήν για την ιδιότυπη και εφευρετικά δοσμένη του βία που αγγίζει, κάποιες φορές, την κωμωδία ακόμα και την παρωδία μέσα στην υπερβολή του.
Με ξεκάθαρη κινηματογράφηση ο χαρακτήρας της ταινίας διαφαίνεται από το πρώτο μόλις λεπτό, ενώ η ένταση κορυφώνεται με την προοδευτική πολυπλοκότητα της πλοκής.
Η γραμμικότητα του αφηγηματικού άξονα διακόπτεται σε μικρές ελεγχόμενες δόσεις κυρίως από flash back. Κάθε καδράρισμα αποκλείει τη σταθερότητα της εικόνας, η αγωνία επιτείνεται με τη βοήθεια των “αυθαίρετων” γωνιών λήψης, τις γρήγορες εναλλαγές πλάνων, τα επίμονα κοντινά και την αποσπασματικότητα.
Ο κεντρικός ήρωας βρίσκεται σε μια αλληλοτροφοδοτούμενη σχέση με την παράνοια μιας πραγματικότητας, ισορροπώντας σε ακρότητες μέσα σ’ένα σκοτεινό και κλειστοφοβικό παρασκηνιακό φόντο.
Ο Kim Sung Hoo μεροληπτεί ανοιχτά υπέρ του ήρωά του, γονιμοποιώντας ένα είδος ηρωισμού στην-αρχικά τουλάχιστον-εγωπαθή και δειλή του στάση ζωής. Στο τέλος η τύχη τού χαρίζεται απλόχερα “δικαιώνοντας” τον για την τολμηρή του ασέβεια απέναντι σε ηθικούς και κοινωνικούς κανόνες.
Οι ερμηνείες είναι μοναδικά δομημένες, απόλυτα εναρμονισμένες με τις κινηματογραφικές συντεταγμένες του Sung Hoo, ευανάγνωστες και χωρίς υπαινικτικές προεκτάσεις, ιδιαίτερα από τις δυο κεντρικές φυσιογνωμίες Lee Sun Kyun και Cho Jin Woong, που “λεηλατούν” τον φακό με πληθωρική υποκριτική λιτότητα. Εν τέλει κερδίζουν το θεατή χωρίς να υποκινούν τη συμπάθειά του, διατηρώντας μέχρι τέλους την καταχρηστική απρέπεια της επιφανειακής τους βουλιμίας, που τους ωθεί σε μια ηδονικά αυτάρεσκη αναμέτρηση μέχρι τελικής πτώσεως, έχοντας πιθανόν ξεχάσει το κίνητρο της αρχικής τους αντιπαράθεσης.
Η ταινία προβλήθηκε μεταξύ άλλων στα Φεστιβάλ Καννών, Τορόντο και Λονδίνου
About the author: Ελένη Ανδρεάδου
Has 24 ArticlesΜε εξειδίκευση στον κινηματογράφο από το μεταπτυχιακό τμήμα Πολιτιστικής Διαχείρησης του Παντείου Πανεπιστημίου , η Ελένη βρέθηκε στο χώρο της κριτικής το 2004 ως η βασική συνεργάτιδα ηλεκτρονικού Cine-περιοδικού. Παράλληλα με την ιδιότητα της αυτή, αρθρογραφούσε σε έντυπα πολιτιστικά ποικίλης ύλης. Γνωρίζει όσο λίγοι το ασιατικό σινεμά και ιδιαίτερα την κορεάτικη κουλτούρα. Είναι σύμβουλος τηλεοπτικού σταθμού της Θεσσαλονίκης για την έλευση - προώθηση και προβολή κορεατικών τηλεοπτικών σειρών για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση.Διαθέτει επίσης το δικό της blog http://asianmoviesanddrama.bravesites.com/
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...