18
ΜΑΡΤΙΟΥ
2020
screeneye.gr
No Comments 15 Views

Τίποτα Δεν Τελειώνει Κύριε Κόλινς

dannycollinsgreekposter

dannycollinsp

Δράμα/ Κωμωδία, 106′, Η.Π.Α 2015

Πρωτότυπος Τίτλος: Danny Collins

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Νταν Φόγκελμάν

Με τους Αλ Πατσίνο, Ανέτ Μπένινγκ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Μπόμπι Καναβάλε, Νταν Φόγκελμαν, Τζένιφερ Γκάρνερ

Η ταινία σηματοδοτεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αμερικανού σεναριογράφου Νταν Φόγκελμάν, πυροδοτούμενη από ένα υπαρκτό συμβάν, το γράμμα του Τζον Λένον το 1971 προς τον ταλαντούχο συμπατριώτη του μουσικό Στιβ Τίλστον, με το θρυλικό “σκαθάρι” να ανιχνεύει τις προθέσεις του άγνωστου δημιουργού, για κάποιου είδους μεταξύ τους συνεργασία. Το γράμμα έφτασε στον παραλήπτη 34 χρόνια αργότερα, στερώντας του τη φήμη, ίσως και μια μεγάλη καριέρα. Ο Νταν Φόγκελμάν αναζωογονεί αυτό το γεγονός, αφήνει τη φαντασία του να οργιάσει, αντικαθιστά τον Τίλστον και σκαρφίζεται τον νάρκισσο ροκά, ονόματι…Ντάνι Κόλινς.

dannycollins2

Στην εναρκτήρια αλλά και στην τελευταία σκηνή, που μας θύμισαν το “Σχεδόν Διάσημοι” του Κάμερον Κρόου, βλέπουμε τον ήρωα μας στην παιδική του ηλικία, σε μια συνάντηση με έναν από τους φημισμένους μουσικοκριτικούς της Βρετανίας, που ψάχνει προικισμένα εκκολαπτόμενα ταλέντα. Τέσσερις δεκαετίες μετά, ο “σταυροφορεμένος” βαψομαλλιάς Ντάνι Κόλινς( Αλ Πατσίνο), είναι πλούσιος, είναι άσωτος, είναι αλαζών, είναι ο ορισμός του “sex drugs and rock n roll”. Τρεις φορές παντρεμένος, ζει τώρα σε έπαυλη με μια μικρή μπίμπο χαζοβιόλα και με το συναυλιακό του κοινό, όλα αυτά τα χρόνια, να είναι το ίδιο. Η καθημερινότητα του διαταράσσεται, από το γράμμα που θα του δώσει ο ατζέντης του (  Κρίστοφερ Πλάμερ), γραμμένο από τον Τζον Λένον. Υπαρξιακές ανησυχίες αρχίζουν να τον ζώνουν. Αποφασίζει να κάνει στροφή 180 μοιρών και να ψάξει να βρει στο Νιου Τζέρσεϊ το χαμένο του παιδί , ο καρπός μιας εφήμερης σχέσης του, ταυτόχρονα αναζητώντας νέους έρωτες…στα κυβικά του,  αρχής γενομένης από την υπεύθυνη του ξενοδοχείου που διαμένει(Ανέτ Μπένινγκ).

dannycollins3

Είναι το είδος της ταινίας που κινείται εντός των ελεγχόμενων ορίων μιας καθιερωμένης-στρογγυλεμένης αμερικάνικης δραμεντί και δεν σκοπεύει να χαράξει νέους δρόμους, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Η συνένωση προσώπων και καταστάσεων υλοποιείται βασιζόμενη στην πεπατημένη οδό στενάχωρων γεγονότων(διανθισμένων με χιούμορ για να αποφορτίζεται η ατμόσφαιρα), εν προκειμένω μιας ύπουλης νόσου, για να είμαστε ακριβείς δύο τον αριθμό, μια στον εγγονό και μια στο γιο, κραυγαλέες συμπτώσεις που έρχονται και τέμνουν χωροχρονικά, με την προσπάθεια του κεντρικού προσώπου να σπάσει τον πάγο και να κερδίσει τον χαμένο χρόνο. Συμβάλει σε αυτό και ο Σαιξπηρικός αφορισμός ” Όταν το χρήμα προηγείται, όλες οι πόρτες ανοίγουν”, με τον σκηνοθέτη να τοποθετεί σε περίοπτη θέση τα αμέτρητα δολάρια του Ντάνι Κόλινς, μια τακτική που θα λέγαμε κακώς δεν υπονομεύεται από τον Νταν Φόγκελμάν, αντίθετα δείχνει να την επικροτεί. Το ειδύλλιο του με την Μαίρι (μάνατζερ ξενοδοχείου) είναι διασκεδαστικό, γεμάτο πειράγματα και ατάκες, αποδεικνύει ότι το φλερτ δεν γνωρίζει ηλικία, θα το θέλαμε -ίσως- λιγότερο συμβατικό, από τη στιγμή που του λείπει ακόμα και το φιλί.

dannycollins1

Ωστόσο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, εμφανίζονται σποραδικές υπόγειες εσωτερικές ζυμώσεις που ακτινοβολούν, φανερώνοντας την οδύνη του διάσημου καλλιτέχνη να επιτύχει τη ψυχική του λύτρωση( κάτι παρόμοιο με το “Somewhere” της Κόπολα), αποκαθιστώντας τις οικογενειακές του σχέσεις, γυρίζοντας σελίδα στο μουσικό του ρεπερτόριο, παλεύει με τα όρια του, για αυτές τις αλλαγές , μα η δύναμη της συνήθειας, της εύκολης πρόσβασης στις ουσίες, ο φόβος του επαγγελματικού ρίσκου, τον δεσμεύουν και τον αποκρούουν.

Ο 74χρόνος Άλ Πατσίνο, σε διάστημα λίγων μηνών, ερμηνεύει για δεύτερη φορά( προηγείται το ” The Hubling”),μια πλευρά της δικιάς του ζωής, έχει το ελεύθερο από τον Φόγκελμάν να αυτοσχεδιάσει, η παρουσία του μπορεί να θεωρηθεί υπεροπτική, είναι όμως και γοητευτική, ο Πατσίνο είναι δυναμίτης, συνδέεται άριστα με όλους τους συμπρωταγωνιστές του, καλύπτει στο μέτρο του δυνατού τις σκηνοθετικές παλινωδίες και προσφέρει μια κάποια λύτρωση, στον χαρακτήρα του Ντάνι Κόλινς.

“Τίποτα Δεν Τελειώνει Κύριε Κόλινς” από 2/4 στους κινηματογράφους σε διανομή Odeon

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top