08
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2022
screeneye.gr
No Comments 20 Views

Εκεί που Ζούμε

ekei pou zoume3

ekeipouzoume2

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Ημέρα γενεθλίων κι όλα πηγαίνουν ανάποδα.
Ένα αγωνιώδες κι ανατρεπτικό 24ώρο, βιώνει ο εργένης- δικηγόρος Αντώνης Σπετσιώτης, έχοντας να διαχειριστεί μια εν δυνάμει έξωση για απλήρωτα νοίκια, την ετυμηγορία της δικαστού, σε μια υπόθεση όπου κεντρικό πρόσωπο είναι η μητέρα του καλύτερου του φίλου, την επανεμφανίσει της πρώην του και τη σχέση με τους διαζευγμένους γονείς του, σε μια διαχρονική κατάσταση ανάμεσα στους δύο γονείς , όπου ο νεαρός δικηγόρος, μετατρέπεται σε μπαλάκι του πινγκ πονγκ.
Το έργο βασίζεται στο μυθιστόρημα του 43 χρόνου συγγραφέα από τη Λευκωσία Χρίστου Κυθρεώτη και σκηνοθετείται από τον Σωτήρη Γκορίτσα (Βαλκανιζατέρ, Μπραζιλέρο).
Ανάλαφρο μεν, κωμικοτραγικό, καυστικό και ουσιώδες δε, το έβδομο κατά σειρά έργο του επιτυχημένου σκηνοθέτη , διατηρεί πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των προγενέστερων ταινιών του, όπως επί παραδείγματι είναι η παράλογη ελληνική καθημερινότητα, ο ρόλος της ελληνικής επαρχίας και της μικροκομπίνας.
Ο Σωτήρης Γκορίτσας χρησιμοποιεί τον πρωταγωνιστή της ιστορίας- τον οποίο ερμηνεύει με μεγάλη άνεση ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος- για να διερευνήσει εύστοχα στον πυρήνα της ιστορίας, τον περίπλοκο συνδυασμό της επαγγελματικής, οικογενειακής και προσωπικής ζωής των σύγχρονων νέων, που βαλτώνουν σχεδόν σε όλους τους τομείς και βιώνουν το άγχος, τις προσωπικές κρίσεις και τη μοναξιά, χωρίς να φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη.
Αποφεύγει τη δραματοποίηση καταστάσεων και την μοιρολατρική άποψη, ότι τίποτα δεν αλλάζει κι ότι τα χειρότερα έπονται. Αντιθέτως, ωθεί το κοινό στο να κοιτάξει και την αισιόδοξη πλευρά και μας θυμίζει για τις σχέσεις και τους έρωτες , το φινάλε της ταινίας « 500 μέρες με τη Σάμερ» του Μαρκ Γουέμπ και για τις οικογενειακές σχέσεις, την ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ « Μεγαλώνοντας».
Η ταινία διαθέτει μία καλοδουλεμένη δομή και υπερβολικά προσεγμένες εναλλαγές από σκηνή σε σκηνή, στη λογική της σειράς του αλφαβήτου. Aυτή είναι και η αδυναμία της, δηλαδή η απουσία μιας πιο ελεύθερης-αυθόρμητης, οπτικής.
Ρεσιτάλ ερμηνείας από τους παλιούς και καινούριους συνεργάτες του Σωτήρη Γκορίτσα, από τους Στέλιο Μάινα, Μάκη Παπαδημητρίου, Χριστίνα Τσάφου , Μαρία Καλλιμάνη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Ναταλία Τσαλίκη, Αργύρη Μπακιρτζή, Γιούλικα Σκαφιδά, Τάκη Σακελλαρίου, Μαίρη Μηνά, Λένα Παπαληγούρα, Ωρόρα Μαριόν και από την Λένα Κιτσοπούλου.
Η βραδινή σεκάνς στον αυτοκινητόδρομο της εθνικής και η θυελλώδης εξέλιξη της συνύπαρξης πατέρα ( Στέλιος Μάνας) και γιου (Προμηθέας Αλειφερόπουλους), ίσως αποτελεί την πιο ισχυρή –από κάθε άποψη- στιγμή του έργου. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου αναλαμβάνει για μια ακόμη φορά να «ντύσει» το σάουντρακ, σε ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα, με τον τελευταίο να παραμένει εν έτει 2022, παραδοσιακά «ροκ».

“Εκεί που Ζούμε” από την Πέμπτη 27/10 στους κινηματογράφους

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top