19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 139 Views

Επιστροφή στο Ρινγκ(Grudge Match)

400x5932

Grudge-MatchΚωμική περιπέτεια, 113΄, ΗΠΑ 2013

Του Πίτερ Σίγκαλ

Με τους: Σιλβέστερ Σταλόνε, Ρόμπερτ ντε Νίρο, Κιμ Μπάσινγκερ, Άλαν Άρκιν, Κέβιν Χαρτ

Η αντιπαλότητα των δύο γηρασμένων πρώην πυγμάχων  Χένρι «Ρέιζορ» Σαρπ (Στιλβέστερ Σταλόνε) και Μπίλι «Δε Κιντ» ΜακΝτόνεν (Ρόμπερτ ντε Νίρο), δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο παρότι έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που μονομάχησαν για τελευταία φορά πάνω στο ρινγκ. Έχοντας ένα εντυπωσιακό σερί από δεκάδες νικηφόρες αναμετρήσεις και μόλις μία ήττα έκαστος (μαντέψτε από ποιον) οι κορυφαίοι πυγμάχοι των 80ς ετοιμάζονταν για τον υπέρ των πάντων αγώνα που θα αναδείκνυε πιθανότατα και τον καλύτερο, όταν εντελώς ανεξήγητα, ο Ρέιζορ έκανε πίσω δηλώνοντας απλώς ότι εγκαταλείπει την ενεργό δράση. Όλο αυτό το διάστημα ο φαφλατάς ιρλανδός Κιντ, που εν τω μεταξύ άνοιξε night club με τον ίδιο σε ρόλο κωμικού performer, δεν σταματούσε να ισχυρίζεται ότι ο μεγάλος του εχθρός δείλιασε την τελευταία στιγμή λίγο πριν δοθεί ο προγραμματισμένος «τελικός». Αντίθετα, ο περισσότερο διακριτικός και χαμηλών τόνων Ρέιζορ δουλεύει ως εργάτης και έχει αφήσει πίσω του το παρελθόν. Όμως ένα τηλεοπτικό αφιέρωμα στα μεγάλα ντέρμπι του αθλητισμού επαναφέρει στο προσκήνιο τη μεγάλη έχθρα των 2 πυγμάχων και αποκαλύπτει τους πραγματικούς λόγους της αποχώρησης του Ρέιζορ.   

grudge-match-robert-de-niro-sylvester-stallone-3

Ουσιαστικά μιλάμε για ένα φιλμ που αποτίει τιμή και σεβασμό σε μια μυθική πλέον κινηματογραφική εποποιία, αυτή των τελών 70ς- αρχές 80ς, όπου τα γάντια του μποξ είχαν τη δύναμη και κάνουν σκόνη όχι μόνο τα ταμεία αλλά και τα βραβεία Όσκαρ. Ο «Ρόκι» του Σταλόνε που ήταν υποψήφιος για τα ‘Όσκαρ Α αντρικού ρόλου αλλά και πρωτότυπου σεναρίου στην ταινία του Τζον Άβιλντσεν – που κέρδισε πάντως το Όσκαρ καλύτερης ταινίας απέναντι στον «Ταξιτζή» των Σκορσέζε- Ντε Νίρο: άλλος ένας λόγος λοιπόν για την αντιπαλότητα των 2 σταρ του έργου (!)- και το «Οργισμένο είδωλο» του Μάρτιν Σκορσέζε, που χάρισε το Όσκαρ ερμηνείας στον Ντε Νίρο για τη σαρωτική ερμηνεία του ως Τζέικ Λα Μότα, είναι τα 2 φιλμ που εμπνέουν τον Πίτερ Σίγκαλ στη δημιουργία του «Επιστροφή στο ρινγκ».

Η εικόνα φυσικά των δύο σιτεμένων σταρ ανεβασμένων στο ρινγκ να παλεύουν με τα σορτσάκια, τα γάντια και τις… ρυτίδες τους (ας έχει κάνει πλαστικές ο 67χρονος Σλάι: τα χρονάκια του δεν κρύβονται) θα μπορούσε να είναι καταστροφική για το ίματζ της ταινίας. Ο Πίτερ Σίγκαλ όμως, σκηνοθέτης μεταξύ άλλων του «Get Smart» και του «Ασκήσεις ηρεμίας» έχει τον αυτοσαρκασμό στο αίμα του.

Το κωμικό tribute του έχει πιασάρικους χαρακτήρες, ρυθμό, καλοσχεδιασμένη πλοκή που γεφυρώνει κατάλληλα το χρονικό κενό μεταξύ 80ς και σήμερα και συνεχή κλεισίματα ματιού στους σινεφιλικούς μύθους: από την καταπληκτική φόρμα της Μπάσινγκερ, του απόλυτου sex symbol των 80s ελέω «91/2 βδομάδων», μέχρι την προπόνηση του Σταλόνε που σέρνει ακόμη αυτοκίνητα όπως το μακρινό 1976. Επιπλέον η αναπόφευκτη γλυκόπικρη νοσταλγία που αναδύεται δεν γίνεται ποτέ μελό ή άστοχη, κυρίως χάρη στις θανατηφόρες ατάκες του Ρίκμαν που προπονεί το Σταλόνε και βάζει στη θέση τους τα πράγματα αλλά και τους δεινόσαυρους πυγμάχους.

GRUDGE-MATCH-Green-620x350

Εν κατακλείδι, δεν είναι κακή αυτή η πυγμαχική κόντρα γηραιών… βαρών. Την περιμέναμε σαφώς χειρότερη. Αντιθέτως μας κράτησε το ενδιαφέρον και την περιέργεια για το… που το πάει μέχρι το τέλος, ενώ διαθέτει επιπλέον την ποιότητα των ερμηνευτών – κυρίως των β ρόλων αλλά και του Ντε Νίρο, ο οποίος ακόμη και στα πιο μέτρια φιλμ του δίνει κάτι από τον παλιό καλό εαυτό του- κι ένα σενάριο που ξεφεύγει από τα κλισέ χάρη στους εύστοχους κωμικούς διαλόγους που τονίζουν τη χρονική αντίθεση του χτες με το σήμερα. Το μεγαλύτερο βάρος βέβαια πέφτει στους δύο σταρ και τις μπριόζικες αναφορές στα προσωπικά τους. Γυναικάς, καταφερτζής κι αδιόρθωτο ρεμάλι ο Δε Κιντ του Ντε Νίρο έρχεται σε πλήρη κόντρα με τον ευαίσθητο, εσωστρεφή και με καλλιτεχνική φλέβα (sic) Ρέιζορ του Σταλόνε. Φυσικά ο λόγος της έχθρας τους δεν θα μπορούσε να ήταν άλλος από μια γυναίκα. Η Μπάσινγκερ είναι το ιδανικό πρόσωπο για να μπει στη μέση του κάδρου και να γίνει ο καταλύτης μιας αντρικής έχθρας που κρατάει καλά σε βάθος χρόνου. Το φινάλε κλείνει ιδανικά την αντιπαλότητα τους, βάζοντας credits σε μια μυθική και παλιομοδίτικη εποχή που έχει όμως την αξία της ακόμη και σήμερα.

Η “Επιστροφή στο Ρινγκ” από 16/1 στους κινηματογράφους σε διανομή Village

About the author:
Has 57 Articles

Γεννήθηκε στη Νίκαια και μεγάλωσε στον Πειραιά. Το μικρόβιο του σινεμά το κόλλησε στο ΣΙΝΕΑΚ τη μόνη πλέον αίθουσα της πόλης- κάποτε είχε 10. Βρίσκει το αμερικανικό σινεμά ασυναγώνιστο τεχνικά, το ευρωπαϊκό συγκινητικά ουμανιστικό και το ασιατικό από άλλο πλανήτη- δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό. Αγαπάει την Ανδαλουσία και το Παρίσι, ενώ θα μπορούσε να ζει μόνιμα σε ένα αεροδρόμιο όπως ο Τομ Χανκς στο «Terminal». Η λαχτάρα του για σινεμά είναι ακόρεστη. Όπως είπε κι ο αγαπημένος του Αντονιόνι «κάνουμε ταινίες για να γίνουμε πιο υπέροχοι». Εκείνος αρκείται στο να «βλέπουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες: αν έτσι γίνουμε πιο υπέροχοι, ακόμη καλύτερα». Από το 1995 εργάζεται ανελλιπώς ως κριτικός κινηματογράφου.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top