20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 24 Views

Φύγαμε

fygame1

fygame2

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Ανεξάντλητες κινηματογραφικές ιστορίες , εξακολουθούν να προσφέρουν στο δυτικό κόσμο οι Ιρανοί καλλιτέχνες. Η ταινία « Φύγαμε» αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους απόπειρα του υιού, ενός από του πιο προβεβλημένους μα -ταυτόχρονα- και καταπιεσμένους σκηνοθέτες της χώρας του, του Τζαφάρ Παναχί.
Ο Πανάχ Παναχί. ακολουθεί την πεπατημένη οδό και του πατέρα του( Ταξί) , πρωτίστως δε, του πρωτομάστορα του είδους, του Αμπάς Κιαροστάμι .
Ο Κιαροστάμι, επέλεξε το χώρο του αυτοκινήτου , σε μια σειρά από ταινίες, με επιστέγασμα την ταινία « Η Γεύση του Κερασιού».
Χρησιμοποίησε μια πολύπλοκη ανάμειξη, στατικών και κινούμενων πλάνων, όπως επίσης χρησιμοποίησε στις road movies  του, τον ακατάπαυστο λόγο αλλά και τις μεγάλες παύσεις, μαζί με την εξαιρετική ανάδειξη των αντιφάσεων της ιρανικής επαρχίας,

των αντιφάσεων της ιρανικής κοινωνίας.

Το ιρανικό road movie, διδάσκεται στις κινηματογραφικές σχολές του Ιράν, αποτελεί σήμα κατατεθέν της χώρας και για τον Πανάχ Παναχί ήταν μια επιλογή, που του προσέφερε ένα ασφαλές πεδίο να κινηθεί στα πρώτα του βήματα,  στην 7η τέχνη.
Το γεγονός αυτό, ουδόλως μειώνει τη δυναμική της ταινίας, ούτε την ίδια την ιστορία και τους συμβολισμούς της.
Οι συμβολισμοί, οι αλληγορίες, δίνουν και παίρνουν στο ιρανικό σινεμά κι εδώ προβάλλονται με σαφήνεια, υποβοηθούμενοι κι από τις 4 εξέχουσες ερμηνείες.
Δύο αγόρια, οι γονείς τους κι ένα σκυλί, μέσα σε ένα αυτοκίνητο ταξιδεύουν, μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα. Αρχικά, ο προορισμός τους αφήνεται μετέωρος. Αργότερα αντιλαμβανόμαστε, πως ένα από τα δύο παιδιά, οδηγείται στα σύνορα για να φύγει από τη χώρα.
Μικρές αλλά υπαρκτές οι δόσεις μελαγχολίας, με τον νεαρό Παναχί να επενδύει στους άρρηκτους οικογενειακούς δεσμούς και των «πέντε» μελών.
Η βασική αλληγορία κι ο ξεκάθαρος συμβολισμός της ταινίας, βρίσκονται στα 43 χρόνια μετά την Ισλαμική Επανάσταση και στην αποτυχία της, να εμπνεύσει του Ιρανούς, που όσοι μπορούν να δραπετεύουν από τη χώρα, το κάνουν. Άλλοι μένουν κι αγωνίζονται, όπως ο πατέρας του σκηνοθέτη, όπως οι χιλιάδες διαδηλωτές των ημερών.
Τις απόκοσμες ομορφιές του Ιράν, ο Παναχί τις αναδεικνύει , με κάθε τρόπο, με κάθε συμβατικό ή ευφάνταστο τρόπο.

“ Φύγαμε” από την Πέμπτη 3/111 στους κινηματογράφους

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top