16
ΙΟΥΝΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 60 Views

Hattrick( Το Γύρισμα της Τύχης)

hatrick1

hatrick1

Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης

Η πλούσια ιρανική κινηματογραφία, σπανίως μας αφήνει να την ξεχάσουμε. Από τη μία ξεπηδάνε οι συνεχιστές της  σχολής του μαγικού ρεαλισμού, της πρώτης περιόδου του Ιρανικού ρεύματος ( από τη δεκαετία του ‘60 και μετά) , όπως ήταν ο   Κιαροστάμι κι όπως είναι ο Μαχμαλμπάφ και από την άλλη βρίσκουμε τους συνεχιστές της δεύτερης φάσης του ιρανικού νέου ρεύματος, οι οποίοι ενδοσκοπούν στα κοινωνικά προβλήματα της σύγχρονης ζωής, όπως είναι οι Φαραντί κι ο Παναχί.

Ο 46 χρόνος Ραμτίν Λαβαφί, ανήκει στη δεύτερη ομάδα. Βρίσκεται σκηνοθετικά  πιο κοντά στη φιλοσοφία των πρόσφατων ταινιών του Τζαφάρ Παναχί, όπως είναι η “Κλειστή Κουρτίνα”, το Οφσάιντ και σεναριακά βρίσκεται κοντά στον Ασκάρ Φαραντί ( About Elly). Βέβαια, η ιστορία του είναι επίπεδη και τα καυστικά  νοήματα,  για την ευθυνοφοβία, την  κενότητα των σύγχρονων αστών,  για τις εξαρτήσεις τους και για τα άδικα βάρη που επωμίζονται οι γυναίκες, συμπορεύονται στο τέλος, με ένα μπερδεμένο συμπέρασμα για τον τζόγο και τα προσωπικά πάθη.

Καταπιάνεται με δύο άντρες και δύο γυναίκες κοντά στα 30 τους χρόνια. Το πρώτο ζευγάρι,  είναι παντρεμένο  και το άλλο, βρίσκεται στα διερευνητικά στάδια,  προτού ξεκινήσουν μια σχέση. Ένα τροχαίο ατύχημα κι ο  φόβος οτι έχουν αφήσει πίσω ένα άτομο νεκρό, θα τους οδηγήσει στο σπίτι της ανύπαντρης γυναίκας.

Το έργο,  εξελίσσεται από την αρχή του- και σχεδόν- μέχρι το τέλος του, στο σαλόνι του σπιτιού.

Θα μπορούσε να γίνει  θεατρικό έργο … και με την τεχνική που  σκηνοθετείται τροφοδοτείται  αυτή η θεατρικότητα , όπως είναι για παράδειγμα τα   πλάνα, έχοντας  μέσα στο κάδρο,  όλους τους ήρωες του έργου.

Ένα δυτικοποιημένο κομμάτι της ιρανικής κοινωνίας έχει διαβρωθεί από τον καπιταλισμό,  όπως είναι ο παντρεμένος άντρας, ο οποίος θα βάλει σε κίνδυνο την οικογενειακή του ευτυχία από το πάθος του για το ποδοσφαιρικό στοίχημα ή οι κοινωνικές συνθήκες των άλλων δύο νεαρών παιδιών, που τους αναγκάζουν να πουν ψέματα.

Το γεγονός οτι αποφεύγονται οι “ κακοί” χαρακτήρες… κι όλοι, μέχρι και ο επιπόλαιος σύζυγός, εκπέμπουν  μια καλοσύνη, φανερώνει την επιθυμία του δημιουργού, να δείξει πως δεν είναι οι άνθρωποι κακοί αλλά οι προκλήσεις και οι συνθήκες του σύγχρονου κόσμου, οδηγούν τους νέους, σε μια ροπή προς τον ατομικισμό.

Ωραίες ερμηνείες, από τέσσερα-πέντε μέλη,  της σπουδαίας ιρανικής θεατρικής και κινηματογραφικής σχολής, που εξακολουθεί να βγάζει  εξαιρετικούς ηθοποιούς,

Τις εντυπώσεις κλέβει η πανέμορφη Παρινάζ Ιζαντιάρ.

Από την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top