15
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 9 Views

Το κομψό δημιούργημα του νοτιοκορεάτη Kim Tae Gon ” Οι Αισιόδοξοι”. Κριτική απο Φ. Θεσσαλονίκης

sunshine_boys 1

 

sunshine_boys

 Κοινωνικό Δράμα 85′ Νότια Κορέα 2013, Αγγλικός Τίτλος: Sunshine Boys

του Kim Tae Gon

Ανταπόκριση- Κριτική

Ελένη Ανδρεάδου

 

Μια γλυκιά, καθημερινή, συγκινητική χωρίς περιττολογίες δημιουργία για τη φιλία τριών νεαρών. Κομψή στην απλότητά της, με χιουμοριστικές και αληθινές στιγμές και ένα  κινηματογραφικό  στιλ που  ακολουθεί τη σεναριακή της απλότητα.

Ένα ταξίδι με στόχο απλό όσο και η συνολική δομή της ταινίας, που δεν είναι άλλος από την ευχαρίστηση που προκύπτει όταν ξανασυναντάς φίλους με το αβαντάζ της πρώιμης ενηλικίωσης, που σε εκθέτει πρόωρα σε μια αίσθηση ελευθερίας σχεδόν ηδονικής, που όμως δεν μπορείς ακόμα να διαχειριστείς με ωριμότητα, έστω κι αν η εν λόγω εμπειρία από μόνη της σε σπρώχνει ένα βήμα προς αυτή κατά το τέλος του ταξιδιού.

Η ταινία του Kim Tae Gon δε χρειάζεται ερμηνευτικά κλειδιά ή αποκωδικοποίηση. Είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει χωρίς υποσχέσεις για ορμητικές προσπελάσεις στην ανθρώπινη φύση, κι όμως καταφέρνει παρά τις μικρές της προσδοκίες να συνευρεθεί με το κοινό χτίζοντας την επικοινωνιακή της γέφυρα με υλικά από εμπειρίες που όλοι μας λίγο ως πολύ έχουμε ζήσει.

Μια ταινία που δεν υπονοεί, ούτε υποβάλλει τα κρυμμένα της νοήματα αλλά καταγράφει ένα μικρό απόσπασμα της καθημερινότητας. Ξεκάθαρη και λιτή χωρίς να αναστατώνει, παράγει το νόημά της μέσα από τη γραμμική της αφήγηση, κερδίζοντας τελικά την όποια πρωτοτυπία της ακριβώς γιατί δε χρειάστηκε να καταβάλει καμία προσπάθεια, αλλά σε κερδίζει γιατί γίνεσαι φίλος με τους πρωταγωνιστές και παρακολουθείς την “υποταγή” της στην απλότητα.

 sunshine_boys 1

Η ταινία “οι αισιόδοξοι” κέρδισε τις εντυπώσεις αποσπώντας βραβείο σεναρίου γιατί δεν πάλεψε να γίνει ενδιαφέρουσα χρησιμοποιώντας την πολυπλοκότητα αυτού του κόσμου, ούτε έθεσε υπό αμφισβήτηση τις αξίες και τα ιδανικά του. Εκφράστηκε μέσα από τις εικόνες της χωρίς να αυτοϋπονομεύεται με την υιοθέτηση πολυποίκιλων και περίπλοκων κινηματογραφικών στιλ και εγκατέλειψε την πλοκή της μέσα στη διαφάνεια της ευαναγνωσιμότητάς της.

About the author:
Has 24 Articles

Με εξειδίκευση στον κινηματογράφο από το μεταπτυχιακό τμήμα Πολιτιστικής Διαχείρησης του Παντείου Πανεπιστημίου , η Ελένη βρέθηκε στο χώρο της κριτικής το 2004 ως η βασική συνεργάτιδα ηλεκτρονικού Cine-περιοδικού. Παράλληλα με την ιδιότητα της αυτή, αρθρογραφούσε σε έντυπα πολιτιστικά ποικίλης ύλης. Γνωρίζει όσο λίγοι το ασιατικό σινεμά και ιδιαίτερα την κορεάτικη κουλτούρα. Είναι σύμβουλος τηλεοπτικού σταθμού της Θεσσαλονίκης για την έλευση - προώθηση και προβολή κορεατικών τηλεοπτικών σειρών για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση.Διαθέτει επίσης το δικό της blog http://asianmoviesanddrama.bravesites.com/

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top