Το Μεγάλο Βραβείο του 58ου ΦΚΘ στα καλοτάξιδα “Κοράκια” από τη Σουηδία
Κριτική Δέσποινα-Ηλέκτρα Βούλγαρη
Τα “Κοράκια” του Σουηδού σκηνοθέτη Γιενς Ασούρ ήταν ο μεγάλος νικητής του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Χρυσός Αλέξανδρος- Θεόδωρος Αγγελόπουλος και το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρέινε Μπρίνολφσον.
Ο Άγκνε, ένας επίμονος αγρότης στην επαρχία της Σουηδίας στη δεκαετία του 1970, βρίσκεται αντιμέτωπος με τις κερδοσκοπικές προθέσεις του ιδιοκτήτη του οικοπέδου του και τον εκσυγχρονισμό στις συνθήκες της αγροτικής εργασίας. Πεπεισμένος ότι ο έφηβος γιος του θα αναλάβει τα ηνία του αγροκτήματος, βυθίζεται στα όρια μίας εσωτερικής, βωβής δίνης, όταν θα συνειδητοποιήσει ότι ο γιος του έχει άλλα ενδιαφέροντα από το να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση, που διατηρείται από την προηγούμενη γενιά.
Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του ο διάσημος φωτογράφος Γιενς Ασούρ σκιαγραφεί μία σκληρή ιστορία ενηλικίωσης, το πορτρέτο ενός τσακισμένου ήρωα μέσα από τη δύναμη της εικόνας. Τα καθηλωτικής ομορφιάς κάδρα της ψυχρής υπαίθρου, η έμφαση στα εκφραστικά πρόσωπα, η έλλειψη πολλών διαλόγων συνθέτουν το βαριά τραυματισμένο ψυχισμό ενός ήρωα που επιλέγει την απομόνωση, καθώς απογοητεύεται από τις θυσίες ζωής που δεν δικαιώνονται και δεν μπορεί να καταλάβει το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται για να το ξεπεράσει.
Ψυχογραφική, ανθρωποκεντρική, η ταινία διακρίνεται για τους αργούς ρυθμούς αφήγησης, καθώς το βάρος πέφτει στα καλλιτεχνικά άρτια καρέ, υστερώντας σε αφήγηση, που μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή σε εγρήγορση. Η βαθιά εσωτερική, σχεδόν δωρική ερμηνεία του πρωταγωνιστή αποδίδει εύγλωττα τις σιωπηλές ψυχολογικές διακυμάνσεις του χαρακτήρα που αμφιταλαντεύεται μεταξύ εμμονής και τρέλας μπροστά στα βάρη των οικογενειακών δεσμών και στη δύναμη του αναπόφευκτου. Η σιωπή, το ψυχρό τοπίο, ο σεβασμός του σκηνοθέτη στον ήρωα είναι αυτά που ξεχωρίζουν, σε αυτήν την περισσότερο καλλιτεχνική προσέγγιση, σε μία ιστορία για την ενηλικίωση και την οικογένεια, θέμα που απασχολεί διαχρονικά τον κινηματογραφικό φακό.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
10/04/2024, 18:23 Τοτέμ
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης Η αγάπη, η ενότητα, η αλληλοβοήθεια, η
Διαβάστε Περισσότερα... -
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα...