21
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 10 Views

Πρεμιέρες… από 23 Απριλίου

movies in cinemas
Επιμέλεια- Κριτικές Ιάκωβος Γωγάκης

 

1.Ο Χορός της Πραγματικότητας  

la-danza-de-la-realidadsmall

Φανταστικό βιογραφικό δράμα, 130′, Χιλή 2013

Πρωτότυπος Τίτλος: The Dance of Reality/La Danza de la Realidad

Γλώσσα: Ισπανικά

Του Αλεχάντρο Γιοντορόφσκι

Με τους Γιοντορόφσκι, Πάμελα Φλόρες, Χερέμιας Χέρσκοβιτς, Άξελ Γιοντορόφσκι, Άνταν Γιοντορόφσκι

ΠΛΟΚΗ

Ένα αγόρι γεννιέται το 1929 στην Τοκοπίλα, μια μικρή παραλιακή πόλη στα πρόθυρα της χιλιανής ερήμου, όπου γυρίστηκε και η ταινία. Αντιμέτωπος με μια θλιμμένη και αποξενωμένη παιδική ηλικία, ως μέλος μια ξεριζωμένης οικογένειας, ο νεαρός Χοδορόφσκι θα γνωρίσει από πολύ νωρίς τη γοητευτική γραμμή ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα και θα επιλέξει να ζήσει ακριβώς εκεί. Μεγαλώνοντας, το αγόρι θα γίνει ένας σπουδαίος σκηνοθέτης, με ανεκτίμητο όπλο του τη σπάνια ικανότητα να ισορροπεί ανάμεσα στα δύο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ+ΤΡΕΙΛΕΡ

 

2.Το Τίμημα της Δόξας 

la-rancon-de-la-gloire_1000x486_0

Κωμωδία/Δράμα, 110′, Γαλλία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: La rançon de la Gloire/ The Price of Fame

Γλώσσα: Γαλλικά

Του Ξαβιέ Μποβουά

Με τους  Κιάρα Μαστρογιάνι, Ρόσντυ Ζεμ, Ναντίν Λαμπάκι, Μάριλιν Κάντο, Ολιβιέρ Ράμπουρντιν, Μπενουά Πελβούρντε

ΠΛΟΚΗ

Βλέπουμε έναν άντρα (τον Έντι ) να βγαίνει από τη φυλακή και ένας άλλος να τον υποδέχεται (ο Οσμάν). Ο Αλγερινός μετανάστης Οσμάν  μένει σε μια φτωχογειτονιά κοντά στη λίμνη της Γενεύης, προς το παρόν μόνο με την εφτάχρονη κόρη του ,γιατί η γυναίκα του είναι στο νοσοκομείο, πρέπει να χειρουργηθεί μα λεφτά δεν υπάρχουν και ούτε οι τράπεζες του δανείζουν.  Εκείνες τις δύσκολες μέρες θα πληροφορηθεί για  τον θάνατο στην Ελβετία του διάσημου κωμικού Τσάρλι Τσάπλιν. Ο Έντι θα πείσει τον Οσμάν να προσπαθήσουν να κλέψουν τον τάφο και να ζητήσουν από τη χήρα του, το ποσό του ενός  εκατομμυρίου δολαρίων…και κάπως  έτσι θα γίνει. Μόνο που οι δύο φίλοι είναι εντελώς ερασιτέχνες,  και η ιστορία θα πάρει τραγελαφική τροπή.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ+ΤΡΕΙΛΕΡ

 

 

3. Πρωταθλητές Με Ψυχή 

McFarland poster

Αθλητικό δράμα, 129′,  Η.Π.Α 2015

Πρωτότυπος Τίτλος: McFarland

Γλώσσα: Αγγλικά

Της Νίκι Κάρο

Με τους Κέβιν Κόστνερ, Μαρία Μπέλο, Ραμίρο Ροντρίγκεζ, Κάρλο Πρατς, Τζόνι Ορτίζ, Ραφαέλ Μαρτίνεζ, Χέκτορ Ντουράν

ΠΛΟΚΗ

1987. Ο προπονητής Jim White (Kevin Costner) αναλαμβάνει τη σχολική ομάδα στίβου της McFarland, μιας μικρής καλιφορνέζικης πόλης, όπου ζουν κυρίως Λατινοαμερικανοί.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Το 1993 η Γουόλ Ντίσνεϊ κυκλοφόρησε την κωμωδία  του Τζον Τάρτελταμπ “Cool Runnings” (  στα ελληνικά “Από πού Πάμε για Χιόνι”),  βασιζόμενη σε πραγματικά γεγονότα,  με τον αείμνηστο εύσωμο κωμικό Τζον Κάντι, σε ρόλο προπονητή, μιας ομάδας ελκήθρου ατίθασων Τζαμαϊκανών, που κατάφερε να προκριθεί στους  χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες του Καναδά, το 1988. Η ταινία έγινε παγκόσμια εμπορική επιτυχία, προβαλλόμενη συχνά, ιδίως τα μεσημέρια της Κυριακής και από τα ιδιωτικά κανάλια της χώρας μας.

Το “Μακφάλαντ” ,επίσης της Γουόλ Ντίσνεϊ , σε σκηνοθεσία της ταλαντούχας  Νίκι Κάρο( “Το Σημάδι της Φάλαινας , Άνιση Μάχη”), μοιάζει σαν δυο σταγόνες νερό με την προαναφερθείσα ταινία. Εδώ, μιλάμε για νεαρούς ατίθασους  φτωχοποιημένους λατινοαμερικάνους, εντός των Ηνωμένων Π0λιτειών, το 1987 στην ξεχασμένη πόλη των απόκληρων του  Μακφάλαντ , μαθητές το πρωί και εργαζόμενοι στα χωράφια το απόγευμα, που δεν έχουν τις ίδιες  ευκαιρίες με τους συνομήλικούς  τους, των άλλων περιοχών της Καλιφόρνια. Ο καθηγητής φυσικής αγωγής  Τζιμ Γουάιτ,  σε μια προσπάθεια του, να γίνει γνωστός και να μεταπηδήσει σε ένα άλλο σχολείο,  δημιουργεί με αυτά τα παιδιά, μια ομάδα ανωμάλου δρόμου, με στόχο τη συμμετοχή στους περιφερειακούς αγώνες.

Η Νεοζηλανδή σκηνοθέτις, παρότι δεν αποφεύγει τα απαραίτητα για την Ντίσνεϊ κλισέ, όπως είναι η έμφαση στην  επιτυχία ενός αουτσάιντερ, η αλληλεγγύη, το ομαδικό πνεύμα, η θετική έκβαση της πλοκής- μέσα από τις «απαραίτητες» πινελιές ενός συγκινησιακά φορτισμένου μελοδράματος-, ακουμπάει και σε λίγο πιο σύνθετα ζητήματα,  όπως είναι -η έστω επιφανειακή- ενδοσκόπηση στην κατωτέρα τάξη των Ηνωμένων Πολιτειών, στην ξενοφοβία και στην δυσκολία αποδοχής της πολυπολιτισμικότητας, από τους καλοθρεμμένους αυτόχθονες αμερικανούς έφηβους.

Καλοδουλεμένη παραγωγή, από την καλλιτεχνική διεύθυνση, το σάουντρακ μέχρι την φωτογραφία και έξυπνα μελετημένη, για να καλύπτει και το πιο σινεφίλ ακροατήριο. Ο Κέβιν Κόστνερ από την άλλη, δεν ήταν η καλύτερη επιλογή, ήταν νωθρός, νωχελικός ακόμα και τις στιγμές που δεν το σήκωνε το φιλμ, δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι πήρε τέτοιες οδηγίες από την Κάρο, είναι ένα υποκριτικό στιλ του βραβευμένου σταρ, το ίδιο σε όλες τις πρόσφατες ταινίες του.

 

 

4. Αδέσποτα Σκυλιά

straydogssmall

Δράμα, 138′, Ταϊβάν 2013

Πρωτότυπος Τίτλος:  Jiao you/ Stray Dogs

Γλώσσα: Μανδαρινική

Του  Τσάι Μινγκ Λιάνγκ

Με τους  Λι Κανγκ Σενγκ, Γιανγκ Κουέι Μέι, Λου Γι Τσινγκ, Τσεν Σιανγκ Τσίι, Λι Γι Τσενγκ, Λι Γι Τσιεχ, Γου Γιν Κάι

ΠΛΟΚΗ

Ένας αλκοολικός άνδρας, που εργάζεται ως άνθρωπος-πινακίδα, και τα δυο του μικρά παιδιά, μόλις και μετά βίας επιβιώνουν στην Ταϊπέι. Διανύοντας αυτήν την διαδρομή, θα συναντήσουν μια μοναχική υπάλληλο παντοπωλείου η οποία θα τους βοηθήσει να φτιάξουν μια καλύτερη ζωή.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Ο πιο πολυβραβευμένος Μαλαισιανός σκηνοθέτης, που βρίσκεται εν ζωή , είναι ο δημιουργός αυτής της ταινίας, ο 57 χρόνος κάτοικος Ταιβάν και βαθύς μελετητής, της λαϊκής της κουλτούρας, Τσάι Μινγκ Λιανγκ, εμπνευστής δεκάδων ταινιών μικρού μήκους και 2-3 καινοτόμων για την εποχή τους, μεγάλου μήκους, αλλά αφαιρετικής αισθητικής, και αργόσυρτου τέμπο, όπως καλή ώρα.
Το έντονα δυτικότροπο και χολιγουντιανό κοινό της Ταιβάν, σίγουρα τον αγνοεί, γιατί ο πολιτικοκοινωνικός του κινηματογράφος -που αναδεικνύει την προλεταριακή εξαθλίωση- θα τους φέρει σε δύσκολη θέση, βλέποντας πως είναι πραγματικά οι ανισότητες στην χώρα τους και ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται. σε αυτούς τους δυστυχισμένους, του κόσμου τούτου. Ο περιφερόμενος -για να βγάλει τα προς το ζην- πατέρας και τα δύο του ρακένδυτα παιδιά, μετατρέπονται σε έναν ακόμα μελαγχολικό κινηματογραφικό πειραματισμό για τον Τσάι Μινγκ Λιανγκ.

Εντούτοις, οι κοινωνικοί του υπαινιγμοί, το καταγγελτικό του μήνυμα, η πολιτική του τοποθέτηση -που θα μας βρει στο πλευρό του-, η δουλεμένη στην εντέλεια φωτογραφική αποτύπωση των πανέμορφων κάδρων του, δεν μπορούν να υπερτερήσουν της έντονης πλήξης, που θα την αισθανθεί ακόμα και το δοκιμασμένο σινεφίλ ακροατήριο του πειραματικού κινηματογράφου , εξαιτίας του συνδυασμού βωβό σινεμά με σταθερές λήψεις πάνω στις ίδιες μηχανιστικές κινήσεις των ηρώων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το αρχικό 5λέπτο –περίπου- πλάνο, με μια γυναίκα να βλέπει τα δύο παιδιά που κοιμούνται ή τη στιγμή που ο πατέρας δεν έχει τίποτα άλλο να φάει παρά μόνο ένα μεγάλο λάχανο, το οποίο «ξεκοκαλίζει» μέσα σε ένα ακόμα κινηματογραφικό 5λέπτο μονοπλάνο, εντάσσοντας ταυτόχρονα και το live κατούρημα, μέσα στην στρουκτουραλιστική- καλλιτεχνική του διαδικασία, ενταγμένα στις ανθρώπινες ανάγκες( φαγητό, ύπνος, τσίσα και άλλες ανάγκες,  όπως είναι το κλάμα και οι λυγμοί, αποτέλεσμα της κατάστασης που βιώνει).

Όλα αυτά, μπορούμε να τα δικαιολογήσουμε, από τη στιγμή που τονίζεται η μοναξιά της ανθρώπινης ύπαρξης, η οριακή κατάσταση μεταξύ ζωής ή θανάτου, ενός πληθυσμού, υπαρκτού στην Ταιβάν, που κρύβεται και αγνοείται. Μα 136 λεπτά ,το ίδιο βαρετό σκηνοθετικό μοτίβο, που μόλις περιγράψαμε, πραγματικά ξεπερνά τις καλές μας προθέσεις. 

Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Βενετίας 2014

 

 

5.  Η Δεύτερη Αλήθεια 

asecondchance

Δράμα,  Θρίλερ, 102, Δανία 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: En chance til/A Second Chance

Γλώσσα: Δανέζικα

Της Σουζάνε Μπίερ

Με τους Νικολάι Κόστερ Βαλντάου, Ούλριχ Τόμσεν, Μαρία Μπονεβί, Νικολάι Λι Κας

 

ΠΛΟΚΗ

Ο Andreas (Nikolaj Coster-Waldau) και ο Simon (Ulrich Thomsen) είναι συνάδελφοι αστυνομικοί και στενοί φίλοι, παρ’ όλο που κάνουν τελείως διαφορετική ζωή. Ο Andreas έχει σύζυγο και παιδί, ενώ ο πρόσφατα διαζευγμένος Simon περνάει τον χρόνο του μεθώντας σε ένα strip club. Όλα αλλάζουν όταν οι δυο τους κάνουν έφοδο στο σπίτι ενός ζευγαριού τοξικομανών. Εκεί θα βρουν ένα μωρό που κλαίει κλειδωμένο σε μία ντουλάπα. Όλα θα αλλάξουν όταν ο Andreas σε μία δύσκολη στιγμή θα πάρει τη λάθος απόφαση.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Η   Σουζάνε Μπίερ (Ουκ επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου)  επέλεξε τη μητρική της γλώσσα. για να γυρίσει το νέο της κοινωνικό δράμα, ένα έργο ακραίο, στα όρια του παράλογου, για ένα ζευγάρι μεσοαστών Δανών που θα χάσουν το νεογέννητο τους βρέφος και θα κλέψουν το παιδί ενός ζευγαριού ναρκομανών, μη μπορώντας να δεχθούν την οδυνηρή -για αυτούς- απώλεια.

Η Μπίερ επενδύει για πολλοστή φορά στο εμπορικά επιτυχημένο μελόδραμα, δίνοντας τροφή για να κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί τις ίδιες τεχνικές, ως τρικ, χωρίς να μπορεί να προσδώσει κάτι καινούριο στο ήδη γνώριμο κινηματογραφικό της στιλ. Κι αυτό είναι αλήθεια. Το σενάριο του για χρόνια συνεργάτη της, Τόμας Γιένσεν βρίθει απίστευτων υπερβολών, ( ας πούμε ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η κλοπή του παιδιού, παίζοντας με τη νοημοσύνη μας), μερικά κομμάτια του κινηματογραφικού της παζλ είναι κάτι περισσότερο από προβλέψιμα( όπως ο άνθρωπος που θα ψυλλιαστεί την κομπίνα του ζευγαριού) και το μόνο στοιχείο που πραγματικά ξεχωρίζει, είναι η απόδοση των τριών Δανών ηθοποιών Νικόλαι Κόστερ, Μαρία Μπονεβί και του Ούλριχ Τόμσεν.

 

6.  Αναρχία

cymbeline_poster

Δράμα,  98′, Η.Π.Α 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Cymbeline

Γλώσσα: Αγγλικά

Του Μάικλ Αλμερέιντα

Με τους Ίθαν Χοκ, Έντ Χάρις, Μίλα Γιόβοβιτς, Τζον Λεγκουιζάμο, Ντακότα Τζόνσον, Πεν Μπάντζλεϊ, Αντόν Γιέλτσιν

ΠΛΟΚΗ

Ο Εντ Χάρις πρωταγωνιστεί ως ο αρχηγός μιας συμμορίας μοτοσικλετιστών, εμπόρων ναρκωτικών, που βρίσκονται σε πόλεμο με μια διεφθαρμένη αστυνομία. Η παράνομη σχέση της κόρης του με ένα από τα πρωτοπαλίκαρα του θα πυροδοτήσει μια άνευ προηγουμένου τραγωδία. Οι Ντακότα Τζόνσον και Πεν Μπάντγκλεϊ, πρωταγωνιστούν ως οι νεαροί Ιμογένη και Πόστουμο. Δίπλα τους, ο Ίθαν Χοκ, στο ρόλο του δόλιου Ιάκιμου, που βάζει στοίχημα με τον Ποστουμο ότι μπορεί να ξελογιάσει την Ιμογένη.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Φρεσκαρισμένη εκδοχή του Σαιξπηρικού έργου και δη του « Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από τον Μάικλ Αλμερέιντα, λάτρη του Άγγλου ποιητή, έχοντας το 2000 προσαρμόσει στην μεγάλη οθόνη και τον Άμλετ, πάλι με πρωταγωνιστή τον Ίθαν Χοκ. Η σύγκρουση μεταξύ της διεφθαρμένης αστυνομίας και των εμπόρων ναρκωτικών, βάζοντας εμβόλιμα και μια ερωτική ιστορία του Ιάκιμου και της Ιμογένης, δεν πείθει, παρότι υπάρχει μια διασκεδαστική αρχική διάθεση, στο όλο εγχείρημα. Από το μισάωρο και εντεύθεν, το έργο μπάζει νερά από παντού, αναληθοφάνεια, συμπτώσεις,  κακές ερμηνείες  των ηθοποιών,   μάλλον διακωμωδούν τους ρόλους τους-ευθύνονται και οι διάλογοι ως προς αυτό- και μια απόδειξη ότι χρειάζεται μαεστρία για να συνδυάσει κανείς την ατμόσφαιρα και τις καταστάσεις εκείνης της εποχής, με το σήμερα.

7.  Παραμονεύοντας

lurksmall

Θρίλερ, 85′, Ελλάδα 2015

Πρωτότυπος Τίτλος: Lurk

Γλώσσα: Αγγλικά

Του  Βασίλη Κατσίκη

Με τους Τες Σπέντζος, Άρις Αθάν, Πίτερ Τζέραλντ

ΠΛΟΚΗ

Η κυβέρνηση παραιτείται κάτω από το βάρος μεγάλων σκανδάλων διαφθοράς και η Αν, σύζυγος και κόρη μεγαλογιατρών, είναι μόνη στην απομονωμένη βίλα της όταν κάποιος εισβάλλει μέσα. Ζει τον απόλυτο φόβο κυνηγημένη από τον περίεργο και βίαιο αυτό άντρα και για να σωθεί, πρέπει να παλέψει άγρια μαζί του, αλλά και να έρθει αντιμέτωπη με όσα ήξερε για την ζωή της μέχρι τότε! Το «Lurk» είναι ένα αγγλόφωνο ψυχολογικό θρίλερ που διαδραματίζεται στην Ελλάδα του σήμερα.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Η Ελλάδα του σήμερα, υπάρχει στο έργο ως απλή αναφορά και τίποτα περισσότερο. Συρραφή διάφορων ιδεών των κλειστοφοβικών ταινιών θρίλερ και τρόμου, ταυτόχρονα και ένας έντονος σαρκασμός των γνωστών κλισέ του είδους, που ενίοτε προκαλούν γέλιο. Ο τηλεοπτικός Βασίλης Κατσίκης δείχνει να γνωρίζει την τέχνη του σινεμά, αλλά η έλλειψη σεναρίου είναι εμφανής από την εκκίνηση  της ταινίας. Τα βλέμματα πέφτουν πάνω στην όμορφη, κινηματογραφικά βιασθείσα Τες Σπέντζος( εγγονή του  διανομέα Χρήστου Σπέντζου), ούτε όμως η παρουσία της μπορεί να διασώσει το φιλμ.

 

 

8. Το Μυστικό της Άνταλαϊν

TheAgeofAdalinesmall

Ρομαντικό δράμα, 110′, Η.Π.Α 2015

Πρωτότυπος Τίτλος: The Age of Adaline

Γλώσσα: Αγγλικά

Του  Λι Τόλαντ Κρίγκερ

Με τους Μπλέικ Λάιβλι, Μάικιλ Χιούσμαν, Έλεν Μπέρστιν, Χάρισον Φορντ, Κάθι Μπέικερ

ΠΛΟΚΗ

Η Άνταλαϊν Μπόουμαν (Μπλέικ Λάιβλι – «Gossip Girl») είναι 29 χρονών – εδώ και οκτώ περίπου δεκαετίες. Το θαύμα αυτό όμως σημαίνει ότι έχει ζήσει μία μοναχική ζωή. Δεν επιτρέπει στον εαυτό της να έρθει κοντά με κανέναν, από φόβο μήπως αποκαλυφθεί το μυστικό της. Η μόνη που το γνωρίζει είναι η ηλικιωμένη πλέον κόρη της, Φλέμινγκ (Έλεν Μπέρστιν – «Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο»). Όμως μια τυχαία συνάντησή της με τον χαρισματικό φιλάνθρωπο Έλις Τζόουνς (Μάικιλ Χιούσμαν  - «Game of Thrones») αναζωπυρώνει το πάθος της Άνταλαϊν για ζωή και έρωτα. Όταν το μυστικό της κινδυνεύσει να αποκαλυφθεί κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου στο σπίτι των γονιών του (Χάρισον Φορντ και Κάθι Μπέικερ), η Άνταλαϊν θα πάρει μια απόφαση που θα αλλάξει τη ζωή της για πάντα.

ΚΡΙΤΙΚΗ

Πως γίνεται  το άτομο που πάσχει από την πιο περίεργη μορφή της νόσου Αλτσχάιμερ να βρίσκεται στην Αμερική( Still Alice); Στην Αμερική θα βρούμε επίσης και το άτομο που δεν γερνάει ποτέ. Το χολιγουντιανό σινεμά που εδώ και δεκαετίες επενδύει στις δήθεν μοναδικότητες, για να χτίζει σενάρια και ταινίες,  επιστρέφει με το ”  Μυστικό της Άνταλαϊν”. Δεν περιγράφεται με λόγια πόσο σαχλό είναι το στόρι, οι συμπτώσεις και η αυτολύπηση της συμπαθούς κατά τα άλλα  Μπλέικ Λάιβλι ,που δεν γερνάει ποτέ.

Κυκλοφορούν επίσης οι ταινίες “Σε επιφυλακή” και “Tracers

 

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top