Στέλλα Κυριακοπούλου & Μπομπ Γκάρτνερ
Γράφει η Κέλλυ Φαναριώτη
Με έναν ιδιαίτερο τρόπο και άκρως κινηματογραφικό, συνδέονται οι ζωές δύο μέχρι πρότινος άγνωστων ανθρώπων: του Αμερικανού Bob Gardner και της νεαρής Στέλλας Κυριακοπούλου.
Συναντήθηκαν πριν δύο περίπου χρόνια, όταν η Στέλλα αποφάσισε να σκηνοθετήσει μια μαύρη κωμωδία για έναν τυφλό άνδρα που θα επισκεπτόταν τον Παρθενώνα. Κάνοντας μια πρόχειρη διαδικτυακή έρευνα για την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία σε αρχαιολογικούς χώρους, έπεσε πάνω σε ένα άρθρο του 70χρόνου φιλέλληνα Bob όπου περιέγραφε την εμπειρία του από την επίσκεψή του στην Ακρόπολη. Αυτό ήταν. Έκτοτε οι δυο τους γνωρίστηκαν και η Στέλλα κατέγραψε και μετέφερε την ιστορία του Bob στη μεγάλη οθόνη. Η ταινία με τίτλο “Bob goes to Parthenon” βραβεύτηκε στο Λος Άντζελες και προβλήθηκε και στο Φεστιβάλ Αθηνών ” Νύχτες Πρεμιέρας”.
Η ιστορία
Η αγάπη του Bob για την Ελλάδα ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια σε ένα χωριό του Ιλινόις όπου δούλευε ως μηχανικός. Ο ελληνικής καταγωγής συνάδελφός του, του κέντρισε το ενδιαφέρον για την χώρα μας και κάπως έτσι ξεκίνησε να διαβάζει ελληνική ιστορία. Το μνημείο του Παρθενώνα ήταν εκείνο που τον εντυπωσίαζε πιο πολύ απ’όλα και είχε θέσει ως στόχο ζωής να τον επισκεφθεί κάποια στιγμή. Όταν συνταξιοδοτήθηκε και ήρθε με τη σύζυγό του την Ελλάδα, είχε χάσει την όρασή του και η πρόσβαση στην Ακρόπολη δεν ήταν εύκολη υπόθεση.
Ενώ ανέβαινε γεμάτος ενθουσιασμό τον ιερό βράχο, άκουσε κάποια στιγμή τη σύζυγό του να του λέει πως είχαν φθάσει στο τέλος της διαδρομής και τα όρια του αρχαιολογικού χώρου δεν του επέτρεπαν να προχωρήσει. Γυρνώντας στην Αμερική αποφάσισε να στείλει e- mails σε διάφορες ελληνικές υπηρεσίες εξηγώντας τους πως είναι τυφλός και πως θα ήθελε να του επιτραπεί η είσοδος στο μνημείο ώστε να μπορέσει να αγγίξει τα μάρμαρα.
Η επιθυμία του εισακούστηκε και τέσσερα χρόνια αργότερα επέστρεψε στην Ελλάδα όπου το όνειρό του τελικά πραγματοποιήθηκε . «Την πρώτη φορά απογοητεύτηκα, δεν κατάλαβα τίποτα, ήταν σα να βρισκόμουν στην αυλή του σπιτιού μου. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους που έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους προκειμένου να καταφέρω να μπω στον Παρθενώνα», δηλώνει στο screeneye.net ο κ. Gardner και συνεχίζει: «πριν χάσω την όρασή μου, είχα δει πολλές φωτογραφίες από το μνημείο αυτό και τις κρατούσα μέσα μου ζωντανές. Όταν λοιπόν διέσχιζα τον Παρθενώνα με την ξεναγό μου, ένιωθα ιδιαίτερα περήφανος παρόλο που είμαι Αμερικανός και όχι Έλληνας».
Το δέος και συγκίνηση της συγκεκριμένης μέρας έχουν μείνει χαραγμένα στο μυαλό του και όπως λέει, πρόκειται για μια εμπειρία που δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ. «Περπατούσα σε ένα από τα πιο σπουδαία μνημεία του κόσμου για το οποίο διάβαζα από παλιά. Σκεφτόμουν όλους αυτούς τους ανθρώπους που βρισκόταν εδώ πριν 2.500 χρόνια. Έφερα στο νου μου τον Περικλή και όσους πέρασαν από εκεί.
Ταινία
«Σε καμία περίπτωση δεν περίμενα αυτή την ανταπόκριση. Αρχικά δεν ήθελα να κάνω την ταινία. Αποτελούσε μέρος της εργασίας μου και ήταν περισσότερο υποχρέωση παρά ευχαρίστηση για εμένα» δηλώνει η Στέλλα Κυριακόπουλος τονίζοντας πως όλα άλλαξαν όταν γνώρισε από κοντά τον Bob. «Γίναμε αμέσως φίλοι και τα γυρίσματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Συνέβησαν πολλά όμορφα πράγματα κατά τύχη μέσα από τα οποία γνώρισα έναν υπέροχο άνθρωπο», μας λέει.
Το «Bob goes to Parthenon» αναδεικνύει μεταξύ άλλων το θρυλούμενο χαρακτηριστικό των Ελλήνων, το φιλότιμο. Η ανιδιοτελής βοήθεια της ξεναγού, του επικεφαλής αναστήλωσης του Παρθενώνα και μιας υπαλλήλου της αμερικάνικης πρεσβείας στην Αθήνα, αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντική όχι μόνο επειδή του επέτρεψε την είσοδο στο μνημείο, αλλά κυρίως επειδή του έδωσε αυτοπεποίθηση. « Ο Bob δεν γεννήθηκε τυφλός και δεν είχε εξοικειωθεί με το λευκό του μπαστούνι. Ένιωθε άσχημα κάθε φορά που χρειαζόταν να κυκλοφορήσει έξω ενώ φοβόταν να πάρει μόνος του το λεωφορείο. Ωστόσο, το γεγονός ότι κατάφερε να υλοποιήσει κάτι τόσο σπουδαίο, τον έκανε να νιώθει ανεξάρτητος και μόλις επέστρεψε στην Αμερική παρακολούθησε κάποια σεμινάρια για τυφλούς που τον βοήθησαν αν ζει με περισσότερη άνεση και ελευθερία», καταλήγει.
About the author: Κέλλυ Φαναριώτη
Has 8 ArticlesΈχοντας αποφοιτήσει από το τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, η Κέλλυ εργάζεται ως δημοσιογράφος στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό τύπο. Αγαπάει πολύ τη δουλειά της γιατί όπως λέει της δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζει σπουδαίους ανθρώπους τους οποίους θαύμαζε από μικρή. Όνειρό της είναι να ασχοληθεί με το ανθρωπιστικό ρεπορτάζ σε αναπτυσσόμενες χώρες.
RELATED ARTICLES
-
-
-
Προέναρξη 74ης Μπερλινάλε…με το δεξί!
15/02/2024, 02:10 -
Τα Παιδιά του Χειμώνα
23/01/2024, 23:56
Οι Τελευταίες Αναρτήσεις
-
28/02/2024, 23:31 Άκουσέ με
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να επικοινωνήσω
Διαβάστε Περισσότερα... -
21/02/2024, 18:08 Perfect Days
Κριτική Ιάκωβος Γωγάκης « Ποιητή των δρόμων» τον αποκαλούσαν οι
Διαβάστε Περισσότερα... -
20/02/2024, 15:04 O ισραηλινός σκηνοθέτης Άμος Γκιτάι ζητάει modus vivendi στη Μέση Ανατολή. «Η Άντρεα Παίρνει Διαζύγιο» ξεχωρίζει στο Πανόραμα
Ανταπόκριση-κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Το κινηματογραφικό
Διαβάστε Περισσότερα... -
18/02/2024, 03:55 74 Μπερλινάλε: Στο προσκήνιο η τραγική ιστορία της Χίλντε Κόπι, η μεταφυσική Arcadia και η Παλαιστίνη
Ανταπόκριση και κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 15:34 « Το Αγαπημένο μου Κέικ». Το ιρανικό σινεμά εξακολουθεί και στην Μπερλινάλε να συγκλονίζει
Κριτική από Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Έξοχη αναπαράσταση των ανθρώπινων
Διαβάστε Περισσότερα... -
16/02/2024, 03:37 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου: « All the Long Nights» & «Η Κουζίνα»
Κριτικές από το 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου Ιάκωβος Γωγάκης Η ιαπωνική
Διαβάστε Περισσότερα...