26
ΜΑΪΟΥ
2018
screeneye.gr
No Comments 46 Views

Τέσσερις επιλεγμένες πρεμιέρες (29/3-4/4)

laragazza_nella_nebbia

laragazza_nella_nebbia

Επιμέλεια-Κριτικές Ιάκωβος Γωγάκης

Κορίτσι στην Ομίχλη(3/5)

Ένα δικό του  πετυχημένο αστυνομικό μυθιστόρημα, το  ” Κορίτσι στην Ομίχλη” μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη ο πρωτοεμφανιζόμενος Ιταλός σκηνοθέτης Ντονάτο Καρίζι, με πρωταγωνιστή  τον Τόνι Σερβίλο( Η Τέλεια Ομορφιά). Πρόκειται για  ξεχωριστή και σπάνια περίπτωση στην παγκόσμια κινηματογραφία, ένας μυθιστοριογράφος( κι όχι απλά σεναριογράφος), να αναλαμβάνει και το ρόλο του καθοδηγητή της κινηματογραφικής μεταφοράς. Χρησιμοποιεί αρκετούς από τους κώδικες του είδους ( μια μυστηριώδη εξαφάνιση, έναν ντετέκτιβ, τις αισθήσεις, τις ενδείξεις και τη λογική),  διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που φτιάχνει την ταινία. Ο γνωστός Ιταλός ηθοποιός για χάριν του έργου γίνεται ” Ηρακλής Πουαρό” για να ανακαλύψει τα ίχνη, την κατάληξη και τους πιθανούς υπόπτους της εξαφάνισης της 16χρόνης Άννα Λου.

Από την αδιάφορη δικαιοσύνη μέχρι την αδηφαγία των ΜΜΕ ο Καρίζι δημιουργεί ένα όμορφο ατμοσφαιρικό θρίλερ, ενώ οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές βρίσκονται σε φόρμα, ηθοποιοί κλάσης, μαζί με τον Σερβίλο και ο Αλέσιο Μπόνι και ο Ζαν Ρενό.

 

Μια Νέα Γυναίκα(3/5)

Βραβείο καλύτερης πρώτης ταινίας  στο Φεστιβάλ Καννών 2017 για την 32 χρόνη Λεονόρ Σεράιγ. Πρόκειται για ένα οδοιπορικό στις δυσκολίες των νέων ανθρώπων να κάνουν νέα ξεκινήματα στη ζωή τους, ακολουθώντας η Λεονόρ Σεράιγ μια θυμωμένη και ακατάπαυστα φλύαρη νεαρή γυναίκα, που έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της , όταν την άφησε ο πλούσιος σύζυγός της και βρέθηκε μόνη στο Παρίσι.

Από την πρώτη σκηνή με την Πόλα να χτυπάει το κεφάλι  στην πόρτα ενός ιατρείου, μέχρι τις βόλτες( παρέα με τη γάτα της)στην Γαλλική πρωτεύουσα, η νεαρή σκηνοθέτις φτιάχνει  το πορτρέτο των νέων παιδιών,στην προσπάθειά τους να αναπροσαρμόσουν τις επιθυμίες τους, να αντιμετωπίσουν την ανεργία και τα εμπόδια της καθημερινότητας.

Το έργο θυμίζει το σινεμά του Μάικ Λι( Γυμνός), πρωτίστως το σινεμά των αδερφών Νταρντέν( Ροζέτα). Η νεαρή δημιουργός βάζει και τη δική της πινελιά στο όμορφο δημιούργημα της(οι συντελεστές πίσω από την κάμερα ήταν μόνο γυναίκες), επιλέγοντας την έντονη κινηματογραφική δράση και μια ηρωίδα που η λογοδιάρροια της, είναι απόρροια της κοινωνικής απομόνωσης . Έξυπνο στοιχείο, το οποίο το εκμεταλλεύεται έξοχα η καλή ηθοποιός Λετίσια Ντος.

Dark River(2.5/5)

Dark River ονομάζεται η τρίτη σκηνοθετική απόπειρα της Κλίο Μπερνάρντ, την οποία μάθαμε, μέσα από τον συγκινητικό “ Εγωιστή Γίγαντα” του 2013, ταινία στηριγμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ.

Μακριά από οτιδήποτε θα μπορούσε να θυμίζει παραμύθι, η νέα της ταινία είναι ένα βίαιο ταξίδι στην αγροτική Βρετανία( Γιορκσάιρ),  όταν η Άλις μια περιπλανώμενη εργάτρια και κτηνοτρόφος, εγκατέλειψε το πατρικό της προ δεκαπενταετίας, για να επιστρέφει στο οικογενειακό της αγρόκτημα, μετά το θάνατο του πατέρα της και   να διεκδικήσει μερίδιο από την οικογενειακή επιχείρηση.

Έχει κι έναν αδερφό, τον Τζο, μεθύστακα και πανέτοιμο από καιρό για μια ολοκληρωτική σύγκρουση με την αδερφή του.

Η ευαίσθητη κοινωνική ματιά της Κλίο Μπερνάρντ  στον “ Εγωιστή Γίγαντα” ( παρόμοια με του Κεν Λόουτς) μετατρέπεται σε μια οικογενειακή ταινία τρόμου, όπου το παρελθόν ( η φιγούρα του πατέρα) και η σεξουαλική κακοποίηση έρχονται ξανά στο προσκήνιο.

Δεν είναι τόσο συναρπαστική ταινία όσο η προηγούμενη της( θυμίζει σχεδόν ολοκληρωτικά μια ταινία πολυβραβευμένη  του 2009 με τίτλο “That Evening Sun” ), αλλά έχει αρετές, οι οποίες αναδεικνύονται από τους Ρουθ Γουίλσον- Μάρκ Στάνλεϊ.

Ready Player One (2.5/5)

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αφήνει πίσω τον κινηματογραφικό ρεαλισμό( The Post), για να ξαναπιάσει το επίσης αγαπημένο του είδος της επιστημονικής φαντασίας, στηριζόμενος πάνω σε ένα βιβλίο, με μυθικές πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τo “Ready Player One” είναι γραμμένο από έναν θαυμαστή του Στίβεν Σπίλμπεργκ τον  Έρνεστ Κλάιν . Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του βιβλίου αλλά και της ταινίας; Το μέλλον μέσα από το παρελθόν και για να το κάνουμε πιο ξεκάθαρο, η απόλυτη πεποίθηση του συγγραφέα αλλά και του διάσημου σκηνοθέτη, πως η εικονική πραγματικότητα και η εξάρτηση των ανθρώπων από αυτήν, έρχεται γρηγορότερα από ό,τι περιμένουμε.

Ο Σπίλμπεργκ συνδέει το δυστοπικό 2045 με τη ρομαντική δεκαετία του ‘80.

Είναι μια νοσταλγική ταινία φαντασίας, με ιλιγγιώδη ρυθμό, όπως και οι τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά κι ένας φόρος τιμής σε ένα αγνό και ανόθευτο παρελθόν. Σχεδόν σε κάθε τι που συμβαίνει στο έργο υπάρχει μια αναφορά, από μια αγαπημένη ταινία των 80s.

Το χιούμορ του  και τις σπαρακτικές ατάκες του, πρωτίστως θα τις αναγνωρίσουν οι μυημένοι σινεφίλ, αλλά ακόμα και οι φανατικοί του είδους, θα χαθούν, από τις αστραπιαίες virtual και φαντεζί σκηνοθετικές τακτικές, τόσο έντονες και άσκοπες, όπου δεν επιτρέπει ο δημιουργός στον θεατή να σκιαγραφήσει καθαρά έναν χαρακτήρα ή μία αφηγηματική πράξη.

 

 

 

 

Tagged with:
RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top