15
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 21 Views

Το Τρίτο Πρόσωπο(Third Person)

third person out poster520out

third person poster 1

Ρομαντικό δράμα, 137′ Μ.Βρετανια- Η.Π.Α 2013

Του Πολ Χάγκις

Με τους Λίαμ Νίσον, Κιμ Μπάσιντζερ, Ολίβια Ουαϊλντ, Έιντριεν Μπρόντι, Μόραν Άτιας, Τζέιμς Φράνκο, Μίλα Κούνις

Ήταν η 5η Μαρτίου του 2006, όταν ο Τζακ Νίκολσον κατά την απονομή των  Όσκαρ, ανήγγειλε έκπληκτος το «Crash»  ως την καλύτερη ταινία της χρονιάς, αφήνοντας πίσω το «Brokeback Mountain» του Ανγκ Λι και το « Μόναχο» του Στίβεν Σπίλμπεργκ , σε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της διοργάνωσης.

Από τότε μέχρι και σήμερα, ο εμπνευστής και σκηνοθέτης του, ο Πολ Χάγκις , κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, με πιο αξιόλογη ταινία του να είναι η « Κοιλάδα του Ήλα»,  ακριβώς ένα χρόνο αργότερα. Ίσως αυτός να είναι ο πραγματικός λόγος που ώθησε τον Καναδό σκηνοθέτη να θυμηθεί την οσκαρική του επιτυχία, με τρία νέα παράλληλα σκετς  και με ένα εξίσου δυνατό καστ ηθοποιών, πιστεύοντας λαθεμένα, πως βρήκε τον τρόπο για να συγκινήσει ξανά  κοινό και κριτικούς. Αν τούτο επεδίωκε, τότε απέτυχε.

Το «Τρίτο Πρόσωπο» στερείται στοιχειώδους συνοχής, η δομή του είναι άρτζι μπούρτζι και λουλάς, ερωτήματα αιωρούνται στην ατμόσφαιρα, οι ιστορίες, ούτε τέμνονται ούτε στο φινάλε ξεδιαλύνονται. Εμφανώς αναγνωρίσιμη ως δουλειά του ποδαριού, ακόμα κι από ένα μάτι μη κινηματογραφικά έμπειρο.

third person photo 1

Ο Λίαμ Νίσον υποδύεται τον ευκατάστατο συγγραφέα ονόματι Μάικλ, σύζυγος στο έργο της Κιμ Μπάσιντζερ , που θα ρίξει μαύρη πέτρα πίσω του και θα απομονωθεί σε ξενοδοχείο του Παρισιού, ετοιμάζοντας ένα φιλόδοξο έργο επιστροφής στο προσκήνιο της καλλιτεχνικής ελίτ. Διατηρεί κρυφό δεσμό με την δυναμική νεαρή δημοσιογράφο Άννα( Ολίβια Ουαϊλντ), η οποία αρέσκεται στο  να τραβολογιέται με ώριμους άντρες. Είναι καχύποπτη στα μεγάλα λόγια που της έχουν πει -όπως καλή ώρα- και διατηρεί καβάτζες για να καλύπτει τα συναισθηματικά της κενά.

third person photo 2

Αστραπιαία, η κάμερα του Χάγκις μεταφέρεται από το Παρίσι στη Ρώμη συγκεκριμένα σε ένα μπαρ, με τον «επιχειρηματία» Σκοτ(Έιντριεν Μπρόντι) να φλερτάρει μανιωδώς μια τσιγγάνα, την Μόνικα ( Μόραν Άτιας).Δεν θα ενδώσει αμέσως στο φλερτ, θα φύγει, θα «ξεχάσει» πίσω της μια τσάντα με 5 χιλιάδες ευρώ,  προορίζονταν τα χρήματα  για την απελευθέρωση της κόρης της, που παρέμενε αιχμάλωτη ενός εκβιαστή.Αυτή η ιστορία του Χάγκις είναι πραγματικά για γέλια και για κλάματα.

third person photo 3

Τέλος, θα πάμε στην Νέα Υόρκη, για να συναντήσουμε έναν καλλιτέχνη, ο ρόλος ανήκει στον Τζέιμς Φράνκο και στις φρικτές κατηγορίες που προσάπτει στην σύντροφο του( Μίλα Κούνις), για κακοποίηση του μικρού τους γιου, στερώντας της ακόμα και να τον βλέπει.

third person photo 4

Εν αντιθέσει με το «Crash», oι πρώτες δύο αφηγήσεις είναι υπερβολικά  τετριμμένες κι ανισομερείς. Κάποιες προβάλλονται επί μακρό(  η παράνομη σχέση κλισέ του Μάικλ με την Άννα) και κάποιες άλλες τις βλέπουμε  αποσπασματικά, όπως επί παραδείγματι το τι πραγματικά συμβαίνει  στο εκρηκτικό ζευγάρι της Νέας Υόρκης(η ιστορία αυτή αρχικά άφηνε θετικές προσδοκίες αλλά γρήγορα εξανεμίστηκαν).

 Ως εκ τούτου, με τον τρόπο σκηνοθεσίας από τον Χάγκις, ο υποτιθέμενος άσσος που κράταγε στο μανίκι, ήταν  ακατόρθωτος να γεφυρώσει το χάσμα και να ενώσει τα κομμάτια του κινηματογραφικού του πάζλ.  Το κρυμμένο ενοχικό σύνδρομο όλων των ηρώων του φιλμ, ξεσκεπάζεται με προχειρότητα και στο τεχνικό μέρος και στο ετοιμόρροπο υπόβαθρο των τριών παραμυθιών, για να οδηγηθούμε ακόμα και σε χωροχρονική σύγχυση (η καμαριέρα Μίλα Κούνις από την Αμερική βρίσκεται ξαφνικά στο διαμέρισμα του Μάικλ στο Παρίσι). Ταυτόχρονα και το ηθικό δίδαγμα είναι  κοινότυπο  και συμπυκνώνεται στο εξής  « Πρέπει να πάμε μπροστά. Το παρελθόν δεν μπορεί αιωνίως να μας στοιχειώνει».

third person photo 5

Οι αιθέριες υπάρξεις Μίλα Κούνις και Ολίβια Ουαϊλντ  έδωσαν ουσιαστική υπόσταση στους ρόλους τους, σε ένα έργο με ελάχιστες καλές αναμνήσεις, που προφανώς όλοι οι ηθοποιοί του θα το αφήσουν πίσω τους, όπως θα πράξουμε κι εμείς.

” Το Τρίτο Πρόσωπο” από 3/7 στους κινηματογράφους σε διανομή Odeon

 

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top