20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 386 Views

Η αντι-Τραμπ ψήφος έσπρωξε το ” Πράσινο Βιβλίο”. Μια πρώτη ανάγνωση των βραβείων Όσκαρ

green1

green1

Γράφει ο Ιάκωβος Γωγάκης

Τα βραβεία Όσκαρ ενίοτε επιβεβαιώνουν τα προγνωστικά, ενίοτε μας αφήνουν άφωνους. Από την 89η τελετή του 2017( επί Τραμπ) μέχρι και την σημερινή 91η( επί Τραμπ), η πολιτική επικαλύπτει τα πάντα και οι επιλογές δεν στηρίζονται στην πρωτοτυπία ή στη γενική αρτιότητα της παραγωγής, αλλά στέλνουν μηνύματα,  όπως καλή ώρα. Δεν είναι η πρώτη περίοδος στην ιστορία του θεσμού που συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι βέβαια η πιο έντονη. Εδώ και λίγους μήνες παρατηρούμε  μια τάση  αποφόρτισης της συζήτησης γύρω από τα σεξουαλικά σκάνδαλα που μαστίζουν τη βιομηχανία της 7ης τέχνης και στην τελετή των Όσκαρ φάνηκε αυτή η τάση,  ποικιλοτρόπως. Αντιθέτως,  το Χόλιγουντ πήρε θέση   για το τείχος, για το ρατσισμό και για την progressive κατεύθυνση που επιθυμούν για τη χώρα.

Η  ταινία ” Πράσινο Βιβλίο”  του σκηνοθέτη Πίτερ Φαρέλι ( γνωστός για τις κωμωδίες της σειράς ” Ηλίθιος κι Πανηλίθιος”, ” Κάτι Τρέχει με  τη Μαίρη”) κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κι ακόμα 2 Χρυσά Αγαλματίδια. Το οδοιπορικό του μαύρου -και γκέι – πιανίστα Ντον Σίρλει με τον λευκό οδηγό του, τη δεκαετία του ’60 , μετατρέπεται στο έργο,  σε μια συγκινητική ωδή,  όπου σπάνε τα ταμπού του λευκού προς τον μαύρο και μεταφέρεται στο κοινό, το μήνυμα της εθνικής και φυλετικής συμφιλίωσης. Δεν είναι ένα καινούριο μήνυμα , είναι πολλάκις επαναλαμβανόμενο σε δεκάδες ταινίες, αλλά επί Τραμπ, όλα αυτά τα μηνύματα αποκτούν μια άλλη δυναμική, όπως ακριβώς συνέβη το 2017 με τη βράβευση του ” Moonlight”.

Βρείτε  εδώ την κριτική μας για το ” Πράσινο Βιβλίο”.

Ήδη από την αρχή της, η  βραδιά,μας έδειξε το δρόμο, για τον τρόπο που θα ψηφίσουν τα μέλη της Ακαδημίας. Η  βράβευση ( Β Γυναικείου Ρόλου) της Αφροαμερικανίδας Ρετζίνα Κινγκ, για την ταινία “Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει” ( του ” Moonlight” σκηνοθέτη Μπάρι Τζένκινς), σε άλλη μια ιστορία σκληρού φυλετικού μπόουλινγκ στο Χάρλεμ, μας έκανε να αντιληφθούμε , το τι  ακριβώς θα συμβεί.

Η  Ρετζίνα Κινγκ δεν ήταν επί παραδείγματι καλύτερη από την  Ρέιτσελ Βάις , στην “Ευνοούμενη” του Λάνθιμου,  Επειδή όμως,  τα μέλη της Ακαδημίας ψήφισαν για άλλη μια φορά αντί-Τραμπ, η ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη για τη ζωή της Βασίλισσας της Αγγλίας Άννα Στιούαρτ δεν είχε καμία τύχη. Κέρδισε όμως το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου,  για την τρομερή ερμηνεία της Ολίβια Κόλμαν.

Το μεγάλο φαβορί της διοργάνωσης,  ο Μεξικανός  Αλφόνσο Κουαρόν,  ίσως να μην είναι τόσο ευτυχισμένος όσο θα ήθελε( ούτε και το Netflix), γιατί ενώ κέρδισε η ” Ρόμα” τα Όσκαρ  Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, Φωτογραφίας και Σκηνοθεσίας, έχασε το βραβείο που θα μείνει στην ιστορία, δηλαδή αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Ίσως να μην ήθελε η Επιτροπή να δώσει για δεύτερη σερί χρονιά  σε μεξικανό δημιουργό το Μεγάλο Βραβείο, το είχε δώσει πέρυσι  στον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.

Ο Αφροαμερικανός Σπάικ Λι ήταν πανευτυχής με το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το ” Blackkklansman”, ενώ και η ταινία “Μαύρος Πάνθηρας”, έφυγε με αρκετές βραβεύσεις, σε όχι και τόσο σημαντικές κατηγορίες.

Η ταινία που αποδοκίμασε σχεδόν σύσσωμη η κοινότητα των κριτικών- εμείς την επικροτήσαμε – δηλαδή το ” Bohemian Rapsody” πήρε 4 Όσκαρ και βέβαια το Όσκαρ Ανδρικής Ερμηνείας για τον εξαιρετικό κλώνο του Μέρκιουρι, τον  Ράμι Μάλεκ.

Η Αμερική παραμένει βαθιά  διαιρεμένη και το Χόλιγουντ το άβατο στο οποίο κυριαρχούν οι Δημοκρατικοί  …καλώς ή κακώς!

Καλύτερη Ταινία

Black Panther
Η Παρείσφρηση (BlackKlansman)
Bohemian Rhapsody
The Favourite
Το Πράσινο Βιβλίο (Green Book)
Ρόμα (Roma)
Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)
Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)

Καλύτερη Σκηνοθεσία

Σπάικ Λι, Η Παρείσφρηση (BlackKlansman)
Πάβελ Παβλικόφσκι, Ψυχρός Πόλεμος (Cold War)
Γιώργος Λάνθιμος, (The Favourite)
Αλφόνσο Κουαρόν, Ρόμα (Roma)
Άνταμ ΜακΚέι, Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)

Καλύτερος ‘Α Γυναικείος Ρόλος

Ολίβια Κόλμαν( Η Ευνοούμενη)
Γκλεν Κλόουζ( Η Σύζυγος)
Γιαλιτζα Απαρίσιο( Ρόμα)
Lady Gaga (A Star Is Born)
Μελίσσα ΜακΚάρθυ ( Θα μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;)

Καλύτερος Α’ Ανδρικός Ρόλος 

Κρίστιαν Μπέιλ, Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)
Μπράντλεϊ Κούπερ, Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)
Γουίλεμ Νταφόε, Στην Πύλη της Αιωνιότητας (At Eternity’s Gate)
Ράμι Μάλεκ, Bohemian Rhapsody
Βίγκο Μόρτενσεν, Το Πράσινο Βιβλίο (Green Book)

Καλύτερο Τραγούδι

All The Stars, Black Panther
I’ll Fight, RBG
The Place Where Lost Things Go, Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει (Mary Poppins Returns)
Shallow, Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)
When A Cowboy Trades His Spurs For Wings, Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς (The Ballad of Buster Scruggs)

 Καλύτερη Μουσική 

Λούντβικ Γκόρανσον, Black Panther
Τέρενς Μπλάνσαρντ, Η Παρείσφρηση (BlackKlansman)
Νίκολας Μπριτέλ, Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει (If Beale Street Could Talk)
Αλεξάντρ Ντεσπλά, Το Νησί των Σκύλων (Isle of Dogs)
Μαρκ Σάιμαν, Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει (Mary Poppins Returns)

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο 

Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς (The Ballad of Buster Scruggs)
Η Παρείσφρηση (BlackKlansman)
Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις; (Can You Ever Forgive Me?)
Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει (If Beale Street Could Talk)
Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)

Όσκαρ για Πρωτότυπο Σενάριο

The Favourite
Ακρότητες (First Reformed)
Το Πράσινο Βιβλίο (Green Book)
Ρόμα (Roma)
Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)

Καλύτερη ταινία μικρού μήκους

Detainment
Fauve
Marguerite
Mother
Skin

Καλύτερα Οπτικά Εφέ 

Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας (Avengers: Infinity War)
Christopher Robin
Ο Πρώτος Άνθρωπος (First Man)
Ready Player One
Solo: A Star Wars Story

Καλύτερο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους 

Νικητής: Period. End of Sentence.

 

Καλύτερη animated μικρού μήκους 

Animal Behaviour
Bao
Late Afternoon
One Small Step
Weekends

Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων
Οι Απίθανοι 2 (Incredibles 2)
Το Νησί των Σκύλων (Isle of Dogs)
Η Μιράι του Μέλλοντος (Mirai)
Ραλφ εναντίον Ίντερνετ (Ralph Breaks the Internet)
Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

Καλύτερος Β’ Αντρικός Ρόλος

Μαχερσάλα Άλι, Το Πράσινο Βιβλίο (Green Book)
Άνταμ Ντράιβερ, Η Παρείσφρηση (BlackKlansman)
Σαμ Έλιοτ, Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)
Ρίτσαρντ Γκραντ, Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις; (Can You Ever Forgive Me?)
Σαμ Ρόκγουελ, Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)

Καλύτερο Μοντάζ 

Τζον Οτμαν για το «Bohemian Rhapsody»
Μπάρι Αλεξάντερ Μπράουν για το «BlackKklansman»
Γιώργος Μαυροψαρίδης για το «Η Ευνοούμενη»
Πάτρικ Τζ. Ντον Βίτο για το «Green Book»
Χανκ Κόργουιν για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»

Καλύτερη Ξενόγλωσση ταινία
Καπερναούμ (Capernaum) – Λίβανος
Ψυχρός Πόλεμος (Cold War) – Πολωνία
Never Look Away – Γερμανία
Ρόμα (Roma) – Μεξικό
Κλέφτες Καταστημάτων (Shoplifters) – Ιαπωνία

Καλύτερο Μακιγιάζ και Κομμώσεις

Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)

Καλύτερο Μιξάζ ήχου

Bohemian Rhapsody

 

Καλύτερο Μοντάζ 

Bohemian Rhapsody

 

Καλύτερη Φωτογραφία 

Ψυχρός Πόλεμος (Cold War)
The Favourite
Never Look Away
Ρόμα (Roma)
Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born)

Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση 

Black Panther
The Favourite
Ο Πρώτος Άνθρωπος (First Man)
Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει (Mary Poppins Returns)
Ρόμα (Roma)

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ 

Free Solo

Καλύτερα Κοστούμια

Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς (The Ballad of Buster Scruggs)
Black Panther
The Favourite
Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει (Mary Poppins Returns)
Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκοτίας (Mary Queen of Scots)

Καλύτερος B’ Γυναικείος Ρόλος

Ρετζίνα Κινγκ, Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει (If Beale Street Could Talk)
Μαρίνα ντε Ταβίρα, Ρόμα (Roma)
Έιμι Άνταμς, Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία (Vice)
Έμα Στόουν, The Favourite
Ρέιτσελ Βάις, The Favourite

Tagged with:
RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top