Ένα Όμορφο Πρωινό

Κριτική, Ιάκωβος Γωγάκης
Χωρίς ενοχές για την αστική της καταγωγή, ελεύθερη και ακομπλεξάριστη, η Γαλλίδα σκηνοθέτις Μία Χάνσεν Λοβ, συνεχίζει να αποτυπώνει κινηματογραφικά και με ένα λόγο κάπως ακαδημαϊκό, είτε προσωπικές τις εμπειρίες- εν προκειμένω το θάνατο του πατέρα της-, είτε καταστάσεις που περιβάλλουν την μεσαία και ανώτερη τάξη της Γαλλίας, καθοδηγώντας όμως τις ιστορίες της , με μια μέθοδο, όπου τα συναισθήματα και το περιεχόμενο, να αποκτούν ευρύτερη διάσταση.
Θα το επιτύχει ξανά.
Η απώλεια, η μοναξιά, ο έρωτας, η σχέση με τους γονείς και η πορεία προς το δικό τους τέλος- της επίγειας ζωής – είναι τα θέματα που διαπραγματεύεται η Γαλλίδα σκηνοθέτις, πάνω σε ένα μοτίβο χωρίς εξάρσεις και ανατροπές.
Όπως έπραξε στην ταινία « Το Μέλλον» έτσι και στην τελευταία της βραβευμένη στο Φεστιβάλ Καννών δημιουργία, με τίτλο «. Ένα Όμορφο Πρωινό», η Μία Χάνσελ Λοβ, παρακολουθεί στο Παρίσι, μέσα στις τέσσερις εποχές του χρόνου, την ηρωίδα της, την Σάντρα ( Λέα Σειντού) να προσπαθεί να διαχειριστεί από τη μια, την επαγγελματική της σταδιοδρομία ως μεταφράστρια, και τις προσωπικές της τραγωδίες από την άλλη.
Την απώλεια του άντρα της, ο οποίος απεβίωσε πριν από πέντε χρόνια-αποκτώντας μαζί του μια κόρη- και την τελευταία μάχη που δίνει ο πατέρας της-καθηγητής φιλοσοφίας- με μία νόσο, που δεν του επιτρέπει να αισιοδοξεί, ότι θα τη βγάλει καθαρή.
Στη ζωή της ηρωίδας εισβάλλει ο Κλεμάν, καλός φίλος του άντρα της αλλά και δικός της.
Ο Κλεμάν θα την ρωτήσει « Τίποτα μετά το θάνατο του Τζουλιάν; » και η Σάντρα θα απαντήσει « Τίποτα εδώ και πέντε χρόνια».
Μια μπερδεμένη ερωτική σχέση, θα ξεκινήσει μεταξύ των δύο φίλων, τόσο μπερδεμένη, όσο και οι μετέωρες καταστάσεις που βιώνουν.
Εντελώς διαφορετικός – από τις προηγούμενες σκηνοθετικές της δημιουργίες- αλλά και πολύ εύστοχος, ο τρόπος με τον οποίο σκιαγραφούνται οι διάφορες σχέσεις της ηρωίδας-οικογενειακές και προσωπικές- μέσα στο πέρασμα του χρόνου και πως, οι εποχές του χρόνου -όπως λόγου χάριν το καλοκαίρι- αναδιαμορφώνουν τα συναισθήματα και επιδρούν στο να υπάρξουν μετατοπίσεις και αλλαγές.
Επίσης και η χρωματική παλέτα είναι σε κάθε εποχή, διαφορετική.
Από την άλλη, η Μία Χάνσεν Λοβ, αφήνει ανοιχτά διάφορα ζητήματα
- όπως είναι η ασθένεια της κόρης της- τα οποία θα μπορούσε να τα δικαιολογήσει με σαφήνεια, από το να τα αφήσει να αιωρούνται.
Η ηθοποίος Λέα Σειντού, ανοίγει απλόχερα και το δικό της ψυχικό κόσμο και προσαρμόζεται με φυσικότητα, σε όλους τους ρόλους και στις ανάγκες μιας παγιδευμένης-από δύσκολές καταστάσεις- ηρωίδας.
“Ένα Όμορφο Πρωινό” από την Πέμπτη 8/6 στους κινηματογράφους