29
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 245 Views

Ιστορίες για Αγρίους

istories gia agriousgreekp520out

istories gia agriousp

Κωμικό θρίλερ/δράμα,122′, Αργεντινή 2014

Πρωτότυπος Τίτλος: Relatos Salvajes στα Αγγλικά Wild Tales

Του Νταμιάν Σιφρόν

Με τους: Ρικάρντο Νταρίν, Ρίτα Κορτέζε, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Λεονάρντο Σμπαράλια, Έρικα Ριβάς, Ντάριο Γκραντινέτι, Τζουλιέτα Ζίλμπερμπεργκ

Έξι διαφορετικές ιστορίες σκοτεινού χιούμορ, η κάθε μία με διαφορετική κατάληξη από την άλλη, που λειτουργούν-έστω και με υπερβολές- ως ο καθρέφτης της Αργεντίνικης κοινωνίας, των ταξικών ανισοτήτων , της εκτεταμένης κρατικής της διαφθοράς, που σε κάποιες περιπτώσεις θυμίζει Ελλάδα.

1.Ένας πιλότος θα μαζέψει όλους όσοι τον έβλαψαν, σε μια πτήση –εκδίκησης με προδιαγεγραμμένο το τέλος τους.

2.Μια νεαρή σερβιτόρα αναγνωρίζει τον ηθικό αυτουργό της αυτοκτονίας του πατέρα της. Θα τον εκδικηθεί ρίχνοντας ποντικοφάρμακο στο φαγητό του. Η εξέλιξη περιπλέκεται όταν θα εμφανιστεί στο εστιατόριο ο νεαρός γιός του.

3.Ο Ντιέγκο οδηγεί ένα πανάκριβο Audi. Σε μια διαδρομή  θα βρεθεί να ακολουθεί ένα στραπατσαρισμένο Peugeot , με τον οδηγό του να μην του επιτρέπει να τον προσπεράσει. Ο Ντιέγκο όταν θα τα καταφέρει να προπορευθεί, θα κάνει τη γνωστή απρεπή χειρονομία. Λίγα λεπτά αργότερα το Audi θα μείνει από λάστιχο. Τότε ο Ντιέγκο θα βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με αυτόν που του είχε κάνει τη ζωή δύσκολη, σε μια μάχη μέχρι θανάτου.

istories gia agrious2

4.Ο Σιμόν( τον οποίο ερμηνεύει ο πιο γνωστός Αργεντίνος ηθοποιός ο Ρικάρντο Ντάριν.) είναι μηχανικός και ειδικός στις κατεδαφίσεις κτιρίων με εκρηκτικά. Ο γερανός είχε σηκώσει το παράνομα σταθμευμένο αυτοκίνητό του. Ο ίδιος αρνείται τη παράβαση, αλλά δεν μπορεί  να βρει το δίκιο του, εγκλωβισμένος στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, έτσι αναγκάζεται να πληρώσει το πρόστιμο. Η επαγγελματική και προσωπική του γαλήνη διαταράσσεται όταν το σκηνικό επαναλαμβάνεται λίγες μέρες αργότερα. Τότε αποφασίζει να πάρει το νόμο στα χέρια του, γεμίζοντας με εκρηκτικά το αυτοκίνητο του.

5.Πλουσιόπαιδο σκοτώνει μια έγκυο. Μετά από πιέσεις, ο πατέρας του συναινεί στο να δωροδοκήσει τις αρχές για την αθώωση του γιού του. Το ποσό της συμφωνίας έκλεισε στα 500 χιλιάδες δολάρια. Όμως, δικηγόροι, δικαστές κ.α το αυξάνουν στο 1 εκατομμύριο. Ο πατέρας τώρα αρνείται να πληρώσει.

6. Μέρα γάμου. Το μυστήριο ολοκληρώνεται, έρχεται η στιγμή του ξέφρενου πάρτι. Η νύφη, πάνω στο γλέντι ,θα αντιληφθεί ότι ο άντρας της είχε κρυφή ερωτική σχέση με μια γυναίκα που βρίσκεται καλεσμένη στο πάρτι.. Χάνει τον αυτοέλεγχο και μπροστά στον κόσμο τα κάνει ρημαδιό.

istories gia agrious3

Ο Νταμιάν Σιφρόν δεν διακατέχεται από ηθικιστικές παραινέσεις ούτε εμφανίζεται ως κριτής όσων δεν ελέγχουν το θυμό τους, αντίθετα -σε κάποιες στιγμές- παρουσιάζει τη ροπή προς τη βία ως το αποτέλεσμα μιας στρεβλής κατάστασης, που ξεκινά από τους μηχανισμούς και τις δομές των σύγχρονων κοινωνιών για να καταλήξει αναπόφευκτα να επιδράσει σε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, όταν θα βγει από τα ρούχα του και θα ξεπεράσει τα όρια του.

Τα 6 επεισόδια δεν λειτουργούν ούτε συνδετικά ούτε συνεκτικά και πλην του στοιχείου της εκδίκησης δεν υπάρχει κάτι άλλο που να τα δένει , αυτό είναι και το βασικό μειονέκτημα της ταινίας. Τα επεισόδια 4 και 5 έχουν ίσως  μεγαλύτερο βάρος απ’όλα τα άλλα ,γιατί είναι πιο στοχευμένα, συνδέουν το άτομο με συμβάντα υπαρκτά και της καθημερινότητας και   αφαιρούν την επιτηδευμένη σκληρότητα, τη γελοιογραφική υπερβολή, την έλλειψη μέτρου, στοιχεία που τα είδαμε σε μεγάλο βαθμό στις υπόλοιπες ιστορίες.

Ηθικές και οικονομικές εξαγορές, δοσοληψίες, κρατική ασυδοσία, νόμοι που υλοποιούνται κατά το δοκούν, πιέζουν ασφυκτικά τους πρωταγωνιστές ,που θα υποστούν ψυχολογική βία κι αυτοί με τη σειρά τους θα ανταποδώσουν, με μια σκηνοθετική οπτική που φλερτάρει με την ηρωοποίηση τους.

Περίπου δέκα χρόνια μετά την προηγούμενη του ταινία ,το “On Probation” -που το είδαν λιγοστοί σινεφίλ σε επιλεγμένα φεστιβάλ- ο Νταμιάν Σιφρόν με τις  “Ιστορίες για Αγρίους” σπάει τα ταμεία στη χώρα του, ξεπερνώντας τα 3 εκατομμύρια εισιτήρια, με τη βοήθεια και του παραγωγού της ταινίας, του Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Η ταινία συμμετείχε στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top