20
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
2019
screeneye.gr
No Comments 14 Views

Ομάρ( Omar)

omar εχ ποστερ-complete

 

omar-poster595

Δράμα, Θρίλερ, 96′ Παλαιστίνη 2013, Γλώσσα Αραβικά

του Χανί –Αμπού Ασάντ

Με τους Άνταμ Μπακρί, Άιγιαντ Χουράνι, Σαμέρ Μπισαράτ

Έργο που μένει βαθιά χαραγμένο στη  μνήμη , το « Ομάρ» διαθέτει ρεαλιστικό κυνισμό, και δείχνει ωμά  την απόγνωση και τον τρόμο  της νέας γενιάς των Παλαιστινίων που βρίσκονται για χρόνια παγιδευμένοι. Δεν είναι μόνο η πίεση από το Ισραήλ .αλλά όπως εύστοχα απεικονίζεται υπάρχει κι ένας επιπρόσθετος εξαναγκασμός, προερχόμενος από την «Ιντιφάντα «που δεν επιτρέπει στους νέους να παραμείνουν ουδέτεροι , απολίτικοι και να γευτούν τις χαρές της νιότης τους, όπως είναι ο  έρωτας, η επαγγελματική ανέλιξη και η δημιουργικότητα.

Ο Ομάρ κάθε μέρα σκαρφαλώνει το δυσθεώρητο τοίχος  που χωρίζει τη Ναζαρέτ , για να συναντήσει την αγαπημένη του Νάντια. Ταυτόχρονα είναι μέλος μιας οργάνωσης που βάζει στο στόχαστρο ισραηλινούς στρατιώτες. Ένα χτύπημα σε  στρατόπεδο θα κινήσει τις υποψίες, θα βρεθεί μέσα στη φυλακή ,θα υποστεί σκληρά βασανιστήρια, θα τον απελευθερώσουν με σκοπό να καταδώσει τους συνεργούς του. Την ίδια στιγμή αρχίζουν να μπλέκονται και τα προσωπικά του, με τη Νάντια να τον θεωρεί προδότη.

  Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης  Χανί –Αμπού Ασάντ αποδεικνύεται πολλάκις διαόλου κάλτσα γιατί με μαεστρία ισορροπεί άψογα πάνω σε ένα τεντωμένο σκηνή που δεν γέρνει ούτε προς τη μία ούτε προς την άλλη πλευρά, καθιστώντας τον συμπαθή ακόμα και στο φιλελεύθερο εβραϊκό ακροατήριο.Η 6η του ταινία φέρνει στο νου ένα επίσης δικό του έργο –που είναι και το γνωστότερο όλων-  « Παράδεισος Τώρα», ένα ανατρεπτικό δράμα εκείνης της εποχής ( 2006) αλλά και άκρως πεσιμιστικό γύρω από δύο Παλαιστίνιους που συμμετέχουν σε αποστολή αυτοκτονίας.

omar_1

Και οι δύο ταινίες καθ’όλη τη διάρκεια τους φλερτάρουν με το ενδεχόμενο του θανάτου των βασικών πρωταγωνιστών, σαν ένα μακάβριο απρόβλεπτο παιχνίδι που δεν μπορείς να βάλεις το χέρι σου στη φωτιά για την τελική κατάληξη. Την ίδια στιγμή στην τελευταία του ταινία επινοεί έξυπνους κινηματογραφικούς γρίφους για να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού και θα τα καταφέρει. Ο Ομάρ θα συνεργαστεί με τους Ισραηλινούς ή προσποιείται; Ποιός αδελφικούς του φίλος προδίδει μυστικά στον εχθρό και γιατί; Η Νάντια  πέφτει θύμα των συγκυριών ή φέρει κι αυτή ευθύνη για το αδιέξοδο που οδηγείται ο φίλος της

Ο Χανί –Αμπού Ασάντ  φτιάχνει ένα σκηνικό που το καθορίζει η παράνοια, η εξαπάτηση, η προδοσία, η αμφιβολία και οι τοπικές  αντιλήψεις. Όλοι οι άβγαλτοι ήρωες  υποπίπτουν σε λάθη, ως αποτέλεσμα της ψυχολογικής βίας ένθεν κακείθεν( Ισραηλινών κατοχικών δυνάμεων- φιλοπόλεμων Παλαιστινίων), και της φυσιολογικής αδυναμίας τους να ελιχθούν για να πάρουν κάτω από τις περιστάσεις τις πιο ανώδυνες αποφάσεις.

detail_omar_5

Μακρά και άσκοπη η διάρκεια των αλλεπάλληλων σκηνών με τον Ομάρ να τρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη της πόλης για να γλιτώσει τη σύλληψη. Υπάρχει μια υπερβολική ευκολοπιστία του κεντρικού ήρωα  σε πρόσωπα που είναι ξεκάθαρες οι ύπουλες τους προθέσεις  (αδυναμία σεναριακή), όπως επίσης παραμένει μέχρι τέλους σκοτεινός ο ρόλος που επιφυλάσσει ο δημιουργός στον γυναικείο του χαρακτήρα, (μου θύμισε το θεατρικό έργο του Κάρλ Σένχερ « Γυναίκα Διάολος»).

Ο ” Ομάρ” από 6/2 στο ΑΣΤΥ

 

Κρατήστε το όνομα Αντάμ Μπακρί. Ο  γοητευτικός νεαρός Παλαιστίνιος δεν ξεσήκωσε μόνο τα γυναικεία πλήθη στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών, φαίνεται να διαθέτει ανεπεξέργαστες υποκριτικές ικανότητες που αν τις δουλέψει σίγουρα θα ακολουθήσουν κι άλλες  κινηματογραφικές του επιτυχίες.

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top