29
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
2024
screeneye.gr
No Comments 131 Views

Η Τέλεια Ομορφιά(The Great Beauty)

Η ΤΕΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ 1

 

POSTERΔράμα, 142′, Ιταλία 2013, Γλώσσα: Ιταλικά

του Πάολο Σορεντίνο

Ύμνος  για την « Αιώνια Πόλη » και κατ’ επέκταση για την πολιτιστική αξία της  Ιταλίας, μέσα σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα συμβολισμών για την απώλεια αυτής της ομορφιάς, εξαιτίας της  ανθρώπινης στασιμότητας και της πνευματικής αδράνειας.

Ο Ιταλός σκηνοθέτης Πάολο Σορεντίνο ( Il Divo, Εκεί που Χτυπά η Καρδιά μου ) στο πιο φιλόδοξο έργο της 20 χρόνης καριέρας του, δημιουργεί ένα καλαίσθητο σουρεαλιστικό φιλμ, με πολιτικές και αυτοβιογραφικές προεκτάσεις, όπου ο κινηματογραφικός του φακός  μαγεύει, και  λειτουργεί ως καθρέφτης της ίδιας της κοινωνίας. Από την άλλη, η δομή του έργου είναι κάπως κατακερματισμένη και χαοτική. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο δεύτερο μισό της ταινίας,  εκεί που ο σκηνοθέτης πέφτει σε παγίδα, όταν προσπάθησε  να χωρέσει τα αναρίθμητα νοήματα του σεναρίου, παίζοντας με τη λογοτεχνική γλώσσα, με το όνειρο και την πραγματικότητα.

Πανταχού παρούσα η « Γλυκιά Ζωή» του  Φεντερικό Φελίνι.

 3

Η αρχική σκηνή από ένα ρωμαϊκό πάρτι είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακή. Η  κάμερα του Σορεντίνο αποτυπώνει πανοραμικά με θέα το Κολοσσιαίο το ξέφρενο γλέντι της ιταλικής νομενκλατούρας. Στο κέντρο της ιστορίας του θα βρεθεί   ο  δημοσιογράφος και κριτικός τέχνης, Τζεπ Καμπαρτέλα, που προσπαθεί να επιβιώσει από τη μονοτονία της καθημερινότητας. Έχει το «γνώθι σ’ αυτόν», και φαίνεται να γνωρίζει πολύ καλά τις συνέπειες της επιφανειακής καλοζωίας. Το οξύμωρο της ιστορίας βρίσκεται στο γεγονός ότι κι αυτός όπως κι όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες του έργου έλκονται από το εφήμερο,  τις ατέρμονες και χωρίς νόημα συζητήσεις. Θα τον αφυπνίσει η είδηση ότι ο πρώτος του έρωτας, η γυναίκα που τον παράτησε για κάποιον άλλον, δεν υπάρχει πια στη ζωή.

 Η « Τέλεια Ομορφιά» ακόμα και με τις ενστάσεις που αναφέραμε, παραμένει  φιλμ υψηλής καλλιτεχνικής αισθητικής, ορατό σε κάθε του καρέ.

8

 Ο  Τζεπ Καμπαρτέλα( τον οποίο ερμηνεύει ο ιταλός Μίμης Φωτόπουλος ονόματι Τόνι Σερβίλο ) δεν αποτελεί πιστό αντίγραφο του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι από τη « Γλυκια Ζωή», όπως γράφτηκε στον ξένο τύπο. Υπάρχουν υπόγειες αυτοβιογραφικές αναφορές  του χαρακτήρα και του τρόπου ζωής του σκηνοθέτη Πάολο Σορεντίνο ο οποίος έμεινε ορφανός κι από τους δύο του γονείς σε μικρή ηλικία. Ο Ιταλός δημιουργός στη συνέντευξη που μας παραχώρησε στο Φεστιβάλ των Καννών, αναγνώρισε ότι δεν είναι συμπτωματικό πως όλοι οι ανδρικοί χαρακτήρες των ταινιών του διαθέτουν μεγάλες αρετές  αλλά παραμένουν μόνοι και δυστυχισμένοι.

Ο ήρωας του δεν εξυψώνεται σε κανένα σημείο του έργου. Είναι ένας επιτυχημένος επαγγελματίας, διαθέτει πνευματική διαύγεια η οποία θα τον οδηγήσει να αντιληφθεί με τρόμο ( εκεί που κλείνει ο κύκλος της ζωής του), ότι έχει αποτύχει να συλλάβει το νόημα της πραγματικής ευτυχίας.

Η ” Τέλεια Ομορφιά” απο 28/11 στους κινηματογράφους σε διανομή Feelgood Entertainment

RELATED ARTICLES

Επικοινωνία
Γενικό e-mail επικοινωνίας screeneyefilm@gmail.com Για αποστολή δελτίων τύπου κινηματογραφικών εκδηλώσεων cine-events@screeneye.net
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μαθένετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας!

Back to Top